18 مرداد 1393

ریل‌هایی از دیوار چین تا اروپا

مولف: مدیریت سیستم   /  دسته: اخبار مهم   /  رتبه دهید:

ریل‌هایی از دیوار چین تا اروپا
 GEFCOكه یك شركت فرانسوی تخصصی خودروسازی و لجستیك صنعتی است، یك سرویس درب به درب حمل و نقل ریلی مابین چین و اروپا راه اندازی نمود.
این خط آهن كه هم اكنون به طور برنامه‌ریزی نشده، سرویس دهی می‌كند؛ امكان بارگیری مستقیم بارهای اقیانوسی جمع آوری شده از بنادر اصلی چین و بارهای زمین روی قطار و حمل آن به كشورهایی همچون قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیكستان، ازبكستان، تركمنستان، روسیه، اوكراین، بلاروس، لهستان، آلمان و مجارستان از طریق «Alashank» و «Manzhouli» كه در مناطق تحت كنترل چین از مغولستان واقع شده اند، را میسر می‌سازد.
مدیر عامل شركت GEFCO China» ،«Andrea Ambrogio» اظهار کرد: هم اكنون شركت‌های چینی بیش از پیش در پی فرصت در بازارهای خارجی هستند و یكی از استراتژی‌های كلیدی ما در چین، پشتیبانی از مشتریان محلی برای توسعه جهانی است.
با استفاده از این خدمات ریلی، مشتریان می‌توانند بیش از 50 درصد در مدت زمان مورد نیاز برای حمل بار صرفه جویی كنند، چرا كه حمل بار از چین به اروپا از طریق این خط آهن بین 18 تا 28 روز زمان می‌برد و این در حالی است كه حمل بار از طریق دریا به 45 تا 65 روز زمان نیاز دارد.
 GEFCOكه در سال 2012 به بخشی از گروه راه آهن روسیه (RZD) تبدیل شد، از طریق ارائه خدمات گمركی قابل اعتماد، كارآمد و یكپارچه در كل روسیه كه بر مبنای خدمات تخصصی و برجسته گمركات و مالیات بر ارزش افزوده این شركت استوار است، از این خط آهن مرزی جدید پشتیبانی می‌كند.
میکائیل ژانگ، مدیر توسعه تجاری برون مرزی GEFCO China ضمن تكیه بر اهمیت كاهش مدت زمان ترانزیت از طریق خدمات ریلی در مقایسه با خدمات باربری اقیانوسی اظهار داشت: حمل بار یكی از مشتریان این شركت كه از خودروسازان مهم چین است، از شهر «هاربین» (واقع در شمال غرب چین) تا «Cherkess» (واقع در روسیه) از طریق اقیانوس 60 روز زمان برد. در حالی كه می‌توان همین بار را با استفاده از خدمات حمل و نقل ریلی، ظرف مدت 24 روز به مقصد رساند.
وی افزود: GEFCO  از یك شركت بین المللی كالاهای مصرفی نیز برای حمل بار آن از بندر چینی دالیان تا هامبورگ از طریق Manzhouli ظرف مدت 26 روز، نیز پشتیبانی می‌كند.
در ضمن، به محض این‌كه بار به هامبورگ برسد، می‌توان آن را به طور مستقیم به مقصد نهایی‌اش در انگلستان حمل كرد.
 GEFCOبه‌منظور پوشش دادن به شكاف قیمتی میان نرخ حمل و نقل ریلی و اقیانوسی، به دنبال راه حلی برای جذب بار در مسیر برگشت از اروپا به چین است. چرا كه در حال حاضر قطارها اغلب خالی باز می‌گردند.
در هر صورت، این شركت معتقد است؛ هنگامی كه این خط تجاری به اندازه كافی جا بیفتد، بیش‌تر كالاهای صادراتی از اروپا به چین به خصوص كالاهای با ارزش همچون خودروها و كالاهای الكترونیكی در سال‌های آتی از طریق این خط آهن جابه‌جا خواهند شد.
منبع: مجله بندر و دریا

تعداد مشاهده (477)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "ریل‌هایی از دیوار چین تا اروپا"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید