لیتیوم یکی از اجزای کلیدی باتری خودروهای الکتریکی است و در حالی که انتاریو دارای ذخایر و کارخانههای تولید امیدوارکنندهای است، هیچ گونه امکانات پردازشی برای این ماده معدنی ندارد.
اما این می تواند به زودی تغییر کند.
Frontier Lithium، یک شرکت اکتشافی مستقر در سادبری، اخیراً برای مجوز ساخت یک کارخانه پردازش لیتیوم آزمایشی در شهرک نایرن و هیمن، در غرب سادبری درخواست داده است.
گرام گودال، معاون عملیات، می گوید که تسهیلات پیشنهادی در مقیاس کوچک خواهد بود.
او گفت: “هیچ محصولی از آن کارخانه نمایشی به خودی خود فروخته نخواهد شد.” و افزود که این پروژه برای آزمایش فناوری و آموزش کارکنان استفاده خواهد شد.
ما از آن برای درک اینکه چه اتفاقی می افتد زمانی که فردی به طور تصادفی عامل اشتباهی را در تانک اشتباه قرار می دهد، استفاده می کنیم، این چیزها.
Frontier Lithium در نهایت امیدوار است که یک مرکز پردازش لیتیوم دائمی بسازد، اما هنوز مشخص نکرده است که در کجا.
ذخایر اصلی لیتیوم آن در شمال دریاچه قرمز، نزدیک مرز انتاریو-مانیتوبا است.
گودال گفت: “ما می خواهیم تا جایی که می توانیم به آن نزدیک بمانیم، اما مسائل زیرساختی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.”
طبق گفته Frontier Lithium، مواد معدنی کافی در ذخایر آن برای ساخت وجود خواهد داشت تقریبا 500000 باتری در سال برای وسایل نقلیه الکتریکی.
تاسیساتی که شبیه یک کارخانه داروسازی است
به عنوان بخشی از فرآیند صدور مجوز، Frontier Lithium به تأییدیه های سازگار با محیط زیست برای هوا و سر و صدا نیاز دارد.
اما گودال میگوید این گیاه شبیه گیاهانی است که در صنعت داروسازی یافت میشود.
او گفت: «این دودکش بزرگ یا حوضچه های باطله نخواهد داشت. این یک ساختمان محصور با مخازن و راکتورهای داخل آن برای فرآیند تبدیل شیمیایی است.
عموم مردم می توانند نظر بدهند در این پروژه تا 18 ژوئن.
ارزش افزودن به زنجیره تامین باتری
گودال جزئیات کارخانه نمایش پیشنهادی را در ارائه ای در کنفرانس Mines to Mobility کالج کامبرین به اشتراک گذاشت.
پل لوفور، شهردار سادبری بزرگ، فکر میکند پروژههایی مانند این گامی در مسیر درست برای ایجاد ظرفیت بیشتر تبدیل مواد معدنی هستند. “این شروع خوبی است.”
او خاطرنشان می کند که معادن و کارخانه های ذوب فراوانی در این منطقه وجود دارد، اما تاسیسات فرآوری کلیدی برای ایجاد یک زنجیره تامین یکپارچه هستند.
لوفور گفت: «مناطق زیادی توانایی انجام این کار را ندارند.
ما به تعداد زیادی از این هاب های باتری خودروهای برقی برای پاسخگویی به تقاضا نیاز خواهیم داشت و سادبری باید یکی از این هاب ها باشد.