معایب سقف وافل

خبر

به دلیل استفاده از قالب های خاص و متقابل ، هزینه های قالب سازی و تهیه آن زیاد است.

با توجه به نیاز به طراحی و اجرا می توانم ارتفاع طبقات را بیشتر در نظر بگیرم.

اگر می توانید پروژه را انجام دهید ، اگر نمی توانید آن را کاهش دهید ، از مواد نامناسب برای اتصال به الگو و شبکه افقی استفاده نکنید.

به یک تیم مجرای مجرب و تیم های نظری با تجربه نیاز دارد که در صورت تکمیل ، تعداد آنها افزایش می یابد.برای سطح شیب دار مناسب نیست.به دلیل وزن کم برای مناطق بادی مناسب نیست.

انواع سقف وافل

سقف وافل یک طرفه

در روزنه های کوتاه از سقف وافل یک طرفه استفاده می شود. روی این سقف قالب ها مستطیل شکل بوده و مانند یک دال یک طرفه عمل می کنند. در یک سقوط یک طرفه ، وافل میلگردها را کاهش می دهد زیرا قرار است تیرها را بگیرد. سقف وافل یک طرفه بسیار مقرون به صرفه است.

قالبهای یک طرفه به نام Mahanit یا Green Waffles ساخته می شوند و مانند تیرهایی در جای خود عمل می کنند. استفاده از این الگو هزینه پروژه را کاهش می دهد. اگر بتوانید به تیرهای ستون و انتهای آن متصل شوید ، تیرهای قالب یک طرفه در محل ساخته می شوند. استفاده از قالب یک طرفه برای کاهش هزینه ها باعث کاهش مصرف میلگرد و بتن می شود.

قالب یک طرفه در ابعادی معادل 50 سانتی متر طول ، 60 تا 70 سانتی متر عرض ، 10 سانتی متر و 15 سانتی متر درب موجود است. حداکثر طول دهانه سقف وفل یک طرفه 8 تا 9 متر است.

سقف وافل دو طرفه

سقف های وافلی در هر دو طرف بیشتر در دهانه های بزرگ استفاده می شود. قالب های این نوع سقوط و وافل قابل قبول است که می توانید در هر دو طرف به عنوان یک تخته سنگ عمل کنید. در سقف وافل در دو طرف ، تیرها عمود بر خطر در معرض خطر قرار می گیرند. قیمت سقف وافل در هر دو طرف بیش از یک طرف است ، اما اگر مقاومت و مقاومت در برابر آن وجود داشته باشد.

آهن وفل در هر دو طرف تیر با ضخامت های مختلف ساخته می شود. ضخامت سقف وافل در این حالت بسته به دهانه و قالب وافل مورد استفاده از 25 تا 70 سانتی متر متغیر است. ضخامت مطلوب این سقف ها بین 30 تا 40 سانتی متر است.

قالبهای وافل در هر دو طرف مربع در ابعاد 60 ، 80 ، 86 و 90 موجود است. در این نوع سقوط ، تیرها عمودی هستند و به عنوان تکیه گاه استفاده نمی شوند ، زیرا بارها به چهار طرف ستون منتقل می شوند.

سقف های وافل در هر دو طرف در برابر خرد شدن بسیار مقاوم هستند ، بنابراین می توان از آنها در دهان استفاده کرد. از نظر فنی ضخامت این سقف ها تا 12 متر و در شرایط خاص تا 16 متر است.

سقف وافل قفل شده و فواید آن

این مدل می تواند نمونه ای از پیشرفته ترین انواع این محصول باشد و بهترین کیفیت را برای اجرای سقف قابل مشاهده در نظر بگیرد. در این موارد ، آجری بین قالب وجود دارد که می تواند از قدرت خود به عنوان وسیله ای برای بیرون کشیدن قالب از زیر سقف پس از بتن ریزی سقف استفاده کند. از مزایای این عنصر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سهولت اجرا و تراز شدن قالب اتوماتیک وافل از مزایای آن است.

الگوی همبستگی به دلیل یکنواختی و افزایش کارگران سیمان در هنگام اجرای سقف وافل ایجاد می شود.

سوراخ دیواره و لبه قالب را تفسیر می کند و بیرون کشیدن قالب از زیر سقف بدون آسیب رساندن به قالب آسان می شود.

از بالا و پایین آمدن کپک در شرایط نامساعد جوی جلوگیری کنید.

فرم گنبد با کمترین سطح به شکل فرم فوق العاده ، باعث تقویت و جلوگیری از فرم هنگام بتن ریزی یا عبور دیگران می شود.

در لبه بالایی قالب ، یک برآمدگی 1 سانتی متری و ضخامت 3 میلی متر وجود دارد که از زیر سقف نوردهی زیبایی ایجاد می کند.

این قالب توسط قفل به قالب متصل می شود و باعث ریزش بتنی می شود که بین قالب باز می شود و باعث می شود تا با نمایشگر زیبا و قابل مشاهده ای سقوط کند.

ضخامت لبه قالب 5 سانتی متر است که در سایر قالب های وافل 2-3 سانتی متر است. افزایش ضخامت لبه قالب را می توان با یک قالب فلزی ترکیب کرد. این می تواند با ورق فلز ، تخته های چوب روسی ، تخته سه لا و هر وسیله دیگری استفاده شود و در مقابل موارد اضافی مقاومت کند همچنین ، این افزایش ضخامت ، مقاومت کششی را در معادل آن ضرب می کند.

سقف های وفل را با سقف های دیگر مقایسه کنید

استحکام و وزن کم سقوط و وافل بیشتر از دال مسطح معادل آن است.

ساخت یک سازه با سقف وافل سریعتر از یک دال معمولی است.

سقف های وفل مقرون به صرفه هستند زیرا در مقایسه با دال های جامد مانند Uboot از 30٪ بتن و 20٪ میلگرد استفاده می کنند.

عملکرد سقف های وافل در برابر لرزش بیشتر از سایر موارد است.

قیمت سقف وافل

دلایل اصلی قیمت قالبهای وافل زمان برنامه ، مواد مورد استفاده در ساخت ، هزینه جمع شدگی ، تعمیرات ، موادی است که برای ساخت تیرها ، یک یا دو طرف قالب و ساختار سقف استفاده می شود.

اگر قیمت این پاییز کمی بیشتر از یک سقف معمولی است ، اما شما باید آن را تهیه کنید. از مواد با کیفیت استفاده می شود