
نمایندگان MPP محلی موافق هستند در مورد اهمیت مذاکرات مداوم با Stellantis در مورد آینده کارخانه برنامه ریزی شده باتری خودروهای الکتریکی در ویندزور – اما در مورد اینکه آیا این دولت فدرال یا استانی است که باید کارهای بیشتری انجام دهد، اختلاف نظر وجود دارد.
Andrew Dowie MPP Windsor-Tecumseh روز سهشنبه اظهارات نخست وزیر داگ فورد مبنی بر اینکه انتاریو نمیتواند با قدرت مالی دولت فدرال ایالاتمتحده در مذاکرات توافقنامههایی مطابق با قانون کاهش تورم آمریکا رقابت کند، تکرار کرد.
داوی به سیبیسی ویندزور گفت: «در طول کل روند مذاکرات با استلانتیس، دولت فدرال به طور انحصاری بحثها را با استلانتیس و فولکس واگن در مورد مطابقت با قانون کاهش تورم ایالات متحده رهبری کرده است.
ما از دولت فدرال در انجام کارهای لازم برای اطمینان از اینکه کانادا می تواند با سایر کشورها رقابت کند و به تعهدات خود عمل کند، حمایت می کنیم. [made] این به Stellantis است تا قرارداد کارخانه باتری ویندزور ما را انجام دهد.”
Stellantis هفته گذشته گفت که در حال اجرای “برنامه های اضطراری” است و گفت که دولت فدرال نتوانسته است آنچه را که وعده داده بود ارائه دهد.
روز دوشنبه، این شرکت ساخت و ساز بخشی از ماژول های باتری کارخانه ویندزور را متوقف کرد – اما یک سخنگوی گفت که آنها نمی توانند در مورد اینکه آیا بخش سلول باتری این تاسیسات، که نشان دهنده بخش عمده ای از برنامه ریزی شده 2500 شغل آینده در سایت است یا خیر، اظهار نظر کنند. به عنوان بخشی از برنامه های احتمالی آن در نظر گرفته شده است.
وزیر حمل و نقل از مذاکرات اطمینان دارد
عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل فدرال، روز سه شنبه در دیترویت بود تا با همتایان آمریکایی خود در مورد راهرو شارژ خودروهای الکتریکی جدید که از کالامازو، میش، تا کبک سیتی امتداد دارد، اعلام کند.

او به خبرنگاران گفت که به مذاکرات جاری بین دولت و خودروساز «اطمینان» دارد.
آقابرا با اشاره به اینکه در بحبوحه مذاکرات نمی تواند بیشتر بگوید، گفت: “در حال حاضر مذاکرات در حال انجام است. من مطمئن هستم که کارخانه ادامه خواهد داشت، اما هنوز مذاکرات در حال انجام است.”
Stellantis و LG Energy Solution سال گذشته این کارخانه را اعلام کردند و ساخت آن برای ماهها ادامه داشت. قرار بود سال آینده افتتاح شود.
وزیر نوآوری، علم و صنعت فرانسوا فیلیپ شامپاین در مورد تلاش های دولت فدرال برای دستیابی به توافق با خودروساز Stellantis و باتری ساز کره جنوبی LG Energy Solution پس از توقف ساخت بخشی از کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در ویندزور، اونت، صحبت می کند. .
داوی گفت که دولت استانی معاملات “یکسان” را با استلانتس و فولکس واگن ارائه کرد و افزود که او معتقد است که این مسئله به دولت فدرال باید حل شود زیرا قانون کاهش تورم بخشی از سیاست فدرال ایالات متحده است.
“ما قصد داریم از این پروژه حمایت کنیم و همه آنچه از ما خواسته شده است انجام داده ایم و انجام داده ایم. و این وضعیتی است که می دانیم می خواهیم از دولت فدرال در حل و فصل آن حمایت کنیم، اما این در چارچوب تعهدات آنها به Stellantis است. “
اما لیزا گرتزکی نماینده مجلس نمایندگان غرب ویندزور گفت که معتقد است نظرات روز دوشنبه فورد این موضوع را به یک “فوتبال سیاسی” تبدیل کرده است.
او گفت: “آنچه واقعاً برای من نگران کننده بود این است که نخست وزیر می گفت که نگران است اما آنها هر کاری که می توانستند انجام داده اند و واقعاً دیگر به آنها بستگی ندارد.”
او گفت که نخست وزیر باید مایل باشد “به میز برگردد و آن گفتگوها را انجام دهد و کمک کند تا بخشی از راه حل باشد.”
“تنها چیزی که مردم ویندزور اسکس باید بتوانند روی آن حساب کنند، این است که بدانند همه سطوح دولت ها با هم کار خواهند کرد، مسئولیتی را به گردن دیگری نمی اندازند، و همه آنها قرار است انجام دهند. با هم کار کنند تا مطمئن شوند که این کار را انجام می دهند.”
جامعه تجاری ویندزور به موضوع توجه دارد: اتاق
راکش نایدو، مدیر عامل اتاق بازرگانی ویندزور-اسکس، گفت در عین حال، همه نگاه ها در جامعه تجاری محلی به این معامله دوخته شده است.
نایدو گفت: «همه میخواهند این روند رو به جلو ادامه یابد. “مزایای فوق العاده ای نه تنها برای صنعت خودرو و تامین کنندگان، بلکه… اثر موج دار وجود دارد. همه می دانند که منطقه چگونه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و سود خواهد برد.”

نایدو گفت که به مذاکرات خوشبین است زیرا هر دو طرف روی میز باقی می مانند.
قانون کاهش تورم یک قانون فدرال ایالات متحده است که هدف آن تقویت انرژی پاک و مقابله با تغییرات آب و هوایی است.
این قرارداد کانادا را وادار کرد تا فولکس واگن را که اخیراً تأسیسات خود را در نزدیکی سنت توماس، آنت. اتاوا در مارس گذشته 500 میلیون دلار کمک به Stellantis ارائه کرد. قرارداد Stellantis قبل از اجرایی شدن IRA منعقد شده بود، اما اکنون این خودروساز می گوید که خواهان یک معامله مشابه است.
نخست وزیر داگ فورد پس از اینکه خودروساز Stellantis اعلام کرد ساخت کارخانه باتری در ویندزور، اونت را متوقف می کند، به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهد. در میان اختلافات اتاوا
یک کارشناس گفت که IRA رقابت را نه فقط بین کانادا و ایالات متحده، بلکه بین همه کشورهای سازنده وسایل نقلیه افزایش خواهد داد.
کریستین ژیکزک، مشاور خودرو در بانک فدرال رزرو شیکاگو گفت: «همه در تلاش هستند تا سرمایهگذاری خودروهای الکتریکی خود را انجام دهند. “تا حدی به این دلیل که IRA فقط یک برنامه 10 ساله است و نزدیک به پایان آن شروع به حذف تدریجی می کند، و تا حدودی به این دلیل که آنها این را به عنوان یک امر ضروری بازار می دانند.
بنابراین، سرمایهگذاری بسیار بیشتر، سپس رقابت بیشتر بین دولتها، بین کشورها در مورد اینکه این سرمایهگذاری در کجا قرار خواهد گرفت.»
ژیکزک گفت که انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی به ویژه برای مراکز خودروسازی سنتی مانند انتاریو، میشیگان و اوهایو مهم است، زیرا آنها برای ایمن کردن مشاغل سبز در محل مشاغل مرتبط با موتور احتراق داخلی سنتی رقابت می کنند.
“چه کسی در کوچک سازی صنعت سنتی برنده خواهد شد؟”
Stellantis، LG و نامه به ترودو
سیبیسی نیوز نسخهای از نامهای را که برای اولین بار توسط تورنتو استار گزارش شده بود، به دست آورده است که کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis و یانگ سو کوون، مدیر عامل الجی، ماه گذشته برای ترودو ارسال کرده بودند.
در این نامه، مدیران اجرایی گفتند که از “تضمین های سریع” دولت لیبرال به آنها مبنی بر اینکه IRA “این کارخانه باتری را در شرایط غیررقابتی با کارخانه های ایالات متحده قرار نمی دهد” قدردانی می کنند.
در این نامه آمده است: «ما به شدت به این تضمینها اتکا کردهایم و در طی چند ماه گذشته و در حالی که در حال مذاکره درباره شرایط خاص برای اجرای مزایای مشابه IRA برای این کارخانه هستیم، به ساخت کارخانه و آمادهسازی ماشینآلات و تجهیزات ادامه دادهایم». می گوید.
در این نامه آمده است که تاوارس و سو کوون از پنج بار تأییدیه کتبی دولت لیبرال به شرکتها برای «تطابق با مشوقهای تولید» تحت IRA قدردانی میکنند.
مدیران عامل در ادامه می گویند که تاخیر در امضای قرارداد “خطر قابل توجهی برای پروژه به همراه دارد.”
در این نامه آمده است: «در صورتی که توافقنامه ما به سرعت اجرا نشود، ما مجبور خواهیم شد تصمیمات سختی در مورد این پروژه و سایر سرمایه گذاری های مربوطه در کانادا بگیریم تا به تعهدات خود برای آوردن فناوری جدید به بازار آمریکای شمالی عمل کنیم.»