اتحادیه می گوید توافقنامه آزمایشی با دولت فدرال برای 120000 کارمند دولتی حاصل شده است

خبر

اتحاد خدمات عمومی کانادا (PSAC) می‌گوید که به یک قرارداد آزمایشی با هیئت خزانه‌داری رسیده است که بیش از 120000 کارمند دولت فدرال در سراسر کشور را پوشش می‌دهد.

اعتصاب ملی اکنون برای اکثر کارگرانی که زیر مجموعه هیئت خزانه داری هستند پایان یافته است. اتحادیه در بیانیه ای در اوایل دوشنبه گفت که آنها باید دوشنبه در ساعت 9 صبح به وقت شرقی یا شیفت برنامه ریزی شده بعدی خود به سر کار بازگردند.

PSAC می گوید که اعتصاب 35000 کارگر آژانس درآمد کانادا (CRA) در سراسر کشور ادامه دارد و مذاکرات قرارداد همچنان ادامه دارد.

این اعتصاب ملی برای بیش از 155000 کارمند دولتی فدرال تحت PSAC در ساعت 12:01 صبح 19 آوریل آغاز شد.

دو گروه تحت پوشش اتحادیه دست به اعتصاب زده اند: گروهی متشکل از 120000 کارمند زیر نظر هیئت خزانه داری که در چندین ادارات و سازمان های دولتی پراکنده شده اند، و گروه کوچکتری متشکل از بیش از 35000 کارگر در CRA.

حدود 110,000 تا 120,000 عضو PSAC پس از اخراج کارکنانی که کارهای ضروری را انجام می‌دادند، مانند بیمه کار یا مستمری، واجد شرایط ترک شغل بودند.

یک رهبر اتحادیه کنفرانس خبری را ترک می کند.
کریس آیلوارد، رئیس ملی اتحاد خدمات عمومی کانادا (PSAC)، کنفرانس خبری را در 22 آوریل 2023 در اتاوا ترک می کند. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

در طول اعتصاب، خطوط اعتصاب در سراسر کشور تشکیل شد در حالی که برخی از خدمات دولتی – از جمله مالیات، گذرنامه و مهاجرت – مختل شدند.

برخی از ساختمان‌ها در CFB Petawawa پس از تعطیلی کارخانه گرمایش مرکزی پایگاه، به طور موقت گرما و آب گرم خود را از دست دادند.

چه چیزی منجر به اعتصاب شد؟

قرارداد برای هر دو گروه در سال 2021 منقضی شده است. مذاکرات بین دولت فدرال و دو گروه PSAC در همان سال آغاز شد، اما اتحادیه در سال 2022 اعلام کرد که به بن بست رسیده است.

PSAC قبلاً درخواست افزایش 4.5 درصدی در هر سال برای سال‌های 2021، 2022 و 2023 کرده بود. این شرکت در 24 آوریل اعلام کرد که درخواست خود را کاهش داده است، اما در مورد تقاضای خود توضیح بیشتری نداد.

جدیدترین پیشنهاد عمومی از سوی دولت به هر گروه، افزایش 9 درصدی در طی سه سال بود که در مجموع با توصیه‌های کمیسیون منافع عمومی شخص ثالث مطابقت داشت.

ترتیبات کار از راه دور، اولویت برای کارکنان ارشد در صورت تعدیل نیرو و ممنوعیت انعقاد قرارداد کار، سه موضوع اولویت دیگر بود که در نامه سرگشاده ای که توسط هیئت خزانه داری در 24 آوریل منتشر شد، شناسایی شد.