این زن ویندسوری در اتاق نشیمن خود سقوط کرد. او در نهایت فرصتی یافت تا از امدادگرانی که او را نجات دادند تشکر کند

خبر

یک لحظه، گیلاس تولنتینو در اتاق نشیمنش تشک بادی را پمپاژ می کرد. بعد، او نفس نمی‌کشید.

خانواده او در 21 اکتبر 2022، پس از سقوط تولنتینو در اتاق نشیمنش، با 911 تماس گرفتند. وقتی امدادگران آمدند، تولنتینو روی زمین پخش شد و صورتش آبی بود.

نکته بعدی که تولنتینو به یاد می آورد، این زن 43 ساله ویندسوری بود که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منطقه ای ویندزور در محاصره پرستاران و خواهر خود که او نیز یک پرستار است، از خواب بیدار می شد.

به تولنتینو گفته شد که پس از لخته شدن خون در ریه‌اش دچار ایست قلبی شده است. او یک ماه در بیمارستان می ماند.

زنی با ژاکت سبز.
Cheery Tolentino در Essex Windsor EMS Survivor Day در روز جمعه، 26 مه 2023. (تایلر کلاپ/سی‌بی‌سی)

تولنتینو این فرصت را داشت که از امدادگرانی که جان او را نجات دادند در روز جمعه سالانه Essex-Windsor EMS تشکر کند.

“بعد از اینکه از آی سی یو بیرون آمدم، به این فکر می کردم که چگونه می توانم با این افراد ارتباط برقرار کنم؟” تولنتینو گفت. “وقتی نامه ای از EMS دریافت کردم که من را به روز بازمانده دعوت کرده بود، چنین گفتم: “وای، این فرصت است.”

من بسیار سپاسگزار و همچنین احساساتی بودم زیرا آنها کسانی بودند که در زمان بسیار حساسی از زندگی من آنجا بودند.”

دو ماه پس از ایست قلبی، او با کمک فیزیوتراپیست ها راه رفتن را دوباره یاد گرفت. اما امروز او زنده و سالم است و خدا و امدادگران را برای فرصت دوم شکر می کند.

Survivor Day یک رویداد سالانه برای Essex Windsor EMS است و یکی از معدود شانس هایی است که امدادگران باید دوباره با بیماران خود ارتباط برقرار کنند.

آدرین بزایر، یک امدادگر مراقبت های پیشرفته با Essex Windsor EMS و یکی از امدادگرانی که نجات داده است، گفت: “معمولاً ما بیماران را رها می کنیم و اغلب چیزهای زیادی نمی شنویم. اقدامات حفظ حریم خصوصی در انتاریو وجود دارد … که بدیهی است برای بیماران مهم است.” تولنتینو

به‌عنوان یک ارائه‌دهنده، گاهی اوقات ممکن است ناامیدکننده باشد زیرا می‌خواهید بدانید چه اتفاقی برای آن افراد افتاده است.»

یک امدادگر با لباس فرم.
Adrien Bezaire یک امدادگر مراقبت های پیشرفته با Essex Windsor EMS و یکی از امدادگرانی است که به نجات Cherry Tolentino کمک کرد. (تایلر کلاپ/سی‌بی‌سی)

بزر گفت که آن شب را به خاطر می آورد. بعد از نیمه شب بود. سرش شلوغ بود و همه خسته بودند. تولنتینو برای او متمایز بود زیرا او بسیار جوان بود. او به یاد خانواده دیوانه او و چهره های ترسناک آنها افتاد.

بزایر گفت: “وقتی ما اولین بار چری را ملاقات کردیم، او واکنشی نشان نمی داد. او آبی بود. او بسیار بیمار بود.” دیدن او بیدار و راه رفتن و صحبت کردن و خوب بودن و همچنین ملاقات با خانواده اش بسیار خوب بود.

دیدن او در حال حاضر، به نوعی در طرف دیگر پس از بهبودی طولانی، خبر بسیار خوبی است زیرا همانطور که می دانیم بازگرداندن نبض خارج از بیمارستان تنها اولین بخش از این سفر است. دیدن او در حال خوب بودن بسیار عالی است. برای داشتن یک زندگی معمولی و معنادار.”

جمعه یازدهمین روز سالانه بازمانده بود و شامل داستان هایی از 25 بازمانده و بیش از 100 امدادگر، اپراتورهای آمبولانس آتش نشانی و افسران پلیس بود که به نجات یک زندگی کمک کردند.

صبح ویندزور9:49رئیس EMS بازنشسته شد

بروس کراوتر، رئیس EMS Essex-Windsor با ناو نانوا، میزبان CBC Windsor Morning درباره بازنشستگی خود صحبت می کند.

برای کراتر، رئیس EMS Essex-Windsor، جمعه آخرین روز بازمانده در زندگی حرفه‌ای او بود، زیرا او برای بازنشستگی در فوریه 2024 آماده می‌شود.

او گفت: “من در سنگر بوده ام… می دانم چه حسی دارد که یک بیمار را رها کنیم و از نتیجه آن اطلاعی نداشته باشم.” برای دیدن داستان های خوب و در واقع دیدن خانواده ها، بازماندگان، بچه های کوچک، نوه ها.

“این فقط خیلی معنی دارد.”

امروز، تولنتینو هنوز با فیزیوتراپی و کمک خانواده‌اش، به‌ویژه چهار فرزندش، در حال بهبودی است.

تولنتینو به امدادگران گفت: “خیلی از شما متشکرم… شما بچه ها عالی هستید.” شما کمک بزرگی به جامعه هستید. شما قهرمانان هستید.”