با داغ شدن اعتراض به نوسازی، مستاجران به صاحبخانه جدید می گویند: «ما نمی رویم».

خبر

ده‌ها مستأجر ساکن دو ساختمان آپارتمانی در لندن، که اخیراً توسط یک مالک جدید خریداری شده‌اند، در اعتراضی پرتنش روز جمعه در حمایت از حق خود برای ماندن در خانه‌هایشان شرکت کردند.

مستاجران در هر سنی روز جمعه در پارکینگ 1270 و 1280 Webster St. در محله Huron Heights لندن گرد آمدند تا از تلاش‌ها برای خروج آنها حمایت کنند. بسیاری با درآمد ثابت هستند و سال ها در آپارتمان خود زندگی می کنند. این اعتراض توسط گروه حمایت از مستاجران ACORN سازماندهی شد.

با هل دادن یک مستأجر توسط مردی که پیراهن Maple Leafs تورنتو به تن داشت و گفت که به عنوان امنیت شرکت عمل می کند، احساسات به سرعت بالا گرفت. چندین افسر پلیس در محل حضور داشتند و نماینده دیگری از شرکت در حال ارائه اخطارهای تخلف به خبرنگاران و سایرین در محل بود.

هیچ یک از افرادی که ادعا می کردند در این شرکت کار می کنند نام خانوادگی خود را اعلام نکردند. درخواست‌های سی‌بی‌سی نیوز برای مصاحبه با فردی از این شرکت پاسخی دریافت نکرد.

آن لاندری مستأجر ده ساله هفته گذشته نامه ای دریافت کرد که در آن تهدید به اخراج شد و او روز جمعه برای پیوستن به اعتراض به بیرون آمد.

او در مورد تاکتیک های صاحبخانه گفت: «من یک ذره آن را دوست ندارم. “این درست نیست، بیشتر مردم اینجا سالمندانی هستند که مدت زیادی است اینجا هستند و بسیاری از آنها معلول هستند. شما این کار را با افراد مسن نکنید. ما را به حال خود رها کنید، ما کرایه خانه خود را پرداخت می کنیم.”

لندن-فنشاو MPP ترزا آرمسترانگ و بخش 3 کان. پیتر کادی در این مراسم حضور داشتند و هر دو گفتند صاحبخانه اشتباه می کند.

مستأجر آن لاندری، 80 ساله، ده سال است که در آپارتمان خود در خیابان ویلسون زندگی می کند.
مستأجر آن لاندری، 80 ساله، ده سال است که در آپارتمان خود در خیابان ویلسون زندگی می کند. (اندرو لوپتون/ CBC News)

“حقیقت این است که کاری که آنها انجام می دهند اشتباه است و این افراد جایی برای زندگی نخواهند داشت. من فردی را دیدم که تلفنی با پلیس صحبت می کند و سعی می کند بلندگوها را بترساند و مردم را ترک کنند. این تاکتیک ها با مردم صحبت می کند. آرمسترانگ گفت که چگونه با آن مستاجران داخل دیوار صحبت می کنند.

در نامه‌هایی که هفته گذشته به مستاجرین فرستاده شد، آمده است که آنها باید ترک کنند و اجاره‌نامه‌هایشان فسخ می‌شود، زیرا آپارتمان‌ها نیاز به بازسازی گسترده دارند.

نمایندگان ACORN گفته‌اند که این نامه‌ها ترسناک هستند و حق مستاجر برای بازگشت به آپارتمان‌های خود را پس از اتمام هر گونه کار بازسازی بیان نمی‌کنند.

سه مستأجر به سی‌بی‌سی نیوز گفتند که این هفته اخطارهای N4 صادر شد، حتی اگر اجاره‌شان را پرداخت کردند. فرم N4 اعلامیه حقوقی صاحبخانه در مورد قصد آنها برای پایان دادن به اجاره به دلیل عدم پرداخت است.

اد چارتراند، که به مدت 10 سال در خیابان وبستر 1270 زندگی می کند، گفت که اجاره خانه خود را با حواله پرداخت کرده است اما به هر حال یک N4 دریافت کرده است.

وی گفت: دو روز است که نخوابیدم و مشکلات پزشکی دارم.

CBC News تلاش های متعددی برای تماس با مالک جدید بدون موفقیت انجام داده است. ساختمان های هفت طبقه در 30 مارس به قیمت 2.3 میلیون دلار به یک شرکت مستقر در تورنتو که به عنوان Webster Apartments Inc ثبت شده است فروخته شد.

مستاجران می گویند که شروع به دریافت نامه هایی از مالک جدید کردند که به آنها می گفت اجاره نامه هایشان لغو می شود و به آنها پول پیشنهاد می کرد تا آپارتمان هایشان را تخلیه کنند.

در این نامه آمده است: «در حالی که می‌دانیم این نامه ممکن است غافلگیرکننده باشد، اما به‌خوبی از حقوق خود به عنوان مالک ساختمان برای فسخ اجاره شما و انجام اصلاحات لازم در صورت لزوم برخورداریم».