با پول جک s5، اسپورتیج سوار شوید!

خبر

اگر دارای درآمد ثابتی هستید و میخواهید خودروی بهتری نسبت به خودروی فعلیتان بخرید، به راحتی آب خوردن میتوانید بصورت لیزینگی این کار را انجام دهید. البته این روش به پیچیدگی دریافت تسهیلات بانکی نیست. با خرید اقساطی خودرو میتوانید انواع خودروهای داخلی و خارجی را به لیست خرید خود اضافه کنید.

منظور از خرید اقساطی خودرو همان لیزینگ است. با توجه به تورم شدیدی که این روزها شاهد هستیم شرایط خرید اقساطی خودرو میتواند بسیار ایده آل باشد و حتی میتواند در کوتاه مدت نیز سود دهی بالایی برایمان داشته باشد. زیرا شما با خرید اقساطی خودرو بعد از پایان اقساط آن، صاحب خودرویی شده اید که نسبت به زمانی که آن را خریده بودید قیمت آن خودرو افزایش یافته و حتی میزان سودی که بابت تسهیلات شرکت لیزینگ پرداخت کرده اید نیز جبران شده است. برای خرید اقساطی خودروی مورد نشرتا کافیست 50  درصد ارزش آن خودرو را به صورت نقد پرداخت نمایید و مابقی آن بصورت تسهیلات از سوی شرکت لیزینگ به شما تعلق میگیرد. لازم به ذکر است که پرداخت اقساط نیز بصورت سه ماه یکبار میباشد.

من هم شرایط دریافت تسهیلات خرید اقساطی خودرو را دارم؟

اگر مشتری خوش‌حساب بانک‌ها هستید، اگر قسط معوقه یا چک برگشتی ندارید، به این معنی است که شما هم خوش‌حساب بوده و می‌توانید تسهیلات خرید اقساطی خودرو را دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که شما حداکثر تا 50 درصد از میزان ارزش خودرو می‌توانید تسهیلات دریافت کنید. جزئیات بیشتر را در زیر مشاهده می‌کنید:

شرایط ضامن:

  • تسهیلات زیر 100 میلیون تومان: بدون نیاز به ضامن
  • تسهیلات بین 100 تا 500 میلیون تومان: یک عدد ضامن
  • تسهیلات بین 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان: وثیقه ملکی یا بانکی

نحوه بازپرداخت تسهیلات

یکی از سوالات مهمی که در هنگام خرید اقساطی خودرو وجود دارد، نحوه بازپرداخت تسهیلات است. البته در بالاتر نیز اشاره کردیم که شما می‌توانید اقساط خود را به صورت ماهانه یا سه ماه یک‌بار پرداخت کنید. هرکدام از شیوه‌های بازپرداخت را که انتخاب کنید، باید برای اقساط آن به ازای هر قسط، یک چک از شما دریافت می‌شود. به علاوه، یک چک ضمانت کلی هم باید به اندازه 150 درصد از مبلغ اصل و فرع وام بکشید و در اختیار شرکت لیزینگ به عنوان ضمانت قرار دهید.

اگر چک شخصی نداشته باشیم، باید چه کنیم؟ در پاسخ باید گفت که شما می‌توانید دو نفر ضامن مجزا داشته باشید که یک نفر چک‌های ضمانت را برای شما بکشد و فرد دیگر به جای شما، چک‌های ماهانه را ارائه دهد. توجه کنید که کارمزد تسهیلات برابر با 7 درصد مالیات است که یک چک جداگانه برای آن دریافت می‌شود. البته می‌توانید مبلغ مالیات را در زمان عقد قرارداد به صورت نقد پرداخت کنید. چک دیگری هم برای 21 درصد کارمزد دریافت می‌شود که آن را نیز می‌توانید به انتخاب خودتان به صورت نقد یا اقساط پرداخت کنید. توجه کنید که اگر زمانی تصمیم بگیرید که مبلغ اقساط خود را به صورت یک‌جا پرداخت کنید، همچنان موظف به پرداخت سود تسهیلات خواهید بود. اما در صورت تسویه حساب کلی، درصدی از این سود کاسته خواهد شد.

هر خودرویی را قسطی بخرید

خرید خودرو قسطی مختص به خودروهای خارجی نیست و شما می‌توانید از شرایط خرید اقساطی خودرو از شرکت‌های معتبر لیزینگ استفاده کنید تا هر خودرویی که رویای آن را دیده‌اید، خریداری کنید. وقتی می‌گوییم هر خودرویی، منظور خودروهای داخلی، خارجی، نو و دست دوم است. اما در مورد خودروهای دست دوم تنها باید حواستان را به شرایط زیر جمع کنید:

خودروهای دست دوم داخلی باید زیر 7 سال عمر داشته باشند و میزان کارکرد آن‌ها نیز زیر 100 هزار کیلومتر باشد. این در حالی است که عمر خودروهای دست دوم خارجی برای خرید لیزینگی باید زیر 5 سال بوده و کمتر از 120 هزار کیلومتر پیمایش داشته باشند.

شما به عنوان خریدار، تمام اسناد مربوط به خودرو را بعد از تکمیل فرآیند خرید دریافت خواهید کرد. بجز سند خودرو که در رهن شرکت لیزینگ است، تا بعد از تسویه حساب کامل تسهیلات، به شما تحویل نخواهد شد.

خرید اقساطی خودرو را ساده و بی‌دردسر شروع کنید

خرید اقساطی خودرو یا لیزینگی به سادگی آب خوردنی است که برایتان پیش تر توضیح دادیم. لازم است بدانید شرکت همراه مکانیک با شرکت های معتبر لیزینگ کشور همکاری میکند و شما کافیست در هر کجا که هستید فرم مربوط به خرید اقساطی خودرو موجود در وبسایت شرکت همراه مکانیک را تکمیل کنید. پس از انتخاب نام و مدل خودروی مورد نظرتان منتظر تماس کارشناسان لیزینگ همراه مکانیک باشید. بعد از راهنمایی های کارشناسان لیزینگ همراه مکانیک، خودروی مورد نظرتان را از سایت این شرکت انتخاب کرده و از خدمات کارشناسی خودرو در محل و عقد قرار داد نیز بهره مند شوید. درضمن در این مرحله مدارک زیر مورد نیاز است:

  • ارائه سند خودرو و شناسنامه مالکیت خودرو
  • گردش حساب سه ماهه آخر ممهور به مهر بانک
  • ارائه گزارش کارشناس رسمی دادگستری همراه با اعلام قیمت
  • شناسنامه، کارت ملی، مدارک احراز محل سکونت متقاضی و ضامن

بعد از بررسی مدارک فوق، بین 48 تا حداکثر 72 ساعت زمان میبرد تا سوئیچ خودروی رویایی‌تان را در دست داشته باشید و از رانندگی با آن لذت ببرید!