بر اساس گزارش، جای خالی تجاری مرکز شهر لندن 25 درصد است، با چند راه حل آسان یا ارزان.

خبر

یک کارمند شهری گزارش می‌دهد که نرخ خالی تجاری مرکز شهر لندن را 24.6 درصد می‌داند، در حالی که به شهر پیشنهاد می‌کند راه‌حل‌های انگشت شماری را بررسی کند، برخی از آنها به همکاری صاحبان املاک و برخی دیگر با برچسب قیمت سنگین نیاز دارند.

استراتژی کاهش جای خالی زمین و ساختمان که در این هفته منتشر شد، تعدادی از عوامل را نشان می دهد که مانع نشاط اقتصادی کلی مرکز شهر لندن می شود.

همچنین تایید می‌کند که بسیاری از لندنی‌ها مدت‌ها به آن مشکوک بودند – اینکه مالکیت «بسیار متمرکز» در ساختمان‌های مرکز شهر یک مشکل است.

شرکت هولدینگ فرهی، متعلق به مالک زمین، شموئل فرهی، 59 درصد از املاک خالی مرکز شهر را در اختیار دارد که همگی قدیمی‌تر هستند و برخی برای کارکرد نیاز به توسعه مجدد دارند.

شورا تابستان گذشته خواستار این گزارش شد، در حالی که مرکز شهر لندن در تلاش برای بازگشت از تعطیلی کووید-19 است و بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند کارمندان را از خانه نگه دارند.

از کارکنان شهر خواسته شد تا نگاهی جامع به ساختمان‌های مرکز شهر ارائه دهند و ارزیابی کنند که چه تعداد از آنها خالی هستند و در عین حال راه‌هایی را برای استفاده مجدد از املاک خالی پیشنهاد می‌کنند.

در اینجا برخی از عوامل برجسته شده در گزارش 67 صفحه ای آورده شده است که می توانید در اینجا بخوانید:

  • نرخ بالای جای خالی: نرخ کلی خالی دفاتر تجاری برای مرکز شهر 24.6 درصد است. این نرخ در سه ماهه سوم سال 2022 در مقایسه با اوج همه گیری کووید-19 در سال 2019 تنها شش درصد بهبود یافته است.
  • سهام ساختمان های تجاری قدیمی: در دنیای املاک تجاری، ساختمان های اداری به عنوان املاک A، B یا C طبقه بندی می شوند. ساختمان‌های دارای رتبه «A» در بهترین مکان‌ها با به‌روزترین امکانات، مانند One London Place هستند. ساختمان‌های دارای درجه C قدیمی‌تر هستند و اغلب برای جذب مستاجران نیاز به بازسازی دارند. لندن نسبت به اکثر مراکز اصلی شهر نسبت به فضای کلاس B و کلاس C بالاتری دارد. در این گزارش آمده است: «احساس فوریت وجود دارد، زیرا اگر این ساختمان‌ها بهسازی نشوند، به فرسایش ادامه خواهند داد».
  • تمرکز مالکیت: این گزارش به مالکیت «بسیار متمرکز» در ساختمان‌های خالی مرکز شهر لندن اشاره می‌کند. در هر سه طبقه فضای تجاری، یک مالک، شرکت هلدینگ فرهی، مالک 59 درصد املاک است. فرهی هیچ ساختمان تجاری با درجه A ندارد. CBC News برای اظهار نظر با هلدینگ فرهی تماس گرفت اما پاسخی دریافت نکرد.
  • املاک بدون ساختمان و پارکینگ های سطحی: بر اساس این گزارش، 13 قطعه زمین خالی در هسته مرکزی و 67 پارکینگ سطحی وجود دارد. این گزارش می‌گوید: «در مجموع، این زمین‌های خالی در مجموع 29.32 هکتار مساحت دارند که تقریباً برابر با شش بلوک شهری به اندازه باغ‌های بودویزر است.
  • موقعیت های خالی خرده فروشی طبقه همکف: این گزارش می گوید که فضای خرده فروشی “رو به پیاده رو” لندن دارای نرخ 18 درصدی جای خالی است. در Old East Village 24 درصد از این فضاهای تجاری خالی است و تقریباً همه این مکان‌های خالی در ساختمان‌های درجه‌بندی «B» و «C» هستند.

این گزارش هشدار می دهد که مشکل جای خالی لندن بدون سرمایه گذاری در ساختمان های مرکز شهر به راحتی بدتر می شود.

این گزارش می‌گوید: «بدون بازسازی، اقتباس یا تغییر مکان‌های تجاری خالی، سطوح خالی همچنان افزایش می‌یابد».

گزارش کارکنان شهر لندن می گوید که مشاغل «رو به پیاده رو» در مرکز لندن دارای نرخ خالی یا بیش از 18 درصد هستند.
گزارش کارکنان شهر لندن می گوید که مشاغل «رو به پیاده رو» در مرکز لندن دارای نرخ خالی یا بیش از 18 درصد هستند. (اندرو لوپتون/سی بی سی)

این گزارش برخی اقدامات را توصیه می‌کند که شهر می‌تواند برای رفع این مشکلات انجام دهد، با این حال، بسیاری از آنها با تأثیرات بودجه قابل توجهی همراه هستند.

راه حل های پیشنهادی

تبدیل های اداری:

با نرخ خالی مسکونی کمتر از دو درصد، تبدیل اداری در گزارش به عنوان بخشی بالقوه از راه حل علامت گذاری شده است. این نیز چیزی است که شهردار جاش مورگان به کارکنان دستور داد تا اوایل امسال به آن رسیدگی کنند. این گزارش از مشوق‌های تبدیل و بررسی قابلیت آنها حمایت می‌کند، اما همچنین می‌گوید که این یک راه‌حل سریع یا آسان نیست. یک مطالعه روی 28 ساختمان مرکز شهر کلگری نشان داد که کمتر از یک سوم آنها کاندیدای تبدیل مناسب هستند.

Coun. دیوید فریرا، که بخش 13 او بیشتر بخش مرکزی شهر را شامل می شود، این گزارش را “نخستین گام” می داند که اطلاعات ضروری را برای شهر برای مقابله با این مشکل ارائه می دهد.

وی گفت با وجود چالش ها، تبدیل فضای اداری به مسکونی نیاز به بررسی دقیق دارد.

فریرا گفت: «ما بحران مسکن داریم، نرخ خالی مسکونی بسیار پایینی داریم اما خالی تجاری بسیار بالایی داریم، بنابراین اگر بتوانیم از جنبه تجاری برای کمک به مسائل مسکونی خود استفاده کنیم، فکر می کنم این یک رویکرد هوشمندانه خواهد بود.

در این گزارش آمده است که پنج ساختمان برای تبدیل در کلگری تایید شده اند و 665000 فوت مربع از فضای اداری خالی را حذف کرده و 707 واحد مسکونی ایجاد می کنند. با این حال، دستیابی به آن مستلزم نزدیک به 50 میلیون دلار سرمایه گذاری شهرداری است.

تملک ملک:

این گزارش از شهر می‌خواهد که «زمین‌های خالی منطقه اصلی و پارکینگ‌های سطحی را در اختیار بگیرد تا بتوانند اولویت‌های استراتژیک شهرداری را اجرا کنند». دقیقاً مشخص نمی‌کند که این املاک چگونه به دست می‌آیند یا اینکه آیا شهر باید گام‌های تهاجمی‌تری برای ترغیب مالکان املاک به انجام کاری با املاک خالی بردارد.

برای جذب افراد بیشتر به هسته اصلی، این گزارش یک برنامه اجاره اصلی را برای مستاجران تجاری جدید توصیه می‌کند و به مقامات شهر هشدار می‌دهد که در مکان‌یابی مکان‌های مرکزی که انتظار می‌رود بخشی از استراتژی بی‌خانمانی شهر باشد، مراقبت کنند.

این گزارش در جلسه روز سه شنبه اولویت های راهبردی و کمیته سیاست گذاری شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

صبح لندن6:11اعداد اخیر جای خالی اصلی به چه معناست؟

لندن گزارشی منتشر کرد که نقشه‌های املاک خالی شهر را ترسیم می‌کرد و اندرو لوتپتون، گزارشگر، داده‌های لندن صبح را تجزیه می‌کند. یک شرکت — Farhi Holdings Corporation — مالک 40 درصد ساختمان های خالی است.