بزرگداشت 101 سالگرد تولد Pu La Deshpande با Google Doodle طراحی شده توسط هنرمند سامر کولاوور

خبر

پوروشوتام لاکسمان دشپنده یا Pu La Deshpande ، در 8 نوامبر 1919 در بمبئی متولد شد. خانواده وی دارای میراث ادبی برجسته ای بودند: پدربزرگ Pu La ، گیتانجالی Rabindranath Tagore را به مراتی ترجمه کرده بود.

بزرگداشت 101 سالگرد تولد Pu La Deshpande با Google Doodle طراحی شده توسط هنرمند سامر کولاوور

Google Doodle for Pu La یا صد و صدمین زادروز پوروشوتام لاکسمن دشپنده

صدمین صدمین سالگرد تولد پوروشوتام لاکسمن دشپنده – معروف به Pu La Deshpande – با یک Google Doodle طراحی شده توسط هنرمند مشهور مستقر در بمبئی سامیر کولاوور مشخص شده است.

این دودل نویسنده ، نمایشنامه نویس ، موسیقی دان ، آهنگساز ، بازیگر ، کارگردان و نیکوکار را در هارمونیوم خود به تصویر می کشد و دست آزاد خود را برای تأکید بر یک یادداشت بلند می کند.

“متولد و بزرگ شده در بمبئی / ماهاراشترا ، شخص با نام Pu La Deshpande روبرو می شود و به طور مداوم در فرهنگ عامه – موسیقی ، نویسندگی ، فیلم ، تئاتر ، ادبیات و موارد دیگر کار می کند. شناخته شده بود که او یک مشاهدهگر جدی زندگی و می توان فهمید که این کار در ادبیات او وجود دارد. یک ترانه محبوب محبوب مراتی وجود دارد که ما در دوران کودکی در مدرسه با آن مواجه بودیم به نام “Naach re mora“(طاووس رقص ، رقص) – خیلی دیرتر (با کمال تعجب) فهمیدم که او این آهنگ را ساخته است!” به نقل از کولاوور ، درباره الهام خود از Google Doodle.

اشاره به این ترانه در تصویرگری کولاوور بافته شده است و این هنرمند گفت که وی همچنین سعی کرده شخصیت رنگارنگ پو لا را در دودل وارد کند. “زندگی و کار پو لا پیام است [I hope people take from the Google Doodle]، “این هنرمند اضافه کرد.” امیدوارم این واقعیت را برجسته کنم که می توان چندین راه و فرم مختلف برای خلاقیت داشت. “

Pu La Deshpande در 8 نوامبر 1919 در بمبئی متولد شد. خانواده وی میراث ادبی برجسته ای داشتند: پدربزرگ Pu La ترجمه Rabindranath Tagore را گیتانجالی به مراتی.

بیوگرافی همراه Google Doodle پوو لا ، زمان او را از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد ، تا کار به عنوان مدرس دانشگاه قبل از تغییر کار در موسیقی دنبال می کند. “استاد هارمونیوم ، او به عنوان همنواز برای هنرمندان آوازی تحسین شده آن روز بازی می کرد و ضبط های موسیقی خود را نیز منتشر می کرد. اما موسیقی از تنها استعداد خلاقانه Deshpande فاصله داشت و در اواخر دهه 1940 ، اولین بار نوشتن او در بمبئی مجله ، “در بیوگرافی یادداشت می شود.

نوشتار پو لا فرمت های مختلفی را شامل می شد – از رمان ها و مقاله ها گرفته تا نمایشنامه ها و نمایش های تک مرحله ای. او همچنین در چندین فیلم بازی و کارگردانی کرد. در سال 2018 ، آرشیو فیلم ملی هند نمایشگاهی از پوسترهای فیلم هندی و مراتی وی را در آستانه صد سالگی تولد وی ترتیب داد. این نمایشگاه همچنین شامل نسخه اصلی و دست نویس فیلمنامه کلاسیک پرستش Pu La بود گلاچا گانپاتی، در سال 2015 توسط اعضای خانواده راجگورو ، تهیه کننده فیلم در اختیار NFAI قرار گرفت.

بیانیه همراه با Google Doodle کولاوور مشاهده می کند: “Deshpande که به دلیل سبک طنز شاد و هجو مشهور است ، با مشارکت های چند وجهی خود در ادبیات مراتی و هنرهای نمایشی لبخندهایی را به لب خوانندگان و مخاطبان بی شماری آورد … تولدت مبارک ، PL Deshpande ، و از شما به خاطر به اشتراک گذاشتن شوخ طبعی و هماهنگی خود با مردم ماهاراشترا و فراتر از آن متشکرم. “

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.