بزرگراه 631 دوباره بسته می شود زیرا آتش سوزی جنگل در 10 کیلومتری رودخانه سفید حرکت می کند

خبر

بزرگراه بین رودخانه White River و Hornepayne، آنتن، دوباره بسته شده است زیرا آتش سوزی های گسترده در این منطقه می سوزد.

آتش دو و سه آتش سوزی واوا در آخر هفته شعله ور شد، به گفته استان، بیش از 100 هکتار وسعت دارد و در شش کیلومتری غرب رودخانه سفید واقع شده است.

در همین حال، Wawa 3 به وسعت 4700 هکتار رشد کرده است و در 9 کیلومتری شرق رودخانه سفید قرار دارد. اوایل روز، وزارت منابع طبیعی و جنگلداری گزارش داده بود که Wawa 3 تنها 800 هکتار وسعت دارد.

محیط زیست کانادا بیانیه کیفیت هوای ویژه ای را بر روی دود و همچنین هشدار گرما صادر کرده است که انتظار می رود دمای هوا در روز بعد یا بیشتر به 30 درجه سانتیگراد برسد، قبل از اینکه باران در اواخر هفته پیش بینی شود.

تارا اندرسون هارت، شهردار وایت ریور، گفت که علیرغم آتش‌سوزی‌های نزدیک، دود بعد از ظهر سه‌شنبه در وایت ریور کم بود.

او کمی بعد از ساعت 5 بعدازظهر سه شنبه به سی بی سی نیوز گفت: «خیلی واضح است. من می‌توانم آسمان آبی زیادی ببینم. باد کمی می‌وزد، که به احتمال زیاد باعث ایجاد مشکلاتی در روند حریق می‌شود.

آتش سوزی باعث بسته شدن مجدد بزرگراه 631 بین وایت ریور و هورنپاین در بعدازظهر سه شنبه شد. این دومین باری بود که بزرگراه در این هفته بسته می‌شد: عصر دوشنبه نیز بسته شد و کمی قبل از ظهر سه‌شنبه بازگشایی شد.

از حدود ساعت 2 بعد از ظهر سه شنبه دوباره تعطیل شد. مقامات می گویند که آخرین به روز رسانی ها در Ontario 511 و در انتاریو ارسال می شود فیدهای رسانه های اجتماعی پلیس استان انتاریو.

اندرسون هارت گفت که تعطیلی و آتش سوزی باعث ایجاد مشکلاتی برای صنعت معدن منطقه شده است.

او گفت: “معدن دریاچه نقره در بزرگراه 631 قرار دارد.” آنها در واقع روز گذشته محل معدن را به دلیل دود تخلیه کردند.

“تا ساعت 6:30 بعدازظهر دیشب، فکر می‌کنم که آنها همه را از محل خارج کردند، اگرچه امروز صبح آنها توانستند خدمه کوچکی را برای ارزیابی و اجرای برنامه مراقبت و نگهداری خود به داخل بفرستند.”

در همین حال مسافران در این منطقه به دلیل بسته بودن موظفند مسیر طولانی تری را در امتداد بزرگراه 11 طی کنند.

اندرسون هارت گفت: “من می دانم که آنها مجبور بودند امروز صبح یک کامیون سوخت را تا محله هورنپین اسکورت کنند.” دید صفر بود، بنابراین آنها پلیس را در یک جاده بسته اسکورت کردند تا اطمینان حاصل شود که ساکنان هورنپاین سوخت خواهند داشت.

اندرسون هارت گفت که “واکنش های گسترده ای” به این وضعیت در میان ساکنان رودخانه سفید وجود دارد.

او گفت: “بعضی از مردم بسیار آرام هستند.” “MNR [Ministry of Natural Resources] دارد کار خود را انجام می دهد. این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام می دهند. آنها این کار را خیلی خوب انجام می دهند.”

“سایر افراد کمی وحشت زده تر هستند، جایی که آنها از خود می پرسند “آیا ما را تخلیه می کنند؟ اگر ما هستیم چه کار کنم؟” از این دست چیزها. بنابراین ما به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.»

اندرسون هارت گفت که توسط MNR به او اطمینان داده شده است که در صورت نیاز به تخلیه، هشدارهای زیادی وجود خواهد داشت.

اشلی نیکل، مسئول امنیت جامعه و روابط رسانه ای Superior East OPP، گفت که تصمیمات بسته شدن بزرگراه توسط OPP و MNR اتخاذ می شود.

او گفت: اساساً چیزی که به آن مربوط می شود یک مسئله ایمنی است. خواه رانندگان و هر کاربر جاده ای می توانند با خیال راحت از جاده استفاده کنند یا نه.

نیکل گفت: “در این مورد، آتش هنوز تحت کنترل نیست و مقادیر زیادی دود تولید می کند که در نتیجه دید تقریباً صفر است. بنابراین این یک نگرانی است.” نگرانی دوم این است که حداقل در یک مکان، در یک نقطه مشاهده شد که آتش واقعاً از بزرگراه پریده است.

اگر آتش در بزرگراه به جلو و عقب می پرد، بدیهی است که منجر به شرایط بسیار خطرناکی می شود.»

دود سیاه ناشی از آتش سوزی جنگلی در نزدیکی بزرگراه شمالی در انتاریو را پر کرده است.
به گفته پلیس استان انتاریو، بزرگراه 631 از رودخانه وایت ریور به هورنپاین به دلیل آتش سوزی در جنگل که شرایط بسیار خطرناکی را در منطقه ایجاد کرده است، بسته است. ( OPP شمال شرق منطقه / توییتر)

نیکل گفت هرکسی که در این منطقه سفر می کند باید اقدامات احتیاطی را انجام دهد.

او گفت: “اگر سفر غیر فوری است، اگر امکان تغییر برنامه وجود دارد، توصیه می کنیم مردم برنامه های سفر خود را تغییر دهند.” ما نمی دانیم چه مدت طول می کشد تا این آتش را کنترل کنیم. ممکن است چند ساعت طول بکشد، ممکن است چند روز باشد.

اوایل امروز، پلیس نسبت به کاهش دید به دلیل دود در بزرگراه 17 در جنوب رودخانه سفید، نزدیک رودخانه دیپیو هشدار داد.

به گزارش OPP، بزرگراه 17 همچنان باز است و ماموران در صحنه وضعیت را زیر نظر دارند.

با بازگشایی بزرگراه، دو آتش سوزی در منطقه واوا همچنان ادامه دارد.

هر دو توسط وزارت منابع طبیعی و جنگلداری انتاریو تحت کنترل نیستند.

کایل هیوارد، متخصص ارتباطات و روابط رسانه‌ای با بخش خدمات اضطراری، آتش‌سوزی و خدمات اضطراری MNR، گفت که Wawa 3 در حال حاضر آتش‌سوزی اولویت‌دار در منطقه است.

وی گفت: “در حال حاضر در جهت شمال شرق در حال گسترش است و در حدود 9 کیلومتری شرق شهر وایت ریور قرار دارد.”

هیوارد گفت: “ما به طور مداوم آن را با پشتیبانی هوایی هوایی خنثی کرده ایم.” ما در حال حاضر دو تا سه خدمه روی زمین داشته‌ایم، اما عمدتاً از طریق پشتیبانی هوایی.»

ما به دنبال مهار آتش و همچنین ایجاد یک محیط اطراف خارج از آتش هستیم.»

تماشا | درباره رفتار آتش سوزی جنگل ها بیشتر بدانید:

چرا آتش سوزی های جنگلی اینگونه رفتار می کنند؟

جاشوا جانسون، دانشمند تحقیقات آتش‌سوزی جنگل‌ها در منابع طبیعی کانادا، به شانون اسکات از CBC North توضیح می‌دهد که چرا آتش‌سوزی‌های جنگلی به این شکل رفتار می‌کنند.

هیوارد گفت که یکی دیگر از آتش سوزی های نگران کننده Chapleau 1 است که در حال نگهداری است، اما در نزدیکی شهر Chapleau قرار دارد. ما به شدت به آن توجه داریم، به ویژه با خطر شدید امروز برای منطقه شمال شرق.”

خطر آتش سوزی در منطقه شمال غربی نیز در بیشتر مکان ها شدید است، به جز مناطقی از خطر بالا از جمله مناطق اطراف Thunder Bay، Kenora و Dryden.