بیمارستان سادبری، انترنتی، برنامه سگ درمانی را گسترش می دهد که به نفع بیماران و کارکنان است

خبر

Health Sciences North در Sudbury، Ont.، در حال گسترش یک برنامه سگ درمانی است که هم برای بیماران و هم برای کارکنان مفید است.

این برنامه به مدت دو سال به دلیل همه‌گیری کووید-19 متوقف شد، اما اکنون سگ‌های درمانی و مراقبان آنها از 18 طبقه بیمارستان بازدید می‌کنند.

ریتا تری که 37 سال هماهنگ کننده برنامه بوده است، می گوید: «هر بازدید احتمالاً بین یک ساعت تا دو ساعت است.

“من در طبقات مختلف تماس دارم، بنابراین برنامه ریزی می کنم که ماهی یک بار از آنها بازدید کنم.”

تری گفت 20 سگ در این برنامه هستند. او و سایر داوطلبان معمولاً شش تا هشت سگ را برای بازدید با خود می آورند.

مهم نیست کجا برویم، به ندرت کسی را داریم که به سگ اعتراض کند.– ریتا تری

“سگ ها از حضور در آنجا بسیار خوشحال هستند.”

تری گفت که تانیس لاگرن، سرپرست خدمات داوطلبانه بیمارستان، عاشق سگ است و در گسترش آن به واحدهای بیشتری، از بخش اورژانس گرفته تا کلینیک سرطان، پیشگام بوده است.

تری گفت: “وقتی در لابی هستیم، با مردم ملاقات می کنیم و آنها می گویند: “اوه، از این بابت بسیار متشکرم. شما به تازگی روز مرا ساختید.”

“مهم نیست کجا برویم، به ندرت کسی را داریم که به سگ اعتراض کند.”

اما او اضافه کرد که آنها قبل از آوردن سگ درمانی از بیماران رضایت می گیرند، در صورتی که فردی حساسیت داشته باشد یا سگ را دوست نداشته باشد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سگ‌های درمانی هم برای بیماران و هم کارکنان در یک محیط مراقبت‌های بهداشتی مفید هستند.

زن جوانی بیرون از بیمارستان ایستاده است و سگی بسته است.
دانشجوی دکترا، الکساندریا پاولیچ، بیرون بیمارستانی در ساسکاتون با یک سگ درمانی ایستاده است. او می گوید که این حیوانات برای بیماران و کارکنان مفید هستند. (ارسال شده توسط الکساندریا پاولیچ)

الکساندریا پاولیچ دانشجوی دکترا و محقق دفتر سلامت و تندرستی دانشگاه ساسکاچوان است.

پاولیچ با برنامه سگ درمانی سنت جان آمبولانس در ساسکاتون کار می کند تا تأثیر مثبت سگ های نیش را بر بیماران و کارکنان اندازه گیری کند.

پاولیچ گفت: “علم نشان می دهد که اگر سگی را فقط برای دو تا سه دقیقه نوازش کنید – این در مورد گربه ها نیز صدق می کند – در واقع می توانید سطح کورتیزول خود را که هورمون های استرس شما هستند کاهش دهید.”

بنابراین بسیاری از افرادی که با حملات پانیک وارد می شوند، فوراً از مزایایی برخوردار می شوند.

مزایا برای کادر پزشکی

اما پاولیچ و همکارانش دریافتند که سگ‌ها به همان اندازه تأثیر زیادی بر کادر پزشکی مانند پزشکان، پرستاران و امدادگران دارند.

او می‌گوید: «در ثانیه‌ای که سگ را می‌بینند، شروع به لبخند زدن می‌کنند و همه چیز را به من می‌گویند که چگونه به کارکنان واقعاً چیز سرگرم‌کننده‌ای برای منتظر ماندن و فقط یک استراحت خوب برای چند دقیقه در شیفتشان می‌دهد.»

“تعداد دفعاتی که شنیده ایم این موضوع باعث تغییر و یا روز من شده است، به ویژه برای امدادگران. آنها چیزهای زیادی می گویند، می دانید، “این دقیقاً همان چیزی است که من نیاز داشتم” بعد از اینکه آنها انجام دادند. از یک جابجایی واقعاً دشوار آمده‌اید.”

او گفت که سگ های درمانی به پرستاران و پزشکان کمک کرده اند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند.

او گفت که در یک مورد، یک سگ درمانگر به آرام کردن مردی که به دلیل ناراحتی عاطفی بستری شده بود، کمک کرد.

پرستار در نهایت به ما نزدیک شد و گفت که ما تقریباً دو ساعت از کار او را صرفه‌جویی کرده‌ایم زیرا قبلاً به‌خاطر او به نوعی تنش را کاهش داده بودیم.»

این مرد یک ساعت پس از حضور در سگ درمانی از بیمارستان مرخص شد.

پاولیچ گفت: “من فکر می کنم نکته مهم این است که مردم به آرامی شروع به درک این موضوع می کنند که پیوند انسان با حیوانات از نظر فعالیت های درمانی چقدر مهم و تاثیرگذار است.”

“این به ویژه برای افرادی که شاید تنها زندگی می کنند و شبکه حمایتی ندارند، صادق است، اما این سگ یا این گربه، هر حیوان خانگی که ممکن است باشد، واقعاً حمایت بزرگی برای آنها است.”