تجربه‌ای لذت‌بخش با قیمتی پایین – اخبار فناوری، فرست پست

خبر

طرفداران:
– خروجی صدای جامد
– وضوح دیالوگ خوب، بیس قوی
– رویکرد مدولار برای کامپوننت ها ایده خوبی است
– تنظیم آسان، نقشه برداری فضایی 360
– Chromecast، Apple AirPlay 2 و Spotify Connect داخلی
– Dolby Atmos و DTS: X سازگاری
– پشتیبانی از کدک LDAC از طریق بلوتوث

معایب:
– گران
– فقط یک پورت HDMI
– می تواند هزینه را برای صدای فراگیر واقعی Dolby Atmos افزایش دهد

قیمت: 57990 روپیه (فقط نوار صوتی)، 99980 روپیه (نوار صدا + ساب ووفر SA-SW3 + بلندگوهای فراگیر SA-RS3S)
رتبه بندی: 4/5 (برای راه اندازی کامل)

سونی HT-A3000 یک مدل پایه از سری ساندبارهای پریمیوم این شرکت است که تاکید بیشتری بر پریمیوم دارد. بله، ممکن است دوباره آن را بخوانید. سونی در اینجا رویکرد بسیار جالبی را در پیش گرفته است که به خریداران بالقوه این امکان را می دهد که ابتدا فقط نوار صوتی را بخرند و در صورت تمایل بعداً قطعاتی مانند ساب ووفر بی سیم و بلندگوهای فراگیر را اضافه کنند. اما آیا نوار صوتی می تواند به تنهایی ارائه شود یا هزینه اضافی افزونه ها اجتناب ناپذیر است؟ بیایید دریابیم.

تصویر اصلی بررسی نوار صوتی سونی HT-A3000
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

نوار صوتی Sony HT-A3000: طراحی (8/10)
سونی به شما این امکان را می‌دهد که فقط با اتصال نوار صوتی، همه چیز را ساده و بدون درهم‌کاری نگه دارید – بدون ساب ووفر، بدون بلندگوهای فراگیر. طول این نوار HT-A3000 بیش از 3 فوت است و تعداد کمی از اجزا را میزبانی می کند. شما کانال‌های چپ، راست و وسط را دریافت می‌کنید، و سپس دو واحد باس نیز دارید که سونی ترجیح می‌دهد به دلایلی آن‌ها را ساب ووفر بنامد. ما به واحدهای باس پایبند خواهیم بود. با وجود انطباق Dolby Atmos که این نوار نشان می دهد، هیچ کانال ارتفاعی در اینجا وجود ندارد. بیشتر در مورد آن بعدا.

این نوار دارای بدنه ای کاملا مشکی با روکش مات، جلوپنجره فلزی در جلو و لبه های خمیده است که ظاهری عالی دارد. ساختار محکم است و وزن میله بیش از 4.5 کیلوگرم است. می توان آن را به دیوار نصب کرد یا روی میز قرار داد. بالای ساندبار دارای کنترل های لمسی است و پورت های اتصال در پشت آن وجود دارد. یک صفحه نمایش LED کوچک در جلو پشت جلوپنجره وجود دارد که همیشه مفید است. حالت ورودی و همچنین حجم صدا را از جمله موارد دیگر نمایش می دهد. تمام کابل های لازم همراه با یک کابل HDMI نسبتاً طولانی همراه هستند.

بررسی پورت های اتصال سونی HT-A3000 Soundbar
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

در حالی که اینها بخشی از بسته پیش فرض نیستند و به صورت جداگانه فروخته می شوند، سونی هند نیز ساب ووفر SA-SW3 و بلندگوهای فراگیر SA-RS3S را برای بررسی ارسال کرد. خریداران همچنین می‌توانند این ساندبار را با ساب ووفر قدرتمندتر SA-SW5 و بلندگوهای فراگیر SA-RS5 همه کاره‌تر و البته گران‌تر جفت کنند. شما می توانید اجزاء را نیز با هم ترکیب و مطابقت دهید، این رویکردی است که من دوست دارم زیرا نیازها و بودجه های وسیع تری را برآورده می کند.

زیبایی شناسی و پایان اجزای اضافی با نوار A3000 مطابقت دارد و آنها احساس می کنند که بخشی از یک خانواده هستند. در حالی که تنظیم بلندگوهای فراگیر به طور کلی یک تمرین دست و پا گیر است، در اینجا اینطور نیست. ساب ووفر SW3 و همچنین بلندگوهای RS3S کاملاً بی سیم هستند، اما شما در هر جایی که قصد دارید آنها را قرار دهید به پریز برق نیاز دارید. راه‌اندازی آن‌ها بسیار ساده بود، و همه اجزا به محض روشن شدن با کمترین دخالت کاربر با یکدیگر صحبت می‌کنند.

نوار صوتی Sony HT-A3000: مشخصات و ویژگی ها (8.5/10)
در ادامه موضوع راه‌اندازی، HT-A3000 از نگاشت صدای فضایی 360 پشتیبانی می‌کند که شکل اتاق شما را اندازه‌گیری می‌کند و چندین بلندگوی فانتوم (مجازی) ایجاد می‌کند تا تجربه صدای فراگیر فراگیرتری را به شما ارائه دهد. با این حال، تنها در صورتی می توانید از این ویژگی استفاده کنید که بلندگوهای عقب را انتخاب کنید. در غیر این صورت، در حالت 3.1 کانال، با ساب ووفر یا بدون ساب ووفر، با تمام صدا از جلو کار می کند. تمام گزینه های اتصال محبوب در نوار صوتی A3000 وجود دارد. ورودی 3.5 میلی متری Aux، ورودی نوری، USB و همچنین HDMI eARC دریافت می کنید.

بررسی ساندبار سونی HT-A3000 ساندبار 2
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

با توجه به اینکه این یک نوار صوتی ممتاز است، حداقل یک پورت HDMI دیگر را با گزینه عبور ترجیح می‌دهم. صادقانه بگویم، من از گم شدن آن کاملا متعجب و ناامید شدم. بلوتوث 5.0 برای پخش بی سیم صدا به نوار صوتی دارید. حتی بهتر از آن وجود کدک های LDAC علاوه بر SBC و AAC برای پهنای باند بسیار بهتر است. وقتی صحبت از بی سیم شد، این نوار صوتی دارای وای فای دو بانده نیز است و پس از اتصال به یک شبکه وای فای محلی، می توانید از Chromecast داخلی، Apple AirPlay 2 و Spotify Connect برای پخش مستقیم صدا به نوار صوتی استفاده کنید. این یک ویژگی بیش از مفید برای داشتن است.

HT-A3000 با چندین استاندارد صدای محبوب مانند Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby TrueHD، Dolby Atmos، DTS HD، DTS: X و موارد دیگر مطابقت دارد. ساندبار دارای مجموع توان خروجی نامی 250 وات RMS است. ساب ووفر SA-SW3 می تواند 200 وات دیگر تولید کند، در حالی که بلندگوهای فراگیر RS3S 100 وات دیگر اضافه می کنند، بنابراین در صورت انتخاب همه اجزا، خروجی کلی به 550 وات می رسد. سونی جزئیاتی در مورد اندازه درایورهای مورد استفاده در اجزای مختلف این راه‌اندازی به جز ساب ووفر که دارای درایور 160 میلی‌متری است، ارائه نکرده است.

یک کنترل از راه دور بی سیم مادون قرمز تمام کاره نیز به همراه یک جفت باتری قلمی برای تغذیه آن در بسته بندی بسته بندی شده است. کنترل از راه دور خوب و جمع و جور است و به شما امکان دسترسی به بسیاری از عملکردها را می دهد که شامل کنترل صدا اصلی، ساب ووفر و بلندگوهای فراگیر، انتخاب ورودی، کنترل های پخش و موارد دیگر می شود. نوار صوتی با دستیار گوگل و الکسا نیز سازگار است و عملکردهای خاصی را می توان با استفاده از دستورات صوتی کنترل کرد.

بررسی کنترل از راه دور سونی HT-A3000 Soundbar
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

نوار صوتی Sony HT-A3000: عملکرد (8/10)
من سعی کردم از ورودی های مختلف نوار صوتی استفاده کنم، اما عمدتاً روی ورودی HDMI و پخش بی سیم تمرکز کردم. همچنین، اجازه دهید فقط با نوار صوتی بدون بلندگوهای اضافی شروع کنیم. پخش صدا بسیار واضح و واضح بود، و در حالی که واحدهای باس گرمای قابل توجهی را به صدا ارائه می‌کردند، نمی‌توانستند صدایی را که یک ساب ووفر اختصاصی می‌تواند ارائه دهد، به خصوص در سکانس‌های اکشن. پخش موسیقی از طریق WiFi و همچنین بلوتوث (با کدک LDAC)، در واقع در نوار صوتی بدون پخش فرعی کاملاً دلپذیر به نظر می رسید.

وارد کردن ساب ووفر به معادله، بازی را تغییر می‌دهد، به‌ویژه هنگام تماشای سریال‌های وب یا فیلم‌ها، این همان چیزی است که این نوار صوتی در درجه اول به کار می‌رود. ساب ووفر SW3 باس قوی و در عین حال نسبتا محکمی را ارائه می‌کند و تجربه را تا حد زیادی بالا می‌برد. وضوح دیالوگ خوب باقی ماند و گرمای اضافی به صدا کاملاً مورد استقبال قرار گرفت. بنابراین خرید A3000 بدون ساب منطقی نیست. احتمالاً برای اکثر نوارهای صوتی موجود است.

بررسی ساب ووفر سونی HT-A3000 Soundbar
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

در حالی که این تجربه واقعی 3.1 کانال بسیار لذت بخش است، اما تمام صدا هنوز از جلوی شنونده می آید و شما یک تجربه صدای فراگیر واقعی را دریافت نمی کنید. برای آن باید بلندگوهای فراگیر را اضافه کنید. محتوای زیادی روی پلتفرم‌های OTT مانند Netflix و Prime Video کدگذاری شده با صدای 5.1 کاناله وجود دارد، و A3000 با تمام افزونه‌ها می‌تواند از این مزیت استفاده کند و تجربه‌ای تقریباً شبیه به تئاتر را در اتاق نشیمنتان به شما ارائه دهد. تجربه صدای فراگیر با محتوای مناسب با اتصال بلندگوهای RS3S بسیار چشمگیر بود. بلندی صدا در یک اتاق متوسط ​​اصلاً مشکلی نبود.

مطمئن نیستم که تجربه بهینه Dolby Atmos را با این تنظیمات به دست آورید زیرا فاقد کانال های ارتفاع (درایورهای رو به بالا) است. برای این کار، ممکن است لازم باشد بلندگوهای فراگیر SA-RS5 را خریداری کنید که دارای کانال‌های ارتفاعی هستند و این سیستم را به یک راه‌اندازی کانال 5.1.2 تبدیل کنید، که باید بهتر بتواند جریان Dolby Atmos را مدیریت کند. با این حال، این هزینه را 17 هزار دیگر افزایش می دهد.

بررسی بلندگوهای فراگیر سونی HT-A3000 Soundbar
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

نیاز دیگری برای Dolby Atmos وجود دارد – تلویزیون یا پخش کننده شما باید یک پورت HDMI eARC داشته باشد. یک HDMI ARC استاندارد می تواند صدای 5.1 کاناله را اما در حالت Dolby Digital Plus ارائه دهد. همیشه قبل از انتخاب سیستم صوتی سازگار با Dolby Atmos این را در نظر داشته باشید.

نوار صوتی سونی HT-A3000: قیمت و حکم
نوار صوتی سونی HT-A3000 با قیمت 69990 روپیه راه اندازی شد و می توان آن را با 57990 روپیه با ضمانت یک ساله در آمازون هند و چندین فروشگاه آفلاین خریداری کرد. توجه داشته باشید، این قیمت نوار صوتی به تنهایی است. اگر ساب ووفر SA-SW3 را انتخاب کنید، که اگر قصد خرید این نوار صوتی را دارید، باید آن را اضافه کنید، هزینه کل به 83980 روپیه می رسد. و در نهایت، اضافه شدن بلندگوهای فراگیر SA-RS3S هزینه این راه‌اندازی را 20 روپیه کمتر از یک لاک خواهد کرد. همه این عوامل را قبل از شروع غواصی در نظر داشته باشید.

بررسی ساندبار سونی HT-A3000
اعتبار تصویر: Tech2 | آمیه دالوی

تمام موارد در نظر گرفته شده، سونی HT-A3000 با ساب ووفر و بلندگوهای فراگیر یک سیستم صوتی قابل توجه با قیمت 99980 روپیه است که خروجی صدای دقیقی را با پانچ کافی ارائه می دهد. ویژگی هایی مانند پشتیبانی داخلی برای Chromecast، Apple AirPlay 2 و Spotify Connect و همچنین دستیارهای صوتی عالی هستند. پشتیبانی از کدک های LDAC از طریق بلوتوث یک مزیت بزرگ دیگر است.

تنها ایراد اصلی عدم وجود حداقل یک پورت HDMI بیشتر است که تطبیق پذیری بیشتری را به این دستگاه اضافه می کرد. البته، قیمت در سمت بالاتر نیز قرار دارد و بسته به انتخاب افزونه‌ها ممکن است حتی بالاتر رود. اما اگر بودجه کافی دارید، این یکی از بهترین سیستم‌های صدای فراگیر نزدیک به بی‌سیم است که با قیمت روپیه در هند موجود است.