تفاوت سرور اختصاصی ایران و سرور اشتراکی

خبر

تفاوت سرور اختصاصی ایران و سرور اشتراکی

به منظور مشخص شدن تفاوت سرور اختصاصی ایران و سرور اشتراکی، ویژگی های هر سرور بیان خواهد شد و کاربر با توجه به تفاوت میان این دو باید بهترین، پرسرعت ترین، حرفه ای ترین، ارزان ترین و مناسب ترین سرور مورد نیاز خود را انتخاب و از شرکت هاستینگ خریداری نماید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص تا پایان با ما همراه باشید. برای اطلاعات کامل و جامع از تفاوت های سرور اختصاصی و اشتراکی مطلب زیر را نیز مطالعه نمایید.

https://b2n.ir/a31271

انواع سرور کدام اند؟

مجازی

اختصاصی

اشتراکی

سرور اختصاصی ایران چیست؟

به سروری که دیتاسنترهای آن در موقعیت جغرافیایی ایران قرار دارد، سرور اختصاصی ایران گفته می شود. سرور اختصاصی ایران به صورت خصوصی در اختیار کاربر قرار می گیرد.

ویژگی های این نوع سرور شامل؛ امنیت بسیار بالا، هزنیه خرید بالا، سرعت بالا، دور بودن از هکرها و ویروس ها، دسترسی به منابع نامحدود، سرعت دسترسی و عملکرد حرفه ای است.

سرور اشتراکی چیست ؟

در سرور اشتراکی وب سایت شما به همراه چندین سایت دیگر برای میزبانی روی یک server قرار می گیرند. با این کار وب سایت به صورت اشتراکی روی یک سرور قرار می گیرد لذا محدودیت هایی دارد و بسیاری از امکانات را نخواهد داشت.

ویژگی های سرورهای اشتراکی شامل؛ امنیت کمتر، هزینه پایین تر، نصب راحت و آسان، دسترسی به منابع محدود، استفاده از فضای ذخیره سازی به صورت محدود و عدم دسترسی به سرور جهت کنترل سایت است.

منابع سرور اشتراکی  به صورت اشتراکی در اختیار کاربران بسیار زیادی قرار داده می شود. سرورهای اشتراکی بسیار ارزان تر و راحت تر بوده و میزان مشخصی از پهنای باند، فضای مورد نیاز، دیتابیس، ایمیل و… را برای مدیریت راحت و کاربرپسند یک وب سایت در اختیار کلیه کاربران قرار می دهد.

مزیت های سرور اشتراکی نسبت به اختصاصی  چیست؟

·       توسعه سریع تر

·       هزینه پایین تر در مقایسه به سرور اختصاصی

·       ارزان تر و هزینه مناسب

·       انعطاف پذیری بالاتر

·       مهاجرت سریع تر

·       دسترسی بهتر