خدمات پهنای باند در شمال انتاریو عقب مانده است: گزارش

خبر

یک جدید گزارشی از وضعیت اینترنت پرسرعت در شمال انتاریو می گوید که این منطقه همچنان از بقیه استان عقب است.

این گزارش توسط North Bay-based تهیه شده است شبکه آسمان آبی، یک شرکت غیرانتفاعی توسعه فناوری، دریافته است که هنوز هزاران نفر در شهرهای کوچک و شهرهای بزرگتر هستند که به خدمات اینترنت پهن باند دسترسی ندارند.

سوزان چرچ، مدیر اجرایی Blue Sky Net، گفت که هنوز “شکاف دیجیتالی زیادی” بین شمال و جنوب انتاریو وجود دارد.

وقتی به 285 جامعه در شمال انتاریو نگاه می کنید، 74 جامعه به خدمات 50 در 10، 50 مگابیت در ثانیه دسترسی دارند. [download] و 10 مگابیت بر ثانیه [upload]”کلیسا گفت.

“این عدد بسیار کم است و ما همیشه با درک آن دست و پنجه نرم می کنیم. ما جمعیت کمی داریم، اما این نباید مانع از دسترسی ما به آنچه دیگران در مراکز شهری بزرگتر انجام می دهند، شود.”

این گزارش نشان می‌دهد که مشکلات کلیدی، تراکم جمعیت پایین منطقه است که باعث می‌شود شرکت‌های مخابراتی بزرگ کانادا برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها سود کمتری داشته باشند، و توپوگرافی ناسازگار در سراسر شمال، که می‌تواند در خدمات اختلال ایجاد کند.

در ماه مارس، حسابرس کل کارن هوگان به مجلس عوام گفت که استراتژی اتصال دولت فدرال در سال 2019 هنوز دسترسی برابر به اینترنت پرسرعت را ارائه نکرده است برای بسیاری از جوامع روستایی و دورافتاده و ملل اول، در مقایسه با خدمات موجود در مناطق شهری.

هوگان در گزارش خود ارائه کرد در حالی که تقریباً 91 درصد از خانوارهای کانادایی در سال 2021 به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند، تنها 59.5 درصد از آنهایی که در مناطق روستایی و دورافتاده بودند از همین دسترسی برخوردار بودند.

این رقم برای خانوارهای دارای ذخایر اولین ملل به 42.9 درصد کاهش می یابد.

و دفتر پاسخگویی مالی انتاریو (FAO) گزارش داد که دولت انتاریو در سه ماهه سوم 2021-2022 هزینه های خود را برای زیرساخت های پهن باند و تلفن همراه 207 میلیون دلار کاهش داد..

چرچ گفت که تشدید مشکل دسترسی این است که بیشتر برنامه های بودجه ای از طرف دولت های فدرال و استانی برای بهبود زیرساخت های پهنای باند و ارائه یارانه های خدمات فقط به نفع جنوب انتاریو است.

چرچ گفت: «ما پسر عموی دوم هستیم. “شکی نیست. بنابراین من فکر می کنم ما باید ناامید باشیم. و فکر می کنم باید نظر خود را در مورد آن ابراز کنیم.”

مسیری شبیه ستاره تیرانداز در آسمان شب.
تصویری با نوردهی طولانی از دنباله ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس که در 7 فوریه 2021 از روی اروگوئه عبور می‌کنند. Starlink پوشش دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را به بیش از 54 کشور از جمله بخش‌هایی از مناطق روستایی و دورافتاده کانادا ارائه می‌کند. (ماریانا سوارز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

چرچ گفت که برنامه‌های دولتی برای شرکت‌های بزرگ مخابراتی طراحی شده‌اند که بر شهرهای جنوبی تمرکز می‌کنند، جایی که پول بیشتری برای کسب درآمد وجود دارد. چرچ گفت که آنها می توانند با ارائه کمک برای پر کردن شکاف های بزرگ در خدمات اینترنتی، به ارائه دهندگان کوچکتر در شمال انتاریو کمک بیشتری کنند.

اما این فقط مناطق مرده بزرگ نیست.

به گفته چرچ، بخشی از این اختلاف، اغلب سطوح مختلف خدمات اینترنتی از محله به محله یا حتی خانه به خانه است.

چرچ گفت: «فقط این نیست که شکاف هایی در شمال دور وجود دارد. آنها از موسکوکا تا ساحل خلیج جیمز هستند.

ما در حال مبارزه با بهترین راه برای پر کردن این شکاف ها هستیم.»

چرچ می‌گوید که سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای مانند Starlink در چند سال گذشته سرعت دانلود را در شمال افزایش داده‌اند، اما او اضافه می‌کند که زمانی که شرکت محدودیت‌هایی را در مورد پهنای باندی که مشتریان می‌توانند استفاده کنند، تغییر کند.

در بهترین حالت، چرچ گفت که امیدوار است همه طرف های علاقه مند در ارائه خدمات به شمال انتاریو تلاش کنند تا “کمی خلاق تر” باشند.

چرچ گفت: «ما باید از فناوری‌هایی استفاده کنیم که کمی از مرکز فاصله دارند، اما این راه‌هایی است که همه را به هم متصل می‌کنیم».