دانشمندان در IISc در حال توسعه آزمایش Covid-19 بر اساس طیف سنجی Raman ، هوش مصنوعی هستند – اخبار فناوری ، Firstpost

خبر

محققان موسسه علوم هند (IISc) ، بنگلور ، در حال شناسایی سریع نشانگرهای زیستی Covid-19 در پلاسمای خون با استفاده از طیف سنجی Raman و هوش مصنوعی هستند. طیف سنجی Raman یک روش تجزیه و تحلیل شیمیایی غیر مخرب است که اطلاعات دقیق در مورد ساختار شیمیایی ، فاز و چند شکل ، تبلور و فعل و انفعالات مولکولی را فراهم می کند. این اثر متقابل نور با پیوندهای شیمیایی موجود در یک ماده است. طبق گفته این تیم ، با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ، فرآیند شناسایی Covid-19 به صورت خودکار و سریع انجام خواهد شد و نیازی به هیچ روش استخراج نخواهد بود.

دیپانکار ناندی ، استاد IISc ، “توسعه فناوری های جدیدی که بتوانند به سرعت Covid-19 را شناسایی کرده و آزمایش های گسترده ای را انجام دهند ، و در عین حال مقرون به صرفه است ، از اهمیت حیاتی برخوردار است. از این نظر ، طیف سنجی Raman نوید قابل توجهی می دهد.” بنگلور و بازپرس اصلی پروژه.

“طیف سنجی رامان به طور سنتی ابزار شیمیایی است ، در پزشکی پزشکی به ویژه در تشخیص بیماری کاربردهای زیادی پیدا کرده است. این روش ارتعاشات پیوند را کاوش می کند و نسبت به تغییرات ساختاری بسیار حساس است و اثر انگشت مولکولی نمونه را می دهد. هر بیماری با تغییر در آن مرتبط است. بیوشیمی که می تواند دلیلی برای بروز بیماری باشد یا ممکن است نتیجه بیماری باشد. “

این تحقیق با همکاری AIIMS ، Bhopal در حال انجام است که نمونه های بیمار و کنترل های سالم را ارائه می دهد.

“پیشنهاد ما برای شناسایی نشانگرهای زیستی COVID-19 در پلاسمای خون بیماران آلوده است. هیچ روش استخراج یا معرف لازم نیست. تنها نیاز به طیف سنج و نمونه های بیمار است. با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ، روند تشخیص خودکار و سریع. طیفهای جمع آوری شده از بیماران آلوده به COVID-19 و افراد سالم برای آموزش و ساخت مدلهای طبقه بندی قوی استفاده خواهد شد “، طبق گفته ناندی.

طبق گزارش وزارت بهداشت اتحادیه اروپا ، بار پرونده COVID-19 هند به 96.44 لک افزایش یافت ، در حالی که تعداد کل افرادی که از این بیماری بهبود یافته اند از 91 لک عبور کرده و نرخ بهبود ملی را به 94.37 درصد رسانده اند.

بار پرونده فعال COVID-19 پس از 138 روز تقریبا به 4 لک رسید. کل ویروس کرونا ویروس کرونا به 96،44،222 رسیده است که 36،011 مورد جدید در روز گزارش شده است ، در حالی که تعداد کشته ها با 482 مورد مرگ به 40/1 لک رسیده است.