دولت فورد پیشنهاد ساخت مسکن در زمین های کشاورزی رو به کاهش را متوقف کرد

خبر

دولت نخست وزیر داگ فورد پیشنهادی را که اجازه می دهد مسکن بیشتری در زمین های کشاورزی رو به زوال انتاریو ساخته شود، ترمز کرده است.

استیو کلارک، وزیر امور شهرداری و مسکن انتاریو، چهارشنبه گفت که دولت با پیشنهادی که به صاحبان زمین های کشاورزی اجازه می دهد تا سه قطعه مسکونی را در هر قطعه مزرعه ایجاد کنند، پیش نمی رود، سیاستی که به عنوان قطعنامه شناخته می شود. .

CBC News روز سه شنبه گزارش داد که تحت فشار کشاورزان، دولت فورد در حال بررسی عقب نشینی از این پیشنهاد است.

کلارک به خبرنگاران در پارک کوئینز گفت: «ما به عنوان یک دولت تصمیم بسیار روشنی گرفتیم که با سیاست‌های قطع همکاری پیش نرویم.

ما دوره مشاوره در مورد بیانیه خط مشی استانی را تمدید کرده ایم تا مطمئن شویم که زمان کافی برای ایده هایی وجود دارد که مستلزم قطع همکاری نیست.»

کلارک گفت که نخست وزیر در یکی از جلساتی که اخیرا با سازمان های مزرعه داشت، متعهد شد که این پیشنهاد را ادامه ندهد.

او گفت: من در کنار نخست وزیر هستم.

کلارک افزود که هنوز فرصتی برای گروه‌های مزرعه وجود دارد تا پیشنهادات خود را ارائه دهند و افزود که استان “در میانه بحران مسکن” قرار دارد.

استیو کلارک، وزیر امور شهری و مسکن انتاریو در 18 مه 2023 در مجلس قانونگذاری سخنرانی می کند.
استیو کلارک، وزیر امور شهری و مسکن انتاریو در 18 مه 2023 در مجلس قانونگذاری صحبت می کند. کلارک روز چهارشنبه گفت که دولت با پیشنهادی که به صاحبان زمین کشاورزی اجازه دهد تا سه قطعه مسکونی را بر روی زمین ایجاد کند، پیش نمی رود. هر بسته مزرعه (کریس یانگ/ مطبوعات کانادا)

هفته گذشته، رهبران طیف وسیعی از گروه‌های کشاورزی و کشاورزی با مقامات ارشد دولتی دیدار کردند تا نگرانی‌های خود را در مورد تغییرات پیشنهادی در سیاست کاربری اراضی استانی که فورد و وزرای او گفته‌اند که ساخت خانه‌های جدید را تشویق می‌کند، مطرح کنند.

این پیشنهادات بحث برانگیز بخشی از اصلاحات اساسی دولت در دستورالعمل های استفاده از زمین انتاریو بود که ماه گذشته توسط کلارک ارائه شد. در آن زمان، کلارک طرح خود را «مرکز مسکن» خواند و گفت که این طرح خانه‌های بیشتری را در جوامع شهری و روستایی ایجاد می‌کند.

روز دوشنبه، کلارک در نامه‌ای به فدراسیون کشاورزی انتاریو گفت که «به وضوح نگرانی‌ها را شنیده است» و قول داده است «به دنبال جایگزین‌هایی» برای تغییراتی که پیشنهاد کرده است، نگاه کند.

رهبر NDP می گوید که این پیشنهاد “وحشتناک” بود

ماریت استایلز، رهبر NDP انتاریو از تصمیم دولت برای به تعویق انداختن این پیشنهاد استقبال کرد و گفت که طرح ساخت مسکن در زمین های کشاورزی طرح خوبی نیست.

استایلز گفت: «فکر می‌کنم این واقعاً تاریخی بود که همه سازمان‌های کشاورزی متحد شوند و علیه آخرین طرح وحشتناک این دولت برای تقسیم زمین‌های کشاورزی متحد شوند.

“من فکر می کنم که دولت، حداقل به نظر می رسد که تصدیق کرده است که آنها مشورت نکرده اند، آنها از کسی نپرسیده اند. من نمی دانم این ایده از کجا آمده است، اما این یک ایده واقعا وحشتناک دیگر است.”

رهبر حزب دموکراتیک خلق گفت که امیدوار است این حرکت نشانه ای باشد که دولت رویکرد متفاوتی را در پیش خواهد گرفت.

او گفت: «می‌دانید، شاید با درخواست اول از همه شروع کنید… در واقع به دنبال نظرات واقعی و واقعی از مردم باشید».

کشاورزان گفتند که این پیشنهادها پتانسیل ایجاد صدها هزار خانه در زمین های کشاورزی برتر را دارد.

فورد و کلارک نشان دادند که قصدشان این است که ساختن خانه‌هایی برای کشاورزان در زمین‌هایشان آسان‌تر شود.

اما مردم در بخش کشاورزی گفتند که مشکل سیاست پیشنهادی این بود که هیچ راهی برای اطمینان از ماندن چنین خانه‌هایی در خانواده کشاورز وجود ندارد. آنها همچنین گفتند که این امر اثرات موج دار افزایش ارزش بازار زمین های کشاورزی، ترغیب کشاورزان بیشتری برای فروش زمین های مسکونی به منظور کسب سود و کاهش مقدار زمین در دسترس برای کشاورزی خواهد داشت.