رفیق، ماشین من کجاست؟ یک تصمیم عجولانه فقط منجر به پشیمانی می شود

خبر

گرگ هندرسون از توبرموری، اونت.، ماشین رویایی خود – یک شورلت 210 قرمز و سفید 1955 – را به قیمت 8500 دلار در سال 2007 خرید. در تابستان اول، او 5000 کیلومتر را طی کرد.

هندرسون، 39 ساله، گفت: “بیشتر افرادی که این نوع ماشین ها را دارند، تنها چند صد کیلومتر در سال با آنها می روند و به نمایشگاه های خودرو می روند.”

در سال 2015، هندرسون پس از یک بیماری ناگهانی که او را به مدت دو ماه در بیمارستان بستری کرد و قادر به کار نبود، به مقداری پول نقد برای پرداخت وام مسکن خود نیاز داشت. او تصمیمی عجولانه گرفت که تا امروز از آن پشیمان است – او ماشینی را که 15000 دلار در آن ریخته بود به قیمت ناچیز 5500 دلار فروخت.

حالا، او می خواهد شورت را برگرداند.

هندرسون که امروز به عنوان خط کش برق کار می کند، می گوید: «از آن زمان به بسیاری از مردم گفته ام که باید خانه را می فروختم. “شما نمی توانید یک خانه رانندگی کنید. اما می توانید در یک ماشین زندگی کنید.”

هندرسون ماشین خود را در بای‌فیلد، انترنتی، جایی که آن را در مزرعه والدینش ذخیره می‌کرد، فروخت. این خودرو متمایز است زیرا صندلی‌های نیمکت جلو با صندلی‌های سطلی یک کوروت 1965 جایگزین شده بود.

گرگ هندرسون این شورلت 210 مدل 1955 را در سال 2007 خریداری کرد و در سال 2015 پس از یک بیماری ناگهانی که او را به مدت دو ماه در بیمارستان بستری کرد، آن را فروخت.
گرگ هندرسون این شورلت 210 مدل 1955 را در سال 2007 خریداری کرد و در سال 2015 پس از یک بیماری ناگهانی که او را به مدت دو ماه در بیمارستان بستری کرد، آن را فروخت. (ارسال شده توسط گرگ هندرسون)

اگر هندرسون تمام مدارک مربوط به فروش خودرو را در یک حرکت از دست نمی داد، ردیابی مالکان فعلی ممکن بود آسان باشد.

او گفت: «به غیر از عکس‌ها، هیچ سابقه‌ای از این که آن را به چه کسی فروختم یا چیز دیگری ندارم.

اما او مطمئناً به دنبال آن بوده است.

هندرسون می‌گوید: «من در Kijiji، در فیسبوک مارکت، آگهی‌های آنلاین را بررسی می‌کردم، به نمایشگاه‌های اتومبیل در آن منطقه می‌رفتم.

به محض اینکه پشت فرمان می‌شوید، در عرض پنج دقیقه لبخند بر لبانتان می‌نشیند و این کاری است که این ماشین‌ها انجام می‌دهند.”– اندرو سامرز، باشگاه خودروهای عتیقه آمریکا – منطقه انتاریو

رابطه عاشقانه هندرسون با Chevy 210 در سال 1955 با اولین تماشای او از فیلم 1973، American Graffiti آغاز شد. فیلم با یک مسابقه درگ بین یک دوس کوپه زرد رنگ 1932 و یک شورت سیاه 1955، که توسط شخصیت باب فالفا و بازی هریسون فورد هدایت می شد، به اوج می رسد.

اندرو سامرز، رئیس باشگاه خودروهای عتیقه آمریکا – منطقه انتاریو، گفت: “بنابراین سال 55 اولین سال چیزی است که آنها تری فایو شوی می نامند – 55، 56 و 57.”

او گفت: “البته 57 BelAir کرم دولا کرم است، اما 55 جایی است که همه چیز از آنجا شروع شد.” سری خودروهای اواسط قرن دارای طراحی کاملاً جدید با موتور اصلاح شده بودند.

سامرز که به همراه همسرش در حال حاضر سه تاندربرد (مدل های 1957، 1968 و 2005)، یک GMC Custom 1500 1972، یک موستانگ 1970 و یک مرسدس 450 SL مدل 1980 دارند، گفت: “صدها هزار دستگاه از آنها ساخته شد.”

اندرو سامرز و همسرش کیم، در کنار Pontiac Lemans 1972 که قبلاً داشتند، ایستاده اند.  سامرز رئیس باشگاه خودروهای عتیقه آمریکا در منطقه انتاریو است.
اندرو سامرز و همسرش کیم، در کنار Pontiac Lemans 1972 که قبلاً داشتند، ایستاده اند. سامرز رئیس باشگاه خودروهای عتیقه آمریکا در منطقه انتاریو است. (ارسال شده توسط اندرو سامرز)

سامرز می‌داند که شیفته یک ماشین عتیقه چه چیزی است.

او گفت: “شما می توانید بدترین روز ممکن را داشته باشید، اما به محض اینکه پشت فرمان نشستید، در عرض 5 دقیقه لبخند بر لب دارید و این کاری است که این خودروها انجام می دهند.” توصیه او به هندرسون در مورد مأموریتش برای ردیابی ماشین؟

“تسلیم نشو.”

اگرچه هندرسون به خاطر نمی آورد که چه کسی ماشین او را خریداری کرده است، اما به یاد می آورد که این پدری بود که امیدوار بود با پسرش روی آن کار کند.

و اگر او هنوز هم امروز از آن ماشین لذت می برد: این خوب است. هندرسون گفت، اما همیشه اینطور نیست.

او گفت: “من فقط دارم بررسی می کنم زیرا مردم ماشین های خود را می فروشند و من از اینکه بدانم برای فروش رفته یا کسی از آن لذت نمی برد یا از آن استفاده نمی کند متنفرم و من می توانم آن را پس بگیرم.”