سیاستمداران به فولکس واگن در مراسم رونمایی کارخانه باتری سنت توماس به انتاریو خوش آمدید

خبر

دولت های فدرال و استانی به طور رسمی از خودروساز آلمانی فولکس واگن در کانادا در روز جمعه استقبال خواهند کرد و از کارخانه بزرگی در سنت توماس، اونت، رونمایی خواهند کرد که حداکثر 3000 نفر را استخدام می کند.

دولت فدرال موافقت کرد که طی دهه آینده به فولکس واگن 13 میلیارد دلار یارانه بدهد، بخشی از معامله ای برای فریب دادن این شرکت برای ساخت اولین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در آمریکای شمالی در جنوب انتاریو.

صبح جمعه، نخست وزیر جاستین ترودو، نخست وزیر داگ فورد و مدیران پاورکو، زیرمجموعه فولکس واگن که باتری خودروهای الکتریکی تولید می کند، انتظار می رود جزئیات بیشتری از این کارخانه بزرگ را فاش کنند.

دولت فدرال یارانه های تولید سالانه را به این خودروساز آلمانی اختصاص خواهد داد و برای کارخانه عظیم سنت توماس، که اندازه آن 391 زمین فوتبال تخمین زده می شود، آن را به بزرگترین کارخانه در کانادا تبدیل خواهد کرد.

انتظار می رود این استان روز جمعه فاش کند که چقدر به شیرینی معامله فولکس واگن کمک کرده است.

میلیاردها پول مالیات دهندگان برای خودروسازی سودآوری مانند فولکس واگن در نگاه اول منطقی به نظر نمی رسد، اما اگر فکر کنید که کانادا با قانون کاهش تورم ایالات متحده مخالف است که میلیاردها یارانه به شرکت ها ارائه می دهد تا در آن کشور مستقر شوند. آندریاس شوتر، استاد استراتژی بین‌الملل در دانشکده بازرگانی آیوی در دانشگاه وسترن و کنترل‌کننده سابق فروش بازاریابی برای آمریکای شمالی در فولکس‌واگن، گفت.

“این قانون کاهش تورم واقعاً نیاز به باز کردن جیب‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری در فناوری سبز و کارخانه‌های باتری را افزایش داده است. در غیر این صورت، این کارخانه در ایالات متحده یا مکزیک ساخته می‌شد، اما احتمالاً ایالات متحده.”

یک کارخانه خودروسازی عظیم مانند کارخانه باتری فولکس‌واگن می‌تواند تا 30000 شغل سرریز ایجاد کند.

شوتر گفت: ما باید صنعت را جذب کنیم. “فولکس واگن یک بازیگر جهانی است. جذب این کارخانه در اینجا، از دیدگاه کانادایی، منطقی است. برچسب قیمت؟ شما بهای آن را می پردازید و آنها را دریافت می کنید.”

فولکس‌واگن یک «تغییرگر بازی» برای کانادا: شامپاین

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، می گوید قرارداد 13 میلیارد دلاری با این خودروساز، مشاغل بیشتری را در سنت توماس، اونت به ارمغان خواهد آورد. و یک “فرصت نسلی” را نشان می دهد.

بلومبرگ اولین بار مبلغ یارانه فدرال را گزارش کرد. منابع آگاه از این معامله جزئیات قرارداد را با سی بی سی نیوز تایید کرده اند.

بر اساس جزئیات این قرارداد، انتظار می‌رود حمایت از تولید فدرال از این کارخانه بین 8 تا 13 میلیارد دلار طی 10 سال باشد. اتاوا همچنین حدود 700 میلیون دلار کمک هزینه سرمایه ای به فولکس واگن از طریق صندوق نوآوری استراتژیک خود ارائه می دهد.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، روز پنجشنبه در حین طرح سوالات خبرنگاران گفت: «این بازی را برای کشور ما تغییر می‌دهد».

بیشتر در راه است