شش ماه پس از ثبت اولین مورد ابولا ، شیوع بیماری در کنگو پایان یافت – News Technology، Firstpost

خبر

جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) به تازگی پایان آخرین شیوع ابولا در این کشور در استان استواتور در شمال غربی کشور را اعلام کرده است. این اعلامیه تقریباً شش ماه از زمان اعلام شده می گذرد مورد اول در 1 ژوئن 2020 شناسایی شد و این استان بیش از 48 روز در موارد کششی مورد جدیدی ثبت نکرده است.

یازدهمین شیوع برای ورود به DRC از سال 1976 ، این دومین شیوع در این استان در کمتر از دو سال است. برای اولین بار در مدت زمان طولانی ، کل کشور آفریقای مرکزی از تب مرگبار خون رها شده است. طبق بیانیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، 119 مورد تایید شده ، 11 مورد احتمالی ، 55 مرگ و 75 نفر بهبود یافته وجود دارد.

  شش ماه پس از ثبت اولین مورد ابولا ، شیوع بیماری در کنگو به پایان می رسد

یک ورق پلاستیکی گوئریشون 5 ماهه را از مادرش ، کولت ، که یک بیمار در یک مرکز درمان ابولا در بنی ، استان کیو شمالی است ، جدا می کند. اعتبار تصویر: یونیسف

مطابق با یونیسف، ابولا از افراد یا حیوانات بیمار یا مرده منتقل می شود و باعث تب ، خونریزی ، ضعف و درد شکم می شود. این بیماری میزان مرگ و میر بین 50 تا 60 درصد است اما در کودکان زیر 5 سال می تواند به 78 درصد برسد.

وزیر بهداشت ، اتنی لونگوندو به خبرنگاران گفت: “من خوشحالم که به طور جدی پایان یازدهمین اپیدمی ویروس ابولا را در استان اکاتور اعلام کردم.”

WHO گفت ، همانطور که در طی اپیدمی قبلی در شرق کشور ، استفاده گسترده از واکسیناسیون به مهار این بیماری کمک کرد.

WHO به همراه شرکای خود بیش از 40،000 نفر در معرض خطر را در میان جنگل های انبوه و مناطق شلوغ شهری درمان و واکسینه کرده است. در آن بیانیه، WHO اشاره ویژه ای به فناوری ذخیره سازی واکسن “زنجیره سرد” کرد که به “Arktek” معروف است. “قمقمه فوق العاده” استوانه ای شکل می تواند 500 دوز واکسن را در دمای -80 درجه سانتیگراد تا حداکثر یک هفته بدون منبع تغذیه خارجی ذخیره کند. طبق گزارشی توسط دانشمند جدید، این قمقمه نیازهای دمای سرد واکسن Merck Ebola و واکسن COfID-19 جدید Pfizer را نیز برآورده می کند.

دکتر ماتشیدیدو موئتی ، مدیر منطقه ای WHO در آفریقا در بیانیه ای گفت: “غلبه بر یکی از خطرناک ترین عوامل بیماری زای جهان در جوامع دور از دسترس و دسترسی به آنها دشوار است.

“فناوری استفاده شده برای نگهداری واکسن ابولا در دمای بسیار سرد هنگام آوردن واکسن COVID-19 به آفریقا مفید خواهد بود. مقابله با ابولا به طور موازی با COVID-19 کار ساده ای نبوده است ، اما بسیاری از تخصصی که در زمینه بیماری ایجاد کرده ایم به بیماری دیگری قابل انتقال است و بر اهمیت سرمایه گذاری در آمادگی در موارد اضطراری و ایجاد ظرفیت محلی تاکید می کند.

با این حال ، وزیر گفت: “همچنان خطر بالایی وجود دارد.”

ادوارد بیگ بیدر ، نماینده یونیسف در DRC گفت: “اگرچه شیوع بیماری به پایان رسیده است ، اما کودکان مبتلا به اپیدمی ابولا همچنان به توجه و مراقبت ویژه نیاز خواهند داشت ، زیرا جوامع آسیب دیده شروع به بازگشت به زندگی عادی خود می کنند.”