شمال غربی انتاریو از روز پنجشنبه تحت منطقه آتش سوزی محدود است

خبر

وزارت منابع طبیعی و جنگلداری (MNRF) از ساعت 12:01 بامداد پنجشنبه به دلیل فعالیت آتش سوزی جنگل، منطقه آتش سوزی محدود را برای منطقه شمال غرب اجرا می کند.

MNRF بعد از ظهر چهارشنبه اعلام کرد. منطقه آتش‌سوزی محدود نیز برای اکثر مناطق شمال شرق در حال اجرا است.

برخی از شهرداری‌های منطقه از جمله شونیا، رد لیک، فورت فرانسیس و کنورا نیز به دلیل محدودیت منطقه آتش‌سوزی، ممنوعیت آتش‌سوزی را اجرا می‌کنند و می‌گویند تمامی مجوزهای آتش‌سوزی شهرداری تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

نقشه تعاملی آتش سوزی جنگل انتاریو مناطق وسیعی از خطر کم و متوسط ​​را در سراسر شمال غربی نشان می دهد، اما برخی از مناطق از جمله خلیج تندر در معرض خطر بالایی قرار دارند. برخی از مناطق در لبه شرقی منطقه شمال غربی در معرض خطر شدید قرار دارند.

خطر آتش سوزی برای اکثر مناطق شمال شرقی شدید است.

مردی از شمال غربی انتاریو که مناطق آتش‌سوزی جنگل را نشان می‌دهد.
MNRF اعلام کرده است که منطقه آتش سوزی محدود از روز پنجشنبه برای منطقه شمال غرب اجرایی خواهد شد. (آتش سوزی جنگل انتاریو/توئیتر)

شهردار گفت در همین حال، شهر هورنپاین در شمال غربی انتاریو در حال آماده شدن برای یک “وضعیت اضطراری” است زیرا آتش سوزی بزرگ جنگلی در آن نزدیکی می سوزد.

Wawa 3 حدود 4800 هکتار وسعت دارد و در نزدیکی بزرگراه 631، در حدود 60 کیلومتری جنوب Hornepayne می سوزد. این آتش‌سوزی در روزهای اخیر منجر به بسته شدن موقت بزرگراه ۶۳۱ شده است.

این یکی از دو آتش سوزی در این منطقه است: Wawa 2 کوچکتر است و حدود 105 هکتار است و در غرب رودخانه سفید که در تقاطع بزرگراه های 631 و 17 قرار دارد می سوزد. آن آتش نیز به عنوان غیر قابل کنترل فهرست شده است.

شریل فورت گفت: «این قطعاً قبل از هر چیز باعث ایجاد اضطراب می شود. “این یک نقطه دسترسی به جامعه ما است و پس از آن ما فقط با دسترسی شمالی محدود می شویم.

بسیاری از ساکنان ما، و افرادی که در اینجا کار می کنند، باید به بزرگراه جنوب، به سمت Sault Ste سفر کنند. ماری یا به خلیج تاندر.”

فورت گفت که آتش سوزی و بسته شدن بزرگراه ها نیز چالش هایی را از نظر تحویل منابع مانند سوخت به جامعه ایجاد می کند.

فورت گفت که Hornepayne به‌روزرسانی‌های منظم در مورد آتش‌سوزی را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود ارسال می‌کند.

او گفت: «ما فقط برای شرایط اضطراری آماده می‌شویم. ما هرگز مجبور نبودیم جامعه خود را تخلیه کنیم.»

“در نهایت، اگر مجبور باشیم به یک تخلیه یا اضطراری واکنش نشان دهیم، مایلیم که بتوانیم این کار را به موثرترین روش ممکن انجام دهیم. بنابراین ما با افرادی که می دانند چگونه می توانند پاسخ دهند، تماس گرفته ایم. برای انجام این کارها.”

در همین حال، آتش‌سوزی‌ها منجر به اقامت بداهه دو نفری شد که در سراسر کانادا دوچرخه سواری می‌کردند.

تری فابرت و دان کرمر هر دو اهل رودخانه پاول، بریتیش کلمبیا هستند و در سفرهای متعدد، سواری کراس کانتری را انجام می دهند.

فوبر گفت: «ما فقط بهار و پاییز را انجام می دهیم. ما در تابستان به دلیل گرمای شدید و خطر آتش سوزی نمی رویم.»

این جفت سفر فعلی خود را یک هفته پیش در Longlac، اونت.، آغاز کردند و آن را بخشی از مسیر بزرگراه 631 کردند و به سمت جنوب به سمت رودخانه سفید حرکت کردند.

با این حال، روز دوشنبه، رانندگان عبوری به آنها گفتند که در حال نزدیک شدن به آتش هستند و باید “هانکر” کنند.

کرمر گفت: “ما چادرمان را برپا کردیم، همه وسایلمان را آماده کردیم، کیسه خواب و تشک خوابمان را بیرون گذاشتیم.” “ما برای رختخواب آماده بودیم، در واقع، زمانی که OPP آمد، و افسر به ما گفت که باید تا جایی که می توانیم چیزهای زیادی را برداریم و همه چیز را پشت سر بگذاریم.”

زن و مردی با لباس دوچرخه سواری.
دون کرمر و تری فابرت در حال سفر دوچرخه سواری در شمال غربی انتاریو بودند که به دلیل آتش سوزی بزرگ جنگلی در نزدیکی رودخانه وایت ریور مجبور به توقف شدند. این زوج در Hornepayne اقامت داشتند، اما امیدواریم که اکنون که بزرگراه 631 بازگشایی شده است، به سفر خود ادامه دهند. (تری فابرت/فیسبوک)

فابرت گفت که آنها دوچرخه ها و چادرهای خود را پشت سر گذاشتند و به Hornepayne بازگردانده شدند، جایی که دو شب گذشته را با ساکن دن براسارد گذراندند.

او گفت: “صبح دیگر با سگم در حال دویدن آنها را دیدم.” “نمی‌توانستم آنها را در خیابان رها کنم. من حالات خوبی را از این افراد حس کردم و به هیچ وجه متوجه نشدم.”

با این حال، با بازگشایی بزرگراه در حال حاضر، این زوج امیدوارند که بتوانند از Wawa عبور کرده و سپس به سمت تورنتو بروند.

فابرت گفت: «هیچ وقت نمی‌دانی چه زمانی سوار دوچرخه می‌شوی، فقط نمی‌دانی در گوشه‌ی بعدی چه خبر است». “فقط باید آن را همانطور که می آید قبول کنید.”

گوش کن | Shayne McCool به روز رسانی آتش سوزی چهارشنبه برای شمال غربی انتاریو را ارائه می دهد:

صبح برتر5:33Shayne McCool: Forest Fire Check In

آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل ها را در منطقه ما بشنوید، از جمله دو آتش سوزی که تا دیروز در منطقه واوا از کنترل خارج شده بودند.

از دیگر آتش سوزی های بزرگ منطقه می توان به Sioux Lookout 7 اشاره کرد که در نزدیکی Cat Lake First Nation در حال سوختن است. تا صبح چهارشنبه، آن آتش سوزی بیش از 10200 هکتار وسعت داشت و کنترل نشده بود.

“ما از نزدیک با آن جامعه کار می کنیم تا آنها را از وضعیت آتش سوزی مطلع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها از نحوه عملکرد ما در منطقه و اقداماتی که انجام می دهیم برای اطمینان از اینکه می توانیم نگه داریم درک می کنند. شاین مک کول، افسر اطلاعات آتش‌نشانی در سازمان هوانوردی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و خدمات اضطراری انتاریو می‌گوید که آن جامعه ایمن است.

دورتر از شمال، دریاچه قرمز 5 در پارک استانی اوپاسکویا در حال سوختن است. این آتش سوزی نزدیک به 2300 هکتار وسعت دارد و در حال مشاهده است.

از روز چهارشنبه، 71 آتش سوزی جنگلی در انتاریو از شروع فصل آتش سوزی در 1 آوریل گزارش شده است. این میزان از 77 مورد در مدت مشابه در سال 2022 کاهش یافته است.