شورای شمال غربی انتاریو در حال انتصاب جانشینان شهردار و معاون شهردار است. آیا این مجاز است؟

خبر

یک شهرستان کوچک در شمال غربی انتاریو به دنبال پر کردن دو کرسی از پنج کرسی شورای خود است، اما به جای برگزاری انتخابات مجدد، اعضای شوراهای باقی مانده در حال انتصاب افراد جایگزین هستند.

در حالی که سخنگوی شرکت ارتباطات استخدام شده توسط شهرک می گوید این حرکت در انتاریو “منحصر به فرد” نیست، یک محقق سیاست آن را “یک موقعیت غیرعادی” می نامد.

ایگنیس، در حدود 250 کیلومتری شمال غربی خلیج تاندر، پس از بیل گاسکون، شهردار وقت، و کان، «زمان‌های ناگواری» را سپری می‌کند – به قول شهردار موقت کیم بایگری. الزیمر در 3 آوریل استعفا داد.

این استعفا کمتر از شش ماه پس از آن صورت گرفت که انتخابات شهرداری یک فهرست کاملاً جدید از شوراها و یک شهردار جدید برای دوره 2022-2026 را به همراه داشت. با مشارکت 69 درصدی رای دهندگان، گاسکون 81 درصد از آرا را نسبت به تنها رقیب خود، پگی لوکاس، عضو سابق شورای شهر به دست آورد.

ایگنیس حدود 1200 نفر جمعیت دارد.

گاسکون گفت: “امروز من و آقای زیمر تصمیم گرفتیم از سمت خود در شورای ایگناس استعفا دهیم که به دلیل آن رفتارهای غیرمسئولانه همکاران و دولت ما در ماه گذشته است.”

“من نمی توانم خوب باشم [conscience] در کنار افرادی کار کنید که مسئولیت خود را در قبال این جامعه ای که در آن خدمت می کنند و انتخاب شده اند نادیده می گیرند.”

نه بایگری و نه روندا اسمیت، مدیر شهرداری شهرک، در زمان انتشار به درخواست‌های مصاحبه CBC News پاسخ ندادند.

با این حال، بایگری و اعضای شورای باقیمانده جودی دفیو و جان تادئو در انتشار خبری در تاریخ 3 آوریل، استعفای خود را “مجاز و پذیرفته شده” خواندند.

این شهرک در 5 آوریل بیانیه ای صادر کرد و گفت که تحقیقات در مورد شرایط استعفاها که شامل کارکنان شهرک، اعضای شورا و دیگران است، انجام خواهد شد.

Gascon و Zimmer تا زمان انتشار برای مصاحبه در دسترس نبودند.

انتصاب در مقابل انتخابات داخلی

انجمن غیرانتفاعی تخصص برای شهرداری ها، معروف به E4M، به شهرک ایگنیس از طریق فرآیند پر کردن صندلی های گاسکن و زیمر کمک می کند.

در خبرنامه روز چهارشنبه شهرداری آمده است: «شورای ایگناس پس از بررسی و مشاوره تخصصی در مورد مسائل شهرداری، با دقت و کارآمدی تصمیم گرفت به جای برگزاری انتخابات پرهزینه پرهزینه در شهرک برای جایگزینی دو پست خالی، این روند را دنبال کند.

اعلام علاقه روز چهارشنبه صادر شد و جدول زمانی به شرح زیر است:

  • ظهر 26 اردیبهشت: مهلت تعیین شماره اظهار علاقه.
  • ظهر 5 ژوئن: آخرین مهلت تکمیل درخواست آنلاین و پاسخ به پرسشنامه.
  • 12 ژوئن ساعت 4:30 بعد از ظهر: جلسه شورای ویژه که در آن شوراها سخنرانی های نامزدهای احتمالی را می شنوند.
  • 17 ژوئیه: دو عضو جدید شورا که توسط سه عضو باقی مانده انتخاب می شوند، سوگند یاد خواهند کرد.

دو جایگزین، کرسی های شورا را پر خواهند کرد. بعداً در مورد اینکه چه کسی نقش دائمی شهردار و معاون شهردار را بر عهده خواهد گرفت، تصمیم گیری خواهد شد.

Summit PCG برای نظارت بر ارتباطات شهرستان در طول این فرآیند استخدام شده است. همچنین ارتباطات E4M را انجام می دهد.

جیک پاستور، رئیس شرکت متخصصان ارتباطات و برنامه ریزی، توضیح داد که چرا شورای فعلی به جای اینکه به مردم اجازه انتخاب آنها را بدهد، جانشینان را منصوب می کند.

آنها آشکارا در حال نزدیک شدن به یک سال از این دوره هستند، بنابراین این موضوع ارتباط زیادی با آن دارد… زمان و منابعی که برای دریافت اطلاعیه‌ها و همه آن اطلاعات لازم است – بسیار کشنده است. پاستور گفت.

“آنها این تصمیم را ساده نگرفتند. آنها بیرون رفتند و از E4M و دیگران مشاوره رسمی و حرفه ای دریافت کردند که در این شرایط خاص چه کاری می تواند انجام شود.”

پگی یانگ لاولیس، مدیر E4M، برای مصاحبه با CBC News در دسترس نبود، اما پرس و جوها را به پاستور هدایت کرد.

پروفسور علوم سیاسی: «این یک وضعیت غیرعادی است».

در حالی که پاستوره گفت که انتصاب جانشینان شورا “وضعیت منحصر به فردی” در انتاریو نیست، یکی از استادان علوم سیاسی گفت که شرایط ایگناس بسیار برجسته است.

لیدیا میلجان از دانشگاه ویندزور بیش از 30 سال تجربه در تحقیقات سیاست دارد. او مواردی را دیده است که شهرداران استعفا داده اند و معاون شهردار برای پرکردن جای آنها وارد عمل می شود – مانند اتفاقی که ماه ها قبل از انتخابات سال 2022 در کینگزویل رخ داد – یا اعضای شورای شهر به سمت های دولت استانی یا فدرال رفته اند و با انتصاب یا انتخاب جایگزین شده اند.

زنی که ژاکت نارنجی پوشیده است.
لیدیا میلجان، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ویندزور در جنوب غربی انتاریو، می‌گوید انتصاب شوراها به صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد، اما معمولاً به انتخابات نزدیک‌تر می‌شود تا ماه‌ها پس از انتخابات. (سی بی سی نیوز)

در سال 2019، اسکات آیچیسون، شهردار هانتسویل به عنوان نماینده پارلمان پاری ساند-موسکوکا انتخاب شد. بر اساس گزارش کارکنان، یک انتخابات مجدد برای شهر حدود 107000 دلار هزینه داشت، بنابراین شورا تصمیم گرفت تا جایگزین او را تعیین کند.

در مورد دیگری، زمانی که شهردار بریسبریج، گریدون اسمیت، استعفا داد تا به عنوان MPP سوارکاری شرکت کند، معاون شهردار شهر تابستان قبل از انتخابات 2022 به عنوان شهردار منصوب شد، همانطور که توسط مترولند رسانه گزارش شده است.

میلجان گفت، در حالی که انتصاب شوراها به صورت دوره ای انجام می شود، معمولاً به انتخابات نزدیک تر می شوند تا ماه ها پس از آن.

او گفت: “معمولاً بحث این است که “خب، ما یک انتخابات پرهزینه را پشت سر نمی گذاریم زیرا واقعاً به زودی انتخابات دیگری خواهیم داشت”، اما کاملاً اینطور نیست. در اینجا، آنها اساساً از انتخابات میان دوره ای صرف نظر می کنند، که به نظر می رسد آنها این کار را به دلایل مالی انجام می دهند.

او نتیجه گرفت که در نهایت، مورد ایگنیس “یک موقعیت غیرعادی است”.

مشارکت عمومی در فرآیند

جلسه شورای ویژه که برای 12 ژوئن برنامه ریزی شده است برای عموم آزاد است، بنابراین ساکنان Ignace می توانند نظرات متقاضیان را در شورای فعلی در مورد چرایی انتخاب آنها بشنوند. با این حال، پاستور گفت به ساکنان این فرصت داده نمی شود که در این جلسه سؤال بپرسند.

او گفت: «اگر به افراد حاضر در حضار اجازه دهید شروع به پرسیدن سؤال کنند، به طور بالقوه از بین خواهد رفت. هدف بیشتر این است که نامزدهای واقعی نظرات خود را در مورد موضوعات خاص ارائه دهند.»

پاستور در پاسخ به این سوال که آیا روند انتصاب ممکن است باعث شود ساکنان احساس کنند کنار گذاشته شده اند، گفت که آنها این گزینه را دارند که در یک راه بزرگ مشارکت کنند: درخواست خود برای موقعیت ها.

CBC News درخواست کرد که یک کپی از پرسشنامه‌ای که متقاضیان باید پر کنند، اما رد شد.

میلجان گفت، در حالی که افرادی که برای پرکردن پست های خالی منصوب می شوند می توانند در بین مردم محبوب باشند، اما این روند می تواند یک اثر قطبی نیز داشته باشد.

او گفت: «انتصاب‌ها همیشه این خطر را دارد که مردم نگران باشند که این افراد فقط توسط دوستانشان منصوب می‌شوند.

سپس دوباره، در حالی که انتخابات نشان دهنده اراده مردم است، این نتایج ممکن است بر اساس شخصیت بیش از مهارت ها باشد.

میلجان گفت، در حالی که ساکنان می توانند در مورد انتصابات شورا به دادگاه لند انتاریو شکایت کنند یا با MPP خود تماس بگیرند، “قاضی نهایی در مورد قابل قبول بودن این امر، رای دهندگان در انتخابات بعدی هستند.”