شورای کوچک انتاریو رسماً به برافراشتن پرچم‌های مدنی در نبرد بحث‌برانگیز قانون اساسی رأی داد.

خبر

سیاستمداران در شهرستان نورویچ، اونت. رای به حمایت از آیین‌نامه بحث‌برانگیز مبنی بر منع برافراشتن پرچم‌های غیر مدنی، از جمله پرچم‌های پراگرس پراید، در املاک شهرداری سه‌شنبه شب.

رای 3 به 2 که مورد حمایت شهردار قرار گرفت، منجر به استعفای یکی از اعضای شورای شهر در پایان جلسه در محله کوچک واقع در جنوب شرقی لندن شد.

Coun. آلیشا استابز از برافراشتن پرچم‌های پراید در املاک شهرستان حمایت می‌کرد و پیشنهاد اعلام ماه غرور ژوئن را مطرح کرد که شورا از آن حمایت نکرد.

استابز در حالی که وسایل خود را بسته می‌کرد، گفت: «من دیگر از شرکت در این امر خودداری می‌کنم، به خاطر سوت‌های سگ‌ها و تبعیض آشکار، و ریاکاری در تصمیم‌هایی که برای صلح گرفته می‌شود، در حالی که بسیاری از شهروندان احساس ترس می‌کنند.»

این آیین‌نامه بیان می‌کند که شهرک موظف به حفظ بی‌طرفی است و پیام‌های ارسال شده در اموال شهرستان، از جمله ساختمان‌های شهرداری و تیرهای چراغ‌های خیابان، ممکن است پیام‌های جامعه تلقی شوند.

پرچم کانادا، پرچم استان انتاریو و پرچم شهرداری نورویچ تنها پرچم‌هایی که طبق آیین‌نامه جدید مجاز به نصب هستند.

“دریچه ای را باز می کند”

در بخشی از آیین‌نامه پیشنهادی در ابتدا آمده بود که پرچم هاکی برای تیم‌های خردسالان و نوجوانان شهرداری در مرکز اجتماع مجاز است و برای مقامات خارجی نیز معافیت قائل می‌شود. همه اعضای شورا با آن مخالفت کردند و قبل از رای گیری نهایی حذف شد.

کان گفت: “من با این آیین‌نامه تا زمانی که پرچم‌های هاکی به پایان برسد موافقم. ما می‌خواهیم از نظر سیاسی، فرهنگی و مذهبی بی‌طرف بمانیم.” آدریان کوونبرگ، که به حمایت از این طرح رای داد.

این پیشنهاد ابتدا در ماه آوریل توسط Coun پیشنهاد شد. جان شولتن استدلال می‌کرد که اجازه دادن به تنوع پرچم‌ها، که نماینده یک گروه یا ایدئولوژی خاص است، فقط به ایجاد تفرقه بین مردم کمک می‌کند. در هفته‌های بعد، دیگر رهبران شهرداری منطقه با این روایت مخالفت کردند، یک شکایت حقوق بشری مطرح شد و دیگران تعهد خود را به پراید تأیید کردند.

در جلسه روز سه‌شنبه، جنیفر وایلد، ساکن نوریچ، در مورد تأثیر این آیین‌نامه بر جوانان LGBTQ+ و اینکه چگونه نورویچ را در میان شهرداری‌های جنوب غربی انتاریو منزوی می‌کند، با شورا صحبت کرد.

وایلد گفت: «این آیین‌نامه ما را از هم جدا می‌کند، ما خودمان را از یک جامعه بزرگ و گروهی از مردم که می‌توانند پول و منابع به ارمغان بیاورند، جدا می‌کنیم. مردم در حال حاضر نورویچ را ترک می کنند زیرا نمی خواهند اینجا زندگی کنند.

Coun. شاون گیر، که به این آیین‌نامه نیز رأی منفی داد، گفت که نگران این است که نورویچ چگونه تلقی می‌شود و بیان می‌کند که «دروازه‌های سیل را باز می‌کند».

“با انجام این کار ما خود را در معرض از دست دادن حمایت‌ها و از دست دادن سرمایه‌های بالقوه به دلیل آنها باز می‌کنیم [businesses] ارزش ها با ارزش های ما همخوانی ندارند ما باید مسیر بهتری را در اینجا پیدا کنیم.”

Gear همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا عبارت این آیین‌نامه به معنای جریمه شدن افرادی است که آگهی‌های فروش حیاط یا کسب و کار را در تیرهای شهر منتشر می‌کنند یا خیر. شهردار جیم پالمر هیچ پاسخی به این پرسش نداشت.