مزایا و معایب کرمهای لایهبردار و پیلینگ

خبر

کرم لوکاسید 0.05% به دلیل خواص لایه برداری خود می تواند سلول های مرده ی پوست را از بین برده و لایه ای جدید جایگزین آنها نماید. این محصول یک کرم لایه بردار قوی برای لک صورت و بوده و به دلیل دارا بودن ترکیبات موثر باعث افزایش کلاژن سازی در پوست میشود.

با در نظر گرفتن این واقعیت که یکی از نقش های اصلی سلول های لایه اپیدرم (سطح پوست)، محافظت پوست از خطرات خارجی است؛ اگر ما با لایه برداری بیش از حد به جنگ این لایه برویم، به جای بهبود آن، خطر ابتلا به بیماری پوستی را افزایش می دهیم. ترتینوئین یکی از مشتقات ویتامین آ است که اثرات زیادی بر پوست دارد. به فهرستی از علائم، نشانه ها و بیماری هایی که یک دارو می تواند روی کنترل و درمان آنها موثر باشد، اصطلاحا اندیکاسیون گویند. کرم های لایه بردار می توانند سلول های مرده پوست را به خوبی از بین ببرند و فرصت مناسبی را برای تنفس ایجاد کند.

به این ترتیب، انجام لایهبرداری شیمیایی خفیف و کنترل شده و جایگزین شدن سلولهای مرده با سلولهای سالم و جوان سبب تجدید ساختار سلولی و افزایش شفافیت، لطافت، طراوت و شادابی پوست میشود. کرم لایه بردار کدلی حاوی ترکیبات گرد و ریزی است که به آرامی لایه های مرده پوست را بدون خشک شدن و احساس کشیدگی، از بین ببرید. اما استفاده از انواع AHA با اندازه مولکولهای متفاوت جهت نفوذ به لایههای مختلف پوست و لایهبرداری از آنها در یک کرم لایه بردار رایج بوده و در این بین تارتاریک اسید، وظیفه لایهبرداری از بالاترین لایه پوست را برعهده میگیرد.

تذکر 2: در مطالعات دوسوکور، هم مصرف کننده و هم مسئول آزمایشگاه، از دوز مصرفی یا نوع ترکیب مورد آزمایش بی اطلاع هستند. همچنین ایمنی و اثربخشی مصرف روزانه لوکاسید، بیش از 48 هفته نیز هنوز مشخص نیست. لوکاسید را دقیقا مطابق دستوری که پزشک برای شما تجویز کرده است مصرف کنید؛ مصرف دارو، بیش از میزان تجویز شده باعث تسریع اثربخشی دارو نمی شود و فقط احتمال ایجاد عوارض جانبی را افزایش می دهد. تهیه ی این دارو صرفا از طریق مراجعه به داروخانه و با ارائه ی نسخه ی پزشک امکان کرم لایه بردار جای زخم پذیر است.