مضرات و خواص ترکیب سیر و سیاه دانه

خبر

در نتیجه این عملیات و كاوش ها مشخص شد كه قبور گورستان های این مناطق به صورت دخمه یا “تومولوس” است كه در فارسی به آن “گوركان” می گویند . محمدرضا خلعتبری ، سرپرست هیأت كاوش ، معتقد است كه دلیل برجای ماندن اسكلت ها پس از سالیان دراز دراین گورستان ، قلیایی بودن خاك این منطقه است. این روستای زیبا به عنوان یکی از منطقه های نمونه گردشگری در ایران محسوب می شود و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در سالیان اخیر، مورد توجه گردشگران قرار گرفته و ساخت و ساز بنا های تفریحی و گردشگری در آن افزایش یافته است. از دیگر جاذبههای گردشگری این شهر زیبا میتوان به «پارک بعثت»،پارک جنگلی «میر صفا»،تالاب بین المللی «امیر کلایه»،سواحل «امیر آباد» و روستای بکر و زیبای «چی چی نی کوتی» اشاره کرد. با تشكیل سازمان میراث فرهنگی كشور، این ساختمان در اختیار مدیریت برنامه ریزی موزه ها و نمایشگاه ها قرار گرفت و پس از مرمت اساسی در تاریخ دهم مهرماه 1367 بازگشایی شد. برای درمان آن توصیه می شود : پوسته تخم مرغ را پس از شستن وتمیز کردن به طور کامل ، با حرارت مقداری تفت داده وبا مقداری سیاه دانه مخلوط کرده بکوبید تا کاملاً نرم ومخلوط شود یک قاشق چایخوری از مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته آن را به هم بزنید ، صبح وشب به مدت یک هفته میل کنید .

فكر تأسیس كتابخانه ملی رشت كه كهن ترین كتابخانه مستقل عمومی در كشور ماست ، در شرایطی به میان آمد كه كتابخانه های موجود جوابگوی نیاز مردم در بالا بردن سطح دانش عمومی آنها نبود. كتابخانه ملی رشت ( طبق شمارش سال 1376) دارای حدود 104143 جلد كتاب بوده كه در این میان 835 جلد آن ، كتاب خطی است . به دست آمده است ، كه این امر نشان دهنده رواج نظریه اعتقاد به زندگی پس از مرگ در میان این مردمان در حدود سه هزار سال پیش از این است. در کارخانه های پیشرفته تبدیل یا فرآوری مواد غذایی، این عملیات به طور وسیعی به صورت مکانیکی انجام می شود . بنای یادبودی در این شهر به پاس خدمات ارزنده استاد به فرهنگ فارسی ، به صورت چند ضلعی و با آجر و طاق های هلالی و بام سفالین احداث شده است. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۹ قول داد که که یادمانی درخور آن شخصیت مبارز در این منطقه نصب شود اما با گذشت سه سال تاکنون تنها زمین این طرح به مالکیت درآمده است. ساختمان موزه رشت بنایی است با قدمتی 70 ساله كه در زیرزمینی به وسعت 700 متر مربع و با زیربنای 560 متر مربع در خیابان طالقانی ( بیستون ) این شهر واقع شده است.

حیران، نام روستایی ییلاقی و زیبا در استان گیلان واقع در شهرستان آستارا است. این محوطه سبز و زیبا به وسیله مسیری به آبشار شیطان کوه متصل میشود. در حاشیه این آبشار، جنگلی از درختای آلو، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد که در ۹ ماه اول سال، سرسبز و پربار و دیدنی است . با توجه به مواردی که در زمینه تاثیر سیر سیاه و دیابت گفته شد، پس شما هم می توانید یکی از مصرف کنندگان سیر سیاه باشید البته فراموش نکنید که نحوه تخمیر سیر تازه و سیاه کردن آن رابطه مستقیمی با میزان خواص آن دارد پس هر نوع سیر سیاهی نمی تواند برای درمان دیابت موثر باشد مگر اینکه سیر تازه تحت دمای 65 تا 55 درجه سانتیگراد در میزان رطوبت مناسب و همینطور در مدت زمان مشخص شده ای تخمیر شده و فرآوری شده باشد که در نهایت چنین محصول با کیفیتی می تواند به عنوان یک داروی گیاهی به شکل فرآورده های مختلف در تمام غذاهای روزانه مورد استفاده قرار بگیرد و کنترل بسیاری موارد مهم بدن مانند قند خون، فشار و چربی را بر عهده بگیرد. وی كه مدت ها در نواحی ساحلی جنوب دریای مازندران تحقیق می كرد، حاصل مطالعات خویش را در مورد تالش تحت عنوان تحقیقات باستان شناسی هیأت علمی فرانسه به چاپ رساند.

ماسوله در گذشته به دلیل قرار گرفتن در محل تلاقی معابر كوهستانی میان آذربایجان ، زنجان ، گیلان و تالش اهمیت فوق العاده ای داشت. فعالیت های زیستی سیر مانند فعالیت آنتی اکسیدانی و اثر افت قند خون در حال حاضر کاملاً شناخته شده است و فعالیت آنتی اکسیدانی سیر میتواند با فرآوری افزایش یابد. هضم بهتر و راحت تر سیر سیاه منجر به افزایش جذب مواد مغذی آن در بدن انسان شده و بر اثر فرایند تخمیر مقدار پروتئین؛ فیبر، مواد معدنی خاص موجود در آن نظیر زینک، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز، فسفر و سلنیوم به شدت افزایش یافته است. این خشک کنها از محفظه ای تشکیل شده اند که سطح جنوبی آنها از مواد شفاف مثل شیشه و فویل پوشیده شده است که همانند یک سقف، محصولات را از گزند باران و آلودگی حفظ می کند .ظرفیت این خشک کنها را می توان با افزایش مساحت خشک کن افزایش داد .اگر پوشش آن پلی اتیلن باشد دمای داخل خشک کن ۵ تا ۸ درجه سانتی گراد و اگر شیشه ای باشد ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالاتر از دمای محیط خواهد بود .یکی دیگر از روشهای افزایش ظرفیت خشک کن، بدون افزایش مساحت آن، استفاده از سینی ها یا قفسه های چند طبقه است .لایه های نازکی از میوه ها، سبزی ها و غیره جهت خشک شدن روی قفسه های مشبک پهن می شوند .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سیر سیاه فراوری شده لطفا از سایت ما دیدن کنید.