میللنگ – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

خبر

به جهت بیرون کردن پیستون از سیلندر، پیچ های شاتون را باز نمایید و بعد از آن از انقطاع کردن کپه متحرک شاتون، سر پیچ های شاتون را به جهت حفاظت از ضربه دیدن، مهم شیلنگ بپوشانید. این رویه بدان معنا است که پیشرانه OPE برای انتقال گازها به داخل و بیرون سیلندرها مثل پمپ فعالیت نمیکند؛ چون چنین کاری سبب کاهش تلفات پمپاژ و صرفهجویی در مصرف انرژی میشود. تعداد سیلندرهای اکثر در این موتورها به مضمون‌ اقتدار و گشتاور بالاتر و اما مصرف سوخت عمده می باشد. سوپاپ خروجی (با خط صورتی مشخص شده) گشوده می شود. اهمیت وجود سوختن بنزین، این پیشرانه از سیستم احتراق تراکمی بنزین (GCI) بهره میبرد؛ به این معنی که با تراکم مخلوط سوخت و هوا همراهبا گازهای خروجی داغ مانده که بهعمد در سیلندرها گیر افتادهاند، ادغام سوخت و هوا داغ شده و این سبب ساز اشتعال سوخت میشود. درحالیکه پیشرانههای احتراق داخلی مرسوم گزیده از انرژی تولیدی خویش را صرف پمپاژ ترکیب سوخت و هوا به درون و تخلیه گازهای خروجی به خارج میکنند.از پاراگراف مزایای پیشرانه OPE میتوان به آلایندگی ناچیز (به خوبی سیستم احتراقی GCI) و ساخت سادهتر و ارزانتر پیشرانه نسبت به نمونههای معمولی اشاره کرد؛ زیرا سرسیلندر و تیم سوپاپها در همین طرح حذف می‌شوند و دیگر نیازی به آن ها نیست.حذف سرسیلندر علتی است که منجر کمتر مساحت تراز نسبت به حجم پیشرانه و کاهش تلفات حرارتی میشود، در عاقبت انرژی بیشتری از احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود (بازده حرارتی بالا). به لحاظ نمیرسد به کار گیری از طرحهای کهن در دنیای مدرن کنونی خیلی بهصرفه و معقول باشد، اما شرکت آمریکایی Achates Power حساس ورژن بازطراحیشده از مدل مفهومی پیشرانه احتراقی همین فعالیت را انجام میدهد. پیستون در پیشرانههای درونسوز حساس زیاد بالایی دارد و هر تعدادی ردوبدل آن به ندرت و در دوران سرویسهای مهم شاید صورت دهد البته میتوان در مواردی که به تاج این قطعه نگاه میکنیم، از نشانههای بر روی آن به سالم و یا مشکلات کاری پیشرانه پی ببریم. شیارهایي هم بر روي محفظه پیستون تعبیه مي شود كه محل قرارگیري حلقه ها مي باشد.در صورتیكه اندازه این شیارها بیش از حد داده شده در اطالاعات فنی دستگاه باشد پیستون می بایست قطعا ردوبدل گردد. بعد از آن به ترتیب فشار و دما بر روي رینگ هاي كمپرس دیگر كاسته مي شود. بالاترین رینگ پیستون كه حلقه كمپرس مي باشد بیشترین حرارت و فشار را از احتراق تحمل مي كند و معمولا سطح آن و تراز شیار پیستون جهت تحمل همین فشار و دما مشقت بار كاري شده اند. رینگ هاي پیستون به دو مدل حلقه هاي كمپرس و رینگ روغني تقسیم مي شود تعداد حلقه ها در هر مدل بستگي به طراحي موتور دارد. در عاقبت بازده موتور کمتر و دود آن افزایش می یابد . 5. وجود یک کپ در ته سیلندر(PRESSURE CAP) از قفل شدن جک در پایان خودداری می کند. در شکل قطع شدن این خنك كاري پیستون بر اثر حرارت حاصل از احتراق منبسط شده و حساس سطح داخلي بوش تماس پیدا مي كند. حلقه روغني كه در قسمت تحت پیستون قرار مي گیرد,وظیفه عده آوري روغن هاي اضافي از روي تراز بوش را دارد. درباره کارکرد حلقه پیستون میتوانید اینجا را بخوانید. درباره تسمه تایم و عوارض پاره شدن تسمه تایم و راههای دوری از آن میتوانید اینجا را بخوانید. علت با این گرم شدن بیش از ترازو نیز آن می باشد که یا ترکیب سوخت و هوا خیلی رقیق میباشد و یا این که این که اشکالی در کار سیستم خنک کننده موتور پدید آمده است. برخی میگویند صدای منحصربه‌فرد به شخص این موتورها مشابه صدای پاره شدن قالی است. موتور های ۶ سیلندر خطی اصلی این که از اقتدار لطف بر خوردارند، اما یک میزان درازند و جا دادن آن‌ها در پایین کاپوت یک میزان اختلال است. در صورت زیر ، سطح بالای پیستون ، مقعر پیستون کشور‌ایران تبریز می باشد. این قطعه مصرفی بوده و در اثر استعمال ی طولانی مدت ممکن میباشد که بر اثر ضربات وارد شده و نیز چنین فرسایش بیش از حد فرسوده شود که در این رخ نیاز به تعویض بوش و پیستون اتومبیلتان می باشد و ضروری است بدانید مغازه آنلاین اتومبیل پلاس یکی از بزرگترین مرکزها خرید کردن اینترنتی انواع گوناگون بوش و پیستون اصلی کیفیتها و قیمتهای متعدد می باشد و همچنین قابل توجه میباشد بدانید که همین دکان محصولات خویش را زیر عنوان برندهای زیادی همچون عظام، والدوکس، کاپلان و… اتومبیل های امروزی عمدتا حیاتی مقادیر زیادی بوش و پیستون و سیلندر هستند که تعداد مضاعف همین قطعهها سبب ساز ارتقا قدرت و گیرایی خودرو میگردد و همین دلیل نیز سبب ارتقا مهم آنها شدهاست. پیستون از جدار سیلندر بخش اعظم گرم می شود و این دستور سبب می شود که گشوده هم عمده انبساط یابد . گرمای بیشتری دفع می شود و پیستون خنک خیس عمل می کند.اما ارتقاء ضخامت کف پیستون باعث ارتقاء وزن آن می شود.همچنین اگر کف پیستون خیلی سرد فعالیت کند،لایه های ادغام هوا-سوخت مجاور آن نمی سوزد.مخلوط هوا-سوخت نسوخته از روش اگزوز در محیط پخش می شود.در سرانجام بازده موتور کمتر و دود آن افزایش می یابد. فعلا همین موتورها در مزدا rx8 استفاده می شوند که اما آن هم چندین ماهیست که دیگر تولید نمی شود. می گردد . و همین مسئله سبب ساز می شود که شاتون شکسته شود و خشارات هنگفتی به موتور وارد کند ( اصطلاحا به همین شرایط شاتون زدن می گویند که چنانچه به موقع تشخیص داده نشود و موتور خودرو را خاموش نکنند می تواند حتی منجر شکسته شدن جداره سیلندر شده و به همین ترتیب بدون چاره گردید کل مجموعه سیلندر و موتور را ردوبدل کنید . هنگامی موتور روشن هست پاره ای روغن اضافی به طور پیوسته به جداره سیلندر پاشیده می شود.