نام دیگر آن «پاخور پله

خبر

کاربرد کانکس فروشگاهی اگر چه در ابتدا کانکس های فروشگاهی فقط برای فروش تنقلات یا گاها به عنوان دکه بلیط فروشی استفاده می شدند اما در طول زمان بوجود آمدن نیاز ها و محصولات مختلفی که این سازه ها عرضه می کنند باعث تخصص گرایی و و تنوع زیاد و استفاده آنها در حوضه های مختلف شده که مهمترین آنها عبارتند از: 1. بوفه : کانکس مغازه ای یا بوفه از نمونه های پرکاربررد این سازه ها در مجتمع های عمومی مانند بیمارستان ها و ساختمان های درمانی ، اداری ، مدارس و مجتمع های فرهنگی ورزشی می باشد. امنیت: معمولا سازه های فروشگاهی دارای اجناس مختلفی هستند که گاها ارزش مالی زیادی داشته که ممکن است باعث وسوسه سارقین گردد. انواع کانکس فروشگاهی کانکس های فروشگاهی دارای تنوع زیادی بوده که از نظر ابعاد، شکل و فرم ظاهری، نوع مصالح، کاربری و قیمت با یکدیگر متفاوت بوده که در ادامه عکس و توضیحات پرکاربرد ترین نوع آنها که تولید گروه مهندسین راه کوشش است آمده. قیمت کانکس فروشگاهی اگر از ابتدای این مطلب همراه ما بوده اید و توضیحات این صفحه را مطالعه کرده باشید حتما متوجه این موضوع شده اید که نمونه های بسیار متنوعی از کانکس فروشگاهی وجودد دارد که از نظر کیفیت ساخت ، نوع مصالح و امکانات و حتی فرم و طرح کلی با یکدیگر متفاوت و تغییر در هر کدام باعث تغییر در قیمت کلی سازه می گردد.

لوله های چدنی با روش های اتصال متنوع، با هر نوع ساختمانی تطبیق پذیر بوده و قابل نصب در رو و یا زیر زمین می باشند. 4. فروشگاه محصولات خاص : برخی برند های بزرگ در مواقعی که در فروش ویژه سالانه هستند برای اطلاع رسانی از این کیوسک ها در نزدیکی شعب خود استفاده نموده و یا برای برند سازی از آنها برای شو محصولات خود در نمایشگاه های موقت و یا محل های دائمی در سطح شهر نیز استفاده می کنند. مهمترین این ویژگی ها عبارتند از : ابعاد و محل بازشو ها : در کیوسک های فروشگاهی بازشو های متعددی معمولا تعبیه می گردد که مهمترین آنها بخش کانتر فروش دکه یا همان بخش تحویل کالا به خریداران بوده که در آن می بایست ابعاد درستی متناسب با ابعاد کل سازه و ارتفاع متناسب با افراد با گروه های سنی مختلف انتخاب گردیده ضمن اینکه برای جلوگیری از تابش مستقیم خورشید که باعث فاصد شدن محصولات و گرم شدن فضای داخلی می شود می بایست سایه بانی نعبیه گردد که این سایه بان در هنگام بارندگی نیز از ورود آب باران به داخل سازه یا ریختن آن روی محصولات که گاها مجلات و روزنامه ها بوده که در برابر آب بسیار آسیب پذیر هستند جلوگیری کند.

2.مغازه پیش ساخته : در برخی موارد بنا به دلایلی از جمله طرح توسعه یا مواردی مانند شهرک های سازمانی یا صنعتی کمبود مغازه ای که نقش سوپرمارکتی کوچک را ایفا و مایحتاج اولیه را تامین کند بعد ها بوجود می آید که امکان احداث مغازه وجود نداشته و در این موارد معمولا از کانکس فروشگاهی با ابعاد بزرگ استفاده می شود. مزایای کانکس فروشگاهی استفاده از کانکس فروشگاهی مزایای مختلفی داشته که همیشه باعث گردیده تا نمونه های مختلفی از آن طراحی و تولید شود که مهمترین آنها اشتغال زایی و ایجاد درآمد بوده آنهم از منابعی که بجز استفاده از دکه مغازه ای هیچ راکار دیگری وجود نداشته و علاوه بر آن در صورت عدم برآورده کردن انتظارات صاحبان کسب و کار یا بوجود آمدن مشکلاتی نظیر تداخل در امر عبور و مرور افراد این امکان برای آنها وجود دارد که مغازه خود را در کمتر از چند ساعت جابجا نموده و در محل جدید فعالیت خود را شروع کند بدون اینکه نیاز به چیدمان و دکوراسیون جدید و دیگر پیش زمینه های شروع فعالیت داشته باشند، چیزی که در مغازه یا واحد های تجاری میسر نیست.پس بطور خلاصه می توان مزایای کانکس فروشگاهی را در چند بند بصورت زیر بیان نمود: 1. قابلیت جابجایی 2. قابلیت نصب در محل های شلوغ و کسب درآمد از پتانسیل های اقتصادی نهان 3. تنوع طرح و رنگ های جذاب که هزینه دکور کردن را جذف میکند 4. قابلیت فروش و واگذاری کیوسک در هر زمان 5. کاهش هزینه های راه اندازی کسب و کاری جدید طرح کانکس فروشگاهی زیبایی ، دوام و کارآمدی یک مثلث کلی در طرح کانکس فروشگاهی بوده چرا که هر سه مورد یادشده فاکتورهای حیاتی برای استفاده و بهره وری یک کیوسک یا دکه بوده و کمبود هرکدام منجر به بروز مشکلات و نا کار آمدی سازه می گردد که طراحان سازه های فروشگاهی و مغازه ای می بایست تواضنی بین این سه مورد برقرار نموده و همواره خود را هم جای فروشنده و هم خریدار تصور کنند و از دیدگاه آنان به سازه نگریسته و آنچه که نیاز آنها است را در طراحی کانکس فروشگاهی منظور کنند.نکات مهم دیگر که در استفاده از این سازه ها اهمیت ویژه ای داشته بحث امنیت و قیمت بوده که ما همواره در سیستم گروه مهندسین راه کوشش تلاش می کنیم تا ضمن ساختن سازه های با کیفیت، بگونه ای برنامه ریزی کرده که هم قیمت نهایی کانکس فروشگاهی برای تمامی خریداران آن مناسب و امنیت سازه در هنگامی که فروشنده ای در آن حضور ندارد با استفاده از کرکره و جداره های مستحکم برقرار باشد.

این لوله از چندی پیش در تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرارگرفته است و این استفاده برای چنین مدت طولانی، به دلیل مزایایی چون مقاومت در فشار و دمای بالا، مقاومت مکانیکی مناسب، نفوذناپذیری اکسیژن و زنگ نزدن و مقرونبهصرفه بودن است؛ همچنین در کنار این مزایا، معایبی مانند رسوبگیری در جدارهی داخلی، وزن نسبتا زیاد و عدم زیبایی برای نصب روکار لوله گالوانیزه 16 را دارد. باتوجه به دلیل کیفیت بسیاربالای اتصالات گالوانیزه مک MECH ورعایت استانداردهای جهانی موردتأیید سازمان های جهانی میباشد. درب جک دار برای قسمت فروش مزایا : قابلیت جابجایی – استفاده چند منظوره معایب : ابعاد کوچک (کمبود فضای داخلی) – قیمت بالا کاربری : اغذیه فروشی سیار ، کافی شاپ سیار اطلاعات بیشتر در مورد کانکس فروشگاهی تعریف کانکس فروشگاهی شاید اگر کانکس فروشگاهی را اولین نمونه و به نوعی جد سازه های پیش ساخته تلقی کنیم اشتباه نباشد چرا که اولین نمونه های سازه های کیوسک و دکه ای فروشگاه های کوچک در مسیر ها و معابر پرتردد بودند که البته در ابتدا با ابعاد کوچک و ظاهری ساده که در طول زمان دچار تحولات و پیشرفت های چشمگیری شده و موارد استفاده از آنها نیز گسترش یافته است.بطور کلی کانکس مغازه ای یا فروشگاهی سازه ایست پیش ساخته با قابلیت جابجایی که جهت کسب درآمد از محلی که دارای پتانسیل لازم جهت بازگشایی یک واحد کوچک و درآمد زا بوده (مانند میادین مسیر رفت یا حاشیه های بازار های بزرگ) اما بنا به دلایل متعددی امکان احداث ساختمان یا بنای سنتی جهت بازگشایی مغازه نبوده، نصب و استفاده می گردد.این سازه ها دارای تنوع بسیار زیادی در طرح، کاربری رنگ و امکانات بوده که بنا به نوع نیاز و نوع خدماتی که ارائه خواهند کرد تفکیک و دسته بندی می شوند.