نحوه تماشای آن به صورت زنده – اخبار فناوری ، Firstpost

خبر

اولین پرواز چرخشی خدمه اسپیس ایکس که قرار بود روز شنبه 14 نوامبر انجام شود ، به دلیل آب و هوای بد یک روز به تعویق افتاده است.

اکنون قرار است این پرتاب در روز یکشنبه انجام شود. چهار فضانورد – سه آمریکایی و یک ژاپنی – قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شوند. این پرتاب تنها شش ماه از زمان آغاز موفقیت آمیز Demo-2 – اولین پرواز آزمایشی Crew Dragon در 31 مه با دو فضانورد داگ هرلی و باب بهنکن صورت گرفت.

این اولین پرواز چرخشی خدمه سفینه فضایی SpaceX Crew Dragon پس از تأیید ناسا برای پروازهای منظم به ISS به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری خود است.

  مأموریت SpaceXs Crew-1 برای راه اندازی چهار فضانورد به ISS روز دوشنبه ، 5.57 صبح IST: نحوه تماشای زنده آن

فضانوردان ناسا ، شانون واکر ، چپ ، ویکتور گلاور و مایک هاپکینز ، و فضانورد آژانس هوافضای ژاپن (JAXA) سوئیچی نوگوچی ، راست ، با پوشیدن لباس فضایی SpaceX ، هنگام بیرون آمدن از عملیات نیل آرمسترانگ و ایستادن برای گرفتن عکس ، متوقف می شوند. ساختمان Checkout برای عزیمت به Launch Complex 39A در حین تمرین لباس قبل از شروع ماموریت Crew-1 ، پنجشنبه ، 12 نوامبر 2020 ، در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا. اعتبار تصویر: ناسا / جوئل کوفسکی

Crew-1 اسپیس ایکس فضانوردان مایکل هاپکینز ، ویکتور گلوور و شانون واکر از آژانس فضایی آمریکا و سوئیچی نوگوچی از آژانس فضایی ژاپن – JAXA را حمل خواهد کرد. خدمه این سفینه را “Resilience” نامیدند. هاپکینز فرمانده اژدها خدمه خواهد بود در حالی که گلاور خلبان است. واکر و نوگوچی هم متخصص ماموریت هستند.

فضانوردان در مقایسه با هم تیمی های قبلی خود برای مدت زمان طولانی تری در ISS می مانند. در بهار با خدمه دیگری که توسط SpaceX راه اندازی شده است ، چهار نفر جایگزین می شوند.

موشک Falcon 9 در پرتاب مورد استفاده قرار می گیرد و از سیستم پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام می شود.

بر اساس گزارش توسط آسوشیتدپرس، به دلیل طوفان گرمسیری اتا ، باید یک روز پرتاب می شد تا به کشتی سکوی تقویت کننده فرود SpaceX فرصت کافی برای قرار گرفتن در موقعیت مکانی در اقیانوس اطلس داده شود. تقویت کننده ها بازیابی شده و برای پرتاب ماموریت Crew-2 در سال آینده دوباره مورد استفاده قرار می گیرند.

از کجا می توانید آن را به صورت زنده تماشا کنید؟

Livestream از 16 دوشنبه در ساعت 1.45 صبح IST (15 نوامبر در 3.15 بعد از ظهر EST) آغاز می شود اما برنامه ریزی برای راه اندازی فضانوردان در 16 دوشنبه در 5.57 صبح IST (15 نوامبر در 7.27 بعدازظهر EST) انجام می شود.

https://www.youtube.com/watch؟v=21X5lGlDOfg

ناسا کل ماموریت را از جمله لنگر انداختن ، باز شدن دریچه و مراسم استقبال Livestream خواهد کرد.

می توانید آن را به صورت زنده در کانال YouTube ناسا تماشا کنید یا در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ناسا مانند Twitter ، Facebook ، LinkedIn ، Twitch.tv دنبال کنید. همچنین می توانید آن را به صورت مستقیم در کانال YouTube SpaceX مشاهده کنید.