نمی توانید سالمندان را به سمفونی ببرید؟ خانه بازنشستگان تئاتر ایجاد می کند تا موسیقی را به آنها منتقل کند

خبر

با جای خالی نگه داشتن صندلی های سمفونی توسط COVID-19 ، Cardinal Place در انتهای غرب ویندزور سیستم تئاتر خود را گردآوری کرده است ، به ساکنان آنجا اجازه می دهد از صدای ارکستر سمفونیک Windsor بدون نیاز به ترک خانه بازنشستگی لذت ببرند.

“ساندرا جیگناك” 74 ساله ، ساكن كاردینال پلوس برای مدت كمی بیش از یك سال ، گفت: “این نشاط آور است. این واقعاً ارزش درمانی دارد.”

او در میان ساکنان بسیاری است که اکنون می توانند به خانه تئاتر در خانه بازنشستگی دسترسی پیدا کنند. این مکانی است که می توانند به آنجا بروند تا فضای مشابه سالن اجتماعات زنده را تجربه کنند – مکانی که در حال حاضر به دلیل بیماری همه گیر غیرقابل دسترسی است.

اگر همه گیر نباشد شاید هرگز تئاتر به Cardinal Place اضافه نشده باشد. پیش از ماه مارس انتظار می رفت که خانه بازنشستگی یکی از کنسرت های WSO را حمایت مالی کند. این رویداد به دلیل COVID-19 منتفی شد – اما ارکستر محور تولید کنسرت های مجازی بود.

مایک کاردینال ، صاحب خانه بازنشستگی گفت: “ما نمی توانیم سالمندان را از Cardinal Place به سمفونی برسانیم. بیایید سمفونی را برای سالمندان بیاوریم.”

کاردینال گفت ، تئاتر فقط به عنوان راهی برای بهبود روحیه ساکنان عمل نمی کند. این همچنین راهی برای بهره گیری از مزایای موسیقی درمانی بر سلامت روان ، عاطفی و حتی جسمی است.

چند هفته ای است که تئاتر در Cardinal Place فعال و راه اندازی شده است. (سانجی مارو / CBC)

“موسیقی به ویژه برای افرادی که با تغییر مکان ، از دست دادن حافظه و انزوای اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند بسیار مفید است. گوش دادن به موسیقی به آنها کمک می کند مکان ها و رویدادهای آشنا را به خاطر بسپارند و از طریق خاطرات موسیقی با اوقات شادی ارتباط برقرار کنند.”

به گفته رابرت فرانتس ، مدیر موسیقی WSO ، دانستن اینکه ارکستر سمفونیک ویندزور قادر است درمانی جزئی برای برخی از انزوای اجتماعی ایجاد کند که بسیاری از ساکنان خانه های مراقبت طولانی مدت و خانه های بازنشستگی احساس می کنند “فوق العاده است”.

گوش دادن به موسیقی به آنها کمک می کند تا مکان ها و رویدادهای آشنا را به خاطر بسپارند و از طریق خاطرات موسیقی با اوقات شادی ارتباط برقرار کنند.– مایک کاردینال ، صاحب خانه بازنشستگی Cardinal Place ، با استفاده از موسیقی برای ساکنان

وی افزود: “علم روشن است” از نظر نحوه فعال سازی مغز هنگام گوش دادن فعال به موسیقی – و این مزایا می تواند برای افراد در هر سنی قدرتمند باشد.

فرانتس گفت: “این در ابتدای زندگی شما درست است و در غروب آفتاب زندگی شما و در تمام قسمت های بین آن صادق است.”

“به ویژه در حال حاضر ، بسیاری از مردم به طرق مختلف احساس انزوا می کنند. برای ما بسیار مهم بود که همه اینها در مارس گذشته کاهش یافت … این ایده را به خانه برسانیم که موسیقی خیلی بیشتر از صداهایی است که ما درست کنید ، اما این راهی برای ارتباط با یکدیگر است. “

مایک کاردینال ، صاحب خانه بازنشستگی کاردینال پلاس ، می گوید موسیقی برای افرادی که با انزوای اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند مفید است. (سانجی مارو / CBC)

گیگناك گفت كه او از حضور در تئاتر خانه برای اهداف “رفاقت” و معاشرت با همنشینان خود بسیار هیجان زده است.

این پیرمرد 74 ساله با اشاره به تئاتر به عنوان “یک عامل بهبودی” گفت: “این همه چیز است که وجود دارد. افراد نیازمند به مردم”.

“من تا آنجا که می توانم از شفابخشی استفاده می کنم ، زیرا من فردی بسیار دور از ذهن هستم.”