نگرانی از برد EV هنوز در شمال انتاریو یک نگرانی است، اما شبکه های شارژ می گویند که آنها در حال بهبود هستند

خبر

جودی پادلاتیس، اضطراب دور حرکتی را که هنگام رانندگی با یک وسیله نقلیه الکتریکی (EV) در شمال انتاریو ممکن است اتفاق بیفتد را تجربه کرده است.

دسامبر گذشته، او یک خودروی اسپرت برقی (SUV) آئودی Q4 e-tron خرید تا در هزینه‌های بنزین در رفت و آمد طولانی خود به محل کار صرفه‌جویی کند و ردپای کربن شخصی خود را کاهش دهد.

او گفت: “خانواده ما به ردپای کربن ما بسیار علاقه مند بوده اند و ما از حمایت از پایداری بسیار آگاه هستیم.”

ما انگیزه زیادی برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی داشتیم.

Podlatis در Massey، Ont. زندگی می کند و حدود 95 کیلومتر به سمت شرق رانندگی می کند تا به محل کار خود در Sudbury برسد.

در راه خانه، تنها یک شارژر سریع EV که با سیستم CCS کار می‌کند، در ماشینش یافت می‌شود.

او گفت: «به سادبری آمدم و در راه خانه بودم، زیرا کارهایی را انجام داده بودم.

من باید در اسپانولا شارژ کنم و به آنجا رسیدم و شارژر کار نکرد.»

باطری ماشینش تقریباً تمام شده بود، اما پودلاتیس گفت که او ریسک را پذیرفت و بقیه راه را به خانه رساند. او به سختی به آنجا رسید، تجربه ای که او را در مورد محدوده SUV خود محتاط تر کرد.

کمبود زیرساخت

برای افرادی که به طور منظم در مسافت های طولانی رانندگی می کنند، Podlatis معتقد است که زیرساخت شارژ در شمال شرقی انتاریو ناکافی است.

برای مثال جزیره Manitoulin یک شارژر سطح 3 با سرعت 50 کیلو وات یا بیشتر ندارد که بتواند خودرو را در یک ساعت یا کمتر شارژ کند.

پودلاتیس افزود: “یکی از چیزهایی که به نظرم طعنه آمیز بود این است که وقتی ماشینم را خریدم، دو سال شارژ رایگان در ایستگاه های Electrify کانادا داشت.”

هیچ ایستگاه Electrify Canada در شمال Barrie وجود ندارد.

پسرش یک تسلا مدل Y رانندگی می کند و او گفت که تجربه او بهتر بوده است. تسلا شبکه و استاندارد شارژ مخصوص به خود را دارد و پودلاتیس گفت که پسرش آن را نسبت به ایستگاه‌های شارژ CCS که استفاده می‌کند قابل اطمینان‌تر تشخیص داده است.

اما علیرغم ترس از محدوده دور، پودلاتیس گفت که از خرید یک خودروی الکتریکی به عنوان راهی برای کاهش ردپای کربن و حمایت از اقتصاد محلی پشیمان نیست، زیرا مواد معدنی حیاتی شمال انتاریو، مانند نیکل، اجزای کلیدی باتری‌های EV هستند.

مردی با لباس زمستانی که در مقابل سیستم شارژ سریع تسلا ایستاده است.
دوین آرتور، رئیس انجمن خودروهای برقی سادبری بزرگ، در ایستگاه شارژ تسلا در جاده لانگ لیک در سادبری ایستاده است. آرتور می‌گوید که زیرساخت‌های شارژ سریع ناکافی هنوز یک نگرانی در شمال سادبری است، اما در جنوب کمتر مشکلی ایجاد می‌کند. (اریک وایت/سی بی سی)

دوین آرتور، رئیس انجمن EV در سادبری بزرگ، گفت که زیرساخت‌های شارژ سریع ناکافی همچنان یک نگرانی در شمال سادبری است، اما در جنوب کمتر مشکلی ایجاد می‌کند.

آرتور گفت که یکی از مزیت‌های خودروهای الکتریکی این است که بیشتر افراد فقط در صورتی که در سفر جاده‌ای باشند یا برای مدت طولانی‌تری از خانه دور باشند، نیاز به دسترسی به شارژرهای عمومی دارند.

تا سه ماهه اول سال 2023، 307 خودروی برقی ثبت شده در سادبری و 247 خودروی هیبریدی پلاگین دیگر وجود داشت که قبل از اینکه به موتور گازی تبدیل شوند، برای مدت کوتاهی با موتور الکتریکی کار می کردند.

آرتور تخمین می زند که 98 درصد از این مالکان برای شارژ خودروهای خود در خانه یک شبه تنظیم شده اند.

او گفت: “شما همیشه روز تعطیل را با آن “مخزن گاز” پر شروع می کنید.

این یک تغییر ذهنی است که مردم سرشان را بپیچانند که نیازی به تکیه بر آن پمپ‌ها به اندازه پمپ بنزین‌ها نداشته باشند.»

اکثر دارندگان EV در خانه شارژ می کنند

دانیل برتون، رئیس و مدیر اجرایی Electric Mobility Canada، یک انجمن صنعتی که نماینده بخش EV است، گفت در سراسر کشور، بیش از 90 درصد از دارندگان خودروهای برقی می‌توانند خودروهای خود را در خانه شارژ کنند.

برتون گفت: پس از اینکه اولین پذیرندگان خودروهای برقی را دریافت کردند، چالش بزرگ این است که اطمینان حاصل شود افرادی که در آپارتمان ها و آپارتمان ها زندگی می کنند به شارژ خانه دسترسی دارند.

در حالی که برخی از مناطق روستایی کانادا هنوز فاقد زیرساخت های شارژ سریع هستند، او گفت که حل این مشکل آسان تر است.

برتون گفت در حال حاضر حدود 20000 ایستگاه شارژ عمومی EV در کانادا وجود دارد و این کشور در مسیر رسیدن به 50000 تا سال 2025 است.

او گفت که کبک و بریتیش کلمبیا برای استقرار شارژرهای سریع از انتاریو جلوتر هستند.

حتی در مناطق روستایی‌تر کبک، مانند منطقه Gaspésie، شارژرهای سریع نسبت به شمال انتاریو فراوان‌تر هستند.

برتون گفت که یکی از دلایل این شروع این است که Hydro-Quebec شبکه مدار الکتریکی خود را ایجاد کرده است که شامل 4200 ایستگاه شارژ است که 700 مورد از آنها شارژرهای سریع با سرعت 50 کیلووات یا بالاتر هستند.

یک ماشین زرد در حال شارژ در ایستگاه شارژ عمومی EV.
مایکل کیچن، مدیر کل شبکه شارژ آیوی، می گوید که تا پایان سال، بیش از 150 شارژر سریع در سراسر انتاریو در راه است. (ارسال شده توسط دوین آرتور)

در مقایسه، شبکه شارژ Ivy انتاریو، متعلق به Ontario Power Generation و Hydro One، در مسیری قرار دارد که تا پایان سال 2023 بیش از 150 شارژر سریع سطح 3 و 32 شارژر سطح 2 در سراسر استان داشته باشد.

مایکل کیچن، مدیر کل شبکه شارژ آیوی، گفت که هزینه نصب ایستگاه های شارژ به عوامل مختلفی از جمله مکان و سرعت شارژر بستگی دارد.

او گفت که شارژرهای سریع سطح 3 در محدوده شش رقمی قرار دارند، در حالی که شارژرهای سطح 2 کندتر برای نصب بسیار ارزان تر هستند.

کیچن گفت که 16 محل شارژ در شمال انتاریو دارد، از جمله در سادبری، خلیج شمالی، سالت است. ماری و تاندر بی.

وی گفت: ما دائماً شبکه را رصد می کنیم.

“اگر شارژر از کار بیفتد، سعی می کنیم از راه دور آن را عیب یابی کنیم. اگر نتوانستیم این کار را انجام دهیم، سپس به دنبال باز کردن بلیط خدمات با سازنده سخت افزار خواهیم بود و تیم تعمیر و نگهداری خود را در اسرع وقت اعزام می کنیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. برای حل مسئله.”

در حالی که حرکت به سمت خودروهای برقی – و ایجاد شبکه‌های شارژ – هنوز در مراحل ابتدایی است، یک نظرسنجی اخیر از انجمن خودروی کانادا (CAA) نشان داد نگرانی‌ها در مورد اضطراب برد با مالکیت EV کاهش می‌یابد.

در ماه مارس، CAA 16232 دارنده خودروهای برقی را مورد بررسی قرار داد در سراسر کانادا

قبل از داشتن یک خودروی برقی، 67 درصد از افراد مورد بررسی اظهار داشتند که نگران نبودند برد رانندگی کافی و 66 درصد نگران بودند که زیرساخت شارژ عمومی کافی در دسترس نباشد.

جولی بئون، مدیر ارتباطات CAA برای شمال و شرق انتاریو، گفت: «پس از داشتن یک خودروی الکتریکی برای مدتی، این اعداد به 30 درصد نگران برد و تنها 44 درصد در مورد شارژ عمومی کاهش یافت.

نود و هفت درصد از پاسخ دهندگان گفتند که وقتی نوبت به تعویض وسیله نقلیه فعلی برسد، یک خودروی برقی دیگر خریداری خواهند کرد.