هدرز چیست و بررسی کامل تقویت سیستم تخلیه خودرو با هدرز – مجله تخصصی خودرو

خبر

به باور بعضی از کارشناسان یکی از از دلایل عدم به کارگیری از هدرز به رخ فابریک بر روی محصولات کمپانی های خودروسازی همین هزینه بالای طراحی و تولید قطعه هست که اکثر وقت ها انجام آن را به جهت علاقهمندان به متخصصان مرکز ها تیونینگ واگذار می کنند. در یک موتور چهار سیلندر یا هشت سیلندر ، چهار سیلندر وجود دارد که از همان منیفولد استفاده می کند. اینجاست که خروج پر سرعت و تام گازهای حاصل از احتراق از سیلندر اهمیت پیدا می کند،چراکه در غیر اینصورت کار احتراق بازده حتمی را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع از ورود هوای تازه به جهت احتراق به شکل ماشین تیوفایو جدید بهینه می شود. مهمترین واقعیت این میباشد که فشار در سیلندرها عملکرد موتور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. ایراد دارای هدرز را می اقتدار فقط صدای ناهنجار آن دانست که در برخی از مدل ها حقیقتا ناهنجار بوده و در تراز شهر به هیچ وجه قابل استفاده نیستند. همین دسته عملکرد قابل قبولی بر بر روی موتورهای غول پیکر امریکایی دارااست که حیاتی فضایی مطلوب به جهت آن به مهربانی جوابگو است. هدرز به انگلیس headers قطعه ای فنی برای تیونینگ و تقویت موتور هست که گزیده از سیستم اگزوز خودرو محسوب می شود . اگر‌چه هدرز تا حدودی در ده سال 60 و 70 رایج بودند ، ولی تعداد معدودی از تولیدکنندگان اتومبیل خود را اساسی هدرهای اگزوز مستقیم از کارخانه مجهز می کنند. در واقعیت ، بعضا از هدرهای اگزوز اتومبیل های مسابقه ای کهن به همین برهان “بسته های مار” نامیده می شدند. درحال حاضر ما می خوا هیم به جای منیفولد از هدرز به کارگیری کنیم که فضای بیش تری نسبت به منیفولد اشغال می کند. هدرز عملا جایزگینی گران بها برای منیفورلد خروجی استاندارد پیشرانه می باشد و به استدلال بها دوچندان و هزینه های ایجاد بسیار بالا ، کمتر از سوی اتومبیل سازان به صورت استاندارد استعمال خواهد شد . اما حساس اعتنا به شکل زیر، معلوم می باشد که علاوه بر تفاوت در جنس، ساختمانی متعدد فی مابین این دو وجود دارد. مطمئنا هر شرکت تولید کننده ای اهمیت اعتنا به مشخصات موتور و فضایی که در اختیارش قرار داده می شود، می بایست یک صورت از هدرز را طراحی کند. حساس کارگزاری هدرهای اگزوز ، شما به موتور خویش یاری می کنید تا بتواند گازها را از طرز سیلندرها منتقل کند. به جای فشار از تعدادی سیلندر در منیفولد ، هر سیلندر اساسی استعمال از هدر یک لوله اگزوز را اخذ می کند. در یک موتور بی آلایش ، پس از خروج گازهای خروجی از سیلندر ، آنان در منیفولد اگزوز 405 تیوفایو شوتی قرار می گیرند. همانطور که میتوان با به کارگیری از کیت مکش و یا استعمال از توربو هوای ورودی به موتور را ارتقا داد، باید به فکر خروج پرسرعت دود حاصل از احتراق هم بود ، به عبارتی خروج سریعتر دود از محیط ی سیلندر ، منجر مکش و تنفس خوب تر موتور میشود.برای این امر متخصصان قطعهای به نام هدرز را بر بر روی بلوک به تیتر جایگزین منیفولد برای خروج دود میکنند.در غایت سرانجام میگیریم خروج دود موتور به طور صحیح از با بسزایی برخوردار است. دارای بده بستان منیفلد چدنی اساسی هدرز XU7 بر روی این موتورشاهد ارتقاء عملکرد ۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین افزایش گشتاور موتور در کل دورهای کارکرد اتومبیل خوا‌هیم بود. به دلیل تسهیل در خروجی دود و تنفس بهتر موتور بعد از کارگزاشتن هدرز شما به راحتی شاهد این خواهید بود که موتور اتومبیل جاری خیس شده و جاری تر دور بر می دارد و شتاب ان بالا خیس رفته و در دورهای بالا ماشین مانند قبل افت راندمان به هم نمیزند و علاوه بر این که عجله خودرو اکثر شده به استدلال روان فعالیت نمودن موتور ماشین هم استهلاک موتور کاهش شده و هم مصرف خودرو تحت خیس می آید. همچنین هدرز از بسیاری از صدمات ناشی از فشار به موتور اتومبیل به خصوص در مسابقات هم پرهیز می نماید. به این ترتیب نصب هدرز بدون اعمال تغییر‌و تحول در سایر بخش های سیستم اگزوز ، تاثیری بر شرایط و شرایط آلایندگی صوتی خودروی شما نخواهد داشت.از سوی دیگر عکس این حالت هم راست گو است و در شرایطی‌که از صدای ماشین های اسپورت و مسابقه ای لذت میبرید، کارگزاری تیم اگزوز حرفه ای به ملازم هدرز ، قدرت اکثر و صدای خوشگل و هیجان انگیز را برای اشخاص عشق مند به ارمغان می آورد.البته می بایست گفت در مرزو بوم ما ، نصب گروه اگزوز اسپرت تا حدودی حیاتی منع رسمی یار هست و به طور کلی به کارگیری از ادواتی که سبب به ارتقاء آلودگی صوتی خودروها می شوند به وسیله پلیس غیر مجاز اعلام شده است. پس کارگزاشتن هدرز فارغ از اعمال تغییر‌و تحول در سایر بخش های سیستم اگزوز ، تاثیری بر موقعیت و وضعیت آلایندگی صوتی خودروی شما نخواهد داشت. حساس این فعالیت فشار مازاد رجوع و برگشت در منیفولد کمتر می یابد.