هفته به رسمیت شناختن معاهدات در حال پایان است – در اینجا آنچه از دست داده اید ، است

خبر

تنها چهار سال است که انتاریو قانونی را تصویب کرده که هفته اول نوامبر را هفته تشخیص معاهدات اعلام می کند.

این رویداد سالانه از اهمیت معاهدات احترام می گذارد و هدف آن کمک به ساکنان انتاریو در زمینه حقوق و روابط معاهده است.

این هفته Up North CBC چند داستان در مورد آنچه مردم در شمال انتاریو برای بزرگداشت حقوق و تعهدات معاهده انجام می دهند برای شنوندگان به ارمغان آورد.

معاهدات رابینسون-سوپریور و رابینسون-هرون در سال 1850 بین مردم اولین ملل که در اطراف دریاچه سوپریور و دریاچه هورون و تاج زندگی می کردند ، مذاکره شد. (کتابخانه و بایگانی کانادا)

در موزه Timmins ، موزه موجود در آنجا نقشه کف غول پیکری را ارائه داد که معاهدات سراسر کانادا را نشان می دهد.

مونیکا تاوسلی ، هماهنگ کننده برنامه در موزه گفت: “شما واقعاً قادر به پیاده روی بر روی آن هستید.”

“بنابراین ما مردم را مجبور می کنیم که کفش های خود را بیرون بیاورند ، زیرا این قسمت اکثر فضای کف گالری ما را پوشش می دهد. بنابراین شما می توانید در سراسر کانادا قدم بزنید و کمی درباره گذشته و حال یاد بگیرید و درک کنید و آینده بومیان کشور ما. “

نقشه وینیل توسط انجمن جغرافیایی سلطنتی کانادا و با همکاری تعدادی از مربیان و سازمان های بومی و متحد از سراسر کانادا تهیه شده است.

“شاید حتی فقط یاد بگیریم که چه گروههای بومی در کشورمان داریم ، [that] ممکن است ندانید شاید بتوانید درباره زمان امضای معاهده ما چیزی بیاموزید. زندگی در قلمرو معاهده به چه معناست؟ زیرا ما همه افراد معاهده هستیم و همه بخشی از کانادا هستیم و باید از تاریخ واقعی خود بدانیم. “

معاهده 9 بزرگترین معاهده در استان است که قسمت عمده ای از زمین را به طور مستقیم در جنوب خلیج جیمز پوشش می دهد. (کتابخانه و بایگانی کانادا)

Up North CBC همچنین داستانی در مورد آموزش دانش آموزان ابتدایی در مورد معاهدات امضا شده در اینجا در انتاریو ارائه داد. شنوندگان با برنامه های درسی معلمان “همه ما مردم پیمان هستیم” – لیستی جامع از برنامه های درسی ، فعالیت ها و سایر منابع برای دانش آموزان ابتدایی آشنا شدند.

کلی کرافورد ، مربی معاهدات انتاریو ، در تلاش است تا برنامه های درسی را برای استفاده و به اشتراک گذاری آسان تر به یک بستر آنلاین ارائه دهد. انتظار نمی رود این پلتفرم مجازی تا بهار سال آینده منتشر شود ، اما او برخی از نکات مهم را به اشتراک گذاشت.

تا شمال7:24کیت برنامه درس مردم معاهده برای مربیان

لوگان ترنر ، خبرنگار Up North’s Thunder Bay ، كلی كرافورد ، مربی معاهداتی را كه روی یك كتاب برنامه درسی مجازی “همه ما مردم پیمان هستیم” برای معلمان معرفی كرد. این یک پروژه از ملت Anishinabek است. 7:24

شمالی ها نیز از لارنس مارتین – شهردار سابق كوكران و رئیس بزرگ شورای مشكگوگوك – شنیدند. و تحت نام وپستان ، وی یک مجری و نوازنده برنده جایزه Juno بوده است.
وی در مورد آهنگی که نزدیک به 30 سال پیش به نام “مانند یک رویای بد واقعی” نوشت ، به شنوندگان Up North CBC گفت.

این ترانه به معنای این معاهده برای مردم بومی و نقش آن در حفظ دنیای طبیعی است.

در اینجا چت او با مجری برنامه Jonathan Pinto است.

تا شمال7:20وپستان در هفته شناسایی معاهدات

هفته شناخت معاهدات در کانادا است. ما به لورنس مارتین ، که با نام وپستان اجرا می کند ، در مورد آهنگ “مثل یک رویای بد واقعی” رسیدیم. 7:20

برای شنیدن سخنان بیشتر بومیان در مورد اهمیت معاهدات ، روابط معاهدات و حقوق در انتاریو ، اینجا را ضربه بزنید.