“هیچ کاری که دختران نمی توانند انجام دهند”: اولین لوله کش زن دارای مجوز انتاریو 50 سال فعالیت خود را در این تجارت جشن گرفت.

خبر

دبورا جانستون – یا آن طور که ترجیح می دهد اسمش را دبی بگذارند – روزی را در اوایل دهه 1970 به یاد می آورد که در دفتر کار لوله کشی پدرش در اینگرسول، انترنتی، کار می کرد و یک مقام استانی وارد آن شد.

او می خواست بداند آیا کسی علاقه مند است که شاگرد لوله کشی شود.

جانستون 69 ساله به یاد می آورد: “من به او گفتم که هیچ کس به جز من و پدرم آنجا نیست.”

زمانی که جانستون چند روز بعد بازگشت، برای شاگرد شدن ثبت نام کرد و تا سال 1977 به اولین زن لوله کش دارای مجوز انتاریو تبدیل شد.

جانستون که اکنون بازنشسته شده است، روزهای اولیه کار خود را به یاد می آورد و زنان دیگر را تشویق می کند که در حرفه های ماهر شغلی داشته باشند.

جانستون که از نام خانوادگی خود، دیویس، در مجوز لوله کشی خود استفاده می کرد، گفت: “من یک لوله کش خدمات خوبی بودم.”

در هیچ نوع تجارت – نه فقط لوله کشی – مطلقاً هیچ چیز وجود ندارد که دختران نتوانند انجام دهند.– دبورا جانستون، 69 ساله

جانستون گفت، اگرچه او تنها زنی بود که در دوره های تحصیلی خود در کالج فانشاوه بود، اما همیشه با او با احترام برخورد می شد.

“بچه ها بسیار کمک کننده بودند. من در جوشکاری بسیار بد بودم، بنابراین آنها به من کمک کردند، و زمانی که در نوشتن یا املا به کمک نیاز داشتند، در این مورد یا ریاضی آنها به آنها کمک می کردم. بنابراین مانند یک خیابان دوطرفه بود. “

دبی جانستون، با نام اصلی دیویس، در 3 مه 1973 برای شاگرد لوله کشی ثبت نام کرد. او اولین زن لوله کش دارای مجوز در استان در سال 1977 شد.
جانستون، که نام اصلی او دیویس است، در 3 می 1973 برای شاگرد لوله کشی ثبت نام کرد. او بعداً در سال 1977 اولین زن لوله کش دارای مجوز در استان شد. (موزه پنیر و کشاورزی اینگرسول)

او از همان حمایت در جامعه برخوردار شد.

بسیاری از آنها مرا به خاطر پدرم می‌شناختند. همه کسانی که در اینگرسول در آن سال‌ها با آنها صحبت می‌کردم جز چیزهای خوب چیزی نمی‌گفتند.

جانستون می گوید: «تنها باری که با هر نوع نظر منفی مواجه شدم، زمانی بود که برای اولین دوره آموزشی خود در فنشاو به لندن رفتم. مطبوعات آزاد لندن آمدند و زمانی که در سال 1974 در فانشاو بودم، درباره من داستانی نوشتند و از سایر افراد در این صنعت نظرشان را پرسیدند. یک نفر بود که گفت: “اوه، این همان دختری است که فکر می کند اوست. می تواند یک لوله کش باشد.”

اسناد رسمی جانستون از سال 1973 زمانی که او برای شاگرد شدن در لوله کشی درخواست داد.  جانستون در تمام کارهای اداری خود از نام خانوادگی خود، دیویس، استفاده کرد.
اسناد رسمی جانستون از سال 1973 زمانی که او برای شاگرد شدن در لوله کشی درخواست داد. او در تمام کارهای اداری خود از نام خانوادگی خود، دیویس، استفاده کرد. (ارسال شده توسط دبی دیویس)

کمبود نیروی کاری

از آنجایی که انتاریو با کمبود نسلی نیروی کار مواجه است و بسیاری از افراد ماهر به سن بازنشستگی نزدیک می‌شوند، تلاش‌هایی برای جذب جوانان و زنان بیشتر به مشاغل وجود دارد.

طبق گزارش آوریل خود، پروژه های بیلد فورس کانادا در انتاریو 18 درصد از نیروی کار ساخت و ساز سال 2022 خود را در دهه آینده از دست خواهد داد و در این مدت باید 119000 کارگر جدید پیدا کند.

اواخر این ماه، کالج Fanshawe، با مشارکت بنیاد جوشکاری CWB، یک برنامه جوشکاری با بودجه کامل را برای زنان و افراد مشخص کننده زنان ارائه خواهد داد. سیزده موسسه دیگر در سراسر کانادا نیز این برنامه را ارائه می دهند.

ماه گذشته، دولت فورد از یک اعتبار آموزشی اجباری فناوری برای دانش‌آموزان دبیرستانی رونمایی کرد و به جوانان اجازه می‌دهد تا کارآموزی تمام وقت را از کلاس 11 آغاز کنند.

نامه ای که جانستون پس از اتمام دوره کارآموزی خود در زمینه لوله کشی از وزارت کالج ها و دانشگاه ها دریافت کرد.
نامه ای که جانستون پس از اتمام دوره کارآموزی خود در زمینه لوله کشی از وزارت کالج ها و دانشگاه ها دریافت کرد. (ارسال شده توسط دبی دیویس)

جانستون گفت که تشویق زنان به این حرفه باید از دبیرستان شروع شود.

او گفت: “این باید زود شروع شود تا آنها بدانند که این نوع کار در دسترس آنها است.” “در هیچ نوع تجارت، نه فقط لوله کشی، مطلقاً هیچ چیز وجود ندارد که دختران نتوانند انجام دهند.”

کاترین جاکوبز، مدیر تحقیقات در دبیرخانه ساختمانی انتاریو (OCS) گفت که پیوستن زنان به این مشاغل یک گفتگوی دیرینه است.

جیکوبز گفت: «این روزها من کمی خوشبین تر هستم که کمی واقع بینانه تر است. “تغییر کمی در این صنعت رخ داده است. همه بچه‌های بومی شروع به بازنشستگی کرده‌اند و من امیدوار هستم که این نسل جدید کارگران، آنها متفاوت بزرگ شده‌اند، آنها چیزها را متفاوت درک می‌کنند – این بیشتر خواهد بود. محیطی دلپذیر.”

جانستون زمانی که در دبیرستان بود در دفتر تجارت لوله کشی پدرش شروع به کار کرد.  دیویس پس از اینکه یک مقام دولتی از او خواست که آیا او علاقه مند است، ثبت نام کرد تا شاگرد لوله کشی شود.
جانستون زمانی که در دبیرستان بود در دفتر تجارت لوله کشی پدرش شروع به کار کرد. پس از اینکه یکی از مقامات دولتی از او پرسید که آیا او علاقه مند است، او ثبت نام کرد تا شاگرد لوله کشی شود. (موزه پنیر و کشاورزی اینگرسول)

بر اساس گزارش OCS، تنها دو درصد از کارگران اتحادیه زن هستند.

جاکوبز گفت، علیرغم تجربه مثبت جانستون، زنان با چالش‌های زیادی در کار مواجه می‌شوند و در نتیجه بسیاری از آنها حتی اگر آنقدر شجاع باشند که وارد آن شوند، این حوزه را ترک می‌کنند.

برای شروع، زنان تاجری که مایل به تشکیل خانواده هستند ممکن است نگرانی هایی در مورد دریافت مرخصی زایمان با حقوق داشته باشند. اما تعدادی از اتحادیه های کارگری اکنون برنامه های مرخصی را برای مردان و زنان ارائه می دهند.

جیکوبز گفت: “من می بینم که برخی از صنعت درباره برخی از این چالش های گسترده تر صحبت می کنند که بر ماندن زنان در مشاغل تأثیر گذاشته است.”

جانستون توصیه های خود را برای زنانی که می خواهند وارد این عرصه شوند، دارد. “کار خود را انجام دهید، آن را تا جایی که می توانید به خوبی انجام دهید. ادامه دهید و بهترین تلاش خود را بکنید.”

گوش کن | دبی جانستون، اولین زن لوله کش انتاریو، برای لندن صبح به یاد می آورد که چگونه وارد این تجارت شد:

صبح لندن6:13اولین زن لوله کش انتاریو 50 سال فعالیت خود را جشن گرفت

دبی جانستون در ماه می 1973 برای شاگرد لوله کشی ثبت نام کرد. او به لندن صبح می گوید هیچ کاری در تجارت وجود ندارد که یک دختر نتواند انجام دهد.