واکسن Pfizer COVID-19 را بهداشت کانادا تأیید می کند

خبر

دولت فدرال به واکسن COfID-19 Pfizer چراغ سبز نشان داده است ، گام اساسی در جهت راه اندازی بزرگترین کمپین تلقیح در تاریخ کانادا.

بهداشت کانادا روز چهارشنبه پس از پایان دانشمندان در بررسی دو ماهه داده های آزمایش بالینی شرکت ، این تاییدیه را اعلام کرد.

این بخش در گزارش خود مجاز به استفاده در کانادا گفت: “داده های ارائه شده از اثر واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 و همچنین ایمنی آن پشتیبانی می کند.”

“اثر واکسن تقریباً 95 درصد مشخص شد. این واکسن توسط شرکت کنندگان به خوبی تحمل شده و هیچ گونه نگرانی ایمنی مهمی ندارد. ارزیابی سود برای خطر برای واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 مطلوب در نظر گرفته شده است.”

کانادا پس از انگلستان و بحرین تنها سومین کشور مجاز دنیا است. سازمان غذا و داروی آمریکا فردا تصمیم می گیرد که آیا واکسن برای استفاده در ایالات متحده بی خطر است یا خیر.

روز دوشنبه ، نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که 249000 دوز واکسن دو دوزه Pfizer تا پایان سال آماده خواهد شد – عکسهایی که عمدتا برای ساکنان خانه های مراقبت طولانی مدت و کارکنان آنجا کار می کنند.

خانه های مراقبت طولانی مدت از اولین واکسن هستند

آزمایش Pfizer بیش از 43000 شرکت کننده داشت – یکی از بزرگترین آزمایشاتی که تاکنون انجام شده است – و تنظیم کننده ها دریافتند که اثر واکسن در جمعیت ، سن ، جنس ، نژاد و قومیت سازگار است.

این واکسن بر اساس فناوری پیام رسان پیشگام RNA یا mRNA ساخته شده است که اساساً سلولهای بدن را برای ساخت پروتئین جهت جلوگیری یا مبارزه با بیماریها هدایت می کند.

مشخص شد که این شات در افراد کارآزمایی بالینی که بیش از 65 سال داشتند و هیچگونه عفونت قبلی با COVID-19 نداشتند ، 94.7 درصد موثر بود – یافته قابل توجهی ، با توجه به بیشترین موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا در کانادا در میان افراد مسن گزارش شده است. .

در حالی که به واکسن Pfizer تأییدیه های لازم داده شده است ، تنظیم کننده ها اذعان کردند که داده های آزمایش بالینی نمی تواند اثر طولانی مدت واکسن را ثابت کند.

هنوز مشخص نیست که مصونیت ناشی از واکسن چه مدت دوام خواهد داشت اما بهداشت کانادا گفت که یک “برنامه مدیریت خطر” قوی برای نظارت بر مصونیت و جمع آوری داده ها در مورد زمان کم شدن آن اجرا می کند. تنظیم کننده همچنین “رویدادهای جانبی” را که به دنبال ایمن سازی انجام می شود ردیابی می کند.

کول پینوو ، رئیس Pfizer کانادا ، گفت که تصویب Health Canada به این معنی است که کشور می تواند به حالت “عادی” بازگشت ، و میلیون ها کانادایی قرار است طی ماه های آینده واکسینه شوند.

“این تاریخی است. ما نمی توانستیم بیشتر افتخار کنیم که Pfizer و BioNTech توانستند اولین واکسن COVID-19 را به کانادا بیاورند. ما فکر می کنیم این نشان دهنده یک تغییر اساسی در روش مبارزه با همه گیری است ، و امیدواریم که اولین قدم بزرگ به سوی عادی شدن ، “پینو در مصاحبه با رادیو CBC گفت جاری.

با توجه به نظرسنجی های اخیر ، تعداد قابل توجهی از کانادایی ها واکسن را به طور کامل امتناع می کنند یا مدتی صبر می کنند تا در صف شلیک قرار بگیرند ، پینو گفت که می خواهد کانادایی ها از ایمن بودن محصول اطمینان داشته باشند.

وی گفت: “من به كانادایی اطمینان می دهم كه دقت علمی و نظارتی كه بر روی این محصول اعمال می شود به اندازه هر واكسن دیگری كه به بازار عرضه شده است ، اگر نه قوی تر است.”

کول پینو ، رئیس Pfizer کانادا ، روز چهارشنبه ، 9 دسامبر سال 2020 با مت گالووی The Current صحبت می کند. (CBC)

دکتر سوپریا شارما ، مشاور ارشد پزشکی در بهداشت کانادا ، همچنین سعی کرد تا به کانادایی ها اطمینان دهد که بخش وی “دقیق” بررسی تمام آزمایشات بالینی و اطلاعات فنی محصول را انجام داده است.

وی گفت دانشمندان “شواهد محکمی” یافتند که نشان می دهد مزایای بالقوه واکسن بیش از هر خطری است.

وی گفت: “كانادایی ها می توانند اعتماد به نفس داشته باشند … این واكسن تنها پس از ارزیابی كامل شواهد نشان داده است كه از نظر استاندارد ، از نظر ایمنی و كیفیت با استانداردهای دقیق بهداشت كانادا مطابقت داشته است.”

“یک روز استثنایی برای کانادا است. در سالی که خبرهای خوبی نداشته ایم ، این کمی خبر خوب است و باید این را تصدیق کنیم.”

نهادهای نظارتی انگلیس روز چهارشنبه هشدار دادند که افرادی که سابقه واکنش های آلرژیک جدی دارند ، نباید واکسن جدید Pfizer را دریافت کنند زیرا در حال بررسی دو واکنش نامطلوب در روز اول برنامه واکسیناسیون دسته جمعی این کشور هستند.

شارما در پاسخ به سوالی درباره این هشدارها گفت کانادا ارتباط مداومی با مقامات انگلیسی دارد.

وی گفت: “ما همیشه به دنبال حوادث جدی تر هستیم.” “این هنوز یک واکسن است و حتی اگر نادر باشد خطرات بالقوه ای دارد. به همین دلیل مهم است که ما همچنان به بررسی آن ادامه دهیم.

“از آنجا که این واکسن ها در افراد سالم استفاده می شود … تحمل ما در مورد مسائل ایمنی بسیار بسیار کم است.”

شارما گفت: بهداشت کانادا به افرادی که به هر یک از اجزای واکسن حساسیت دارند ، توصیه می کند از این تزریق جلوگیری کنند.

شارما خاطرنشان کرد که در میان 43000 شرکت کننده در آزمایش بالینی ، موارد پزشکی جدی گزارش نشده است. وی گفت: شایعترین عوارض جانبی درد در محل تزریق ، درد مفصل و خستگی است.

تلقیح ماه ها طول می کشد

سرلشکر دنی فورتین ، فرمانده نظامی که هدایت تدارکات واکسن برای آژانس بهداشت عمومی کانادا را بر عهده دارد ، گفته است که مرکز عملیات ملی آماده است که واکسن ها را بلافاصله پس از تأیید در کانادا مستقر کند.

فورتین برای اطمینان از اینکه آنها آماده توزیع عکس Pfizer بسیار حساس به حرارت هستند ، که باید در دمای بین -80 درجه سانتیگراد و -60 درجه سانتیگراد ذخیره شود ، یک سری خشکشویی ها را با استانها و مناطق انجام داده است.

انتظار می رود کانادا واکسن های تولید شده در Puurs ، یک شهر کوچک در شمال بلژیک را تحویل بگیرد که صدها میلیون دوز واکسن Pfizer-BioNTech را برای اتحادیه اروپا ، کانادا ، ژاپن و انگلیس تولید می کند. پادشاهی طی 12 ماه آینده.

اولین دوزها در حالی خواهد رسید که برخی از استانها – به ویژه آلبرتا ، مانیتوبا ، انتاریو و کبک – با افزایش چشمگیری در موارد COVID-19 و مرگ روبرو می شوند.

از آنجا که محصول Pfizer بسیار حساس به دما است ، Pfizer آن را مستقیماً از گیاهان خود به 14 نقطه استفاده در سراسر کانادا می رساند تا حرکت را محدود کند و واکسن را پایدار نگه دارد.

واکسن ها به صورت سرانه در حوزه های قضایی توزیع می شوند ، به این معنی که هر استان دوز واکسن متناسب با سهم خود از جمعیت دریافت می کند. در حال حاضر واکسن به مناطق ارسال نخواهد شد زیرا اکنون ظرفیت ذخیره سازی ایمن محصول Pfizer را ندارند.

در حالی که هنوز محل دقیق هر 14 مرکز توزیع مشخص نشده است ، برخی از استان ها از جمله نیوفاندلند و لابرادور گفته اند که محصول Pfizer در بیمارستان های بزرگ مناطق شهری ذخیره می شود.

کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) هفته گذشته اعلام کرد که مقدار اولیه مقادیر محدود باید برای افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس و ایجاد علائم شدید هستند – ساکنان مسن مراقبت طولانی مدت و امکانات زندگی مساعدت ، بازنشستگی خانه ها و بیمارستان های مراقبت های مزمن و کارکنانی که از آنها مراقبت می کنند.

پس از ایمن سازی ساکنان و کارکنان مراقبت طولانی مدت ، NACI گفت که گروه اولویت بعدی باید کلیه کانادایی های بالای 80 سال باشد.

این که رهبران استانی تصمیم بگیرند چه کسی عکس بگیرد ، به عهده رهبران استانی است ، اما ترودو گفت که نخست وزیرها توافق دارند که دستورالعمل های NACI را دنبال کنند و آسیب پذیرترین ها باید در خط اول باشند.

ترودو تقریباً روز پنجشنبه با نخست وزیران ملاقات می کند ، توزیع واکسن ، بودجه مراقبت های بهداشتی و بهبود امکانات مراقبت طولانی مدت در دستور کار است.

بهداشت کانادا در حال بررسی سایر واکسن های امیدوار کننده از شرکت هایی مانند Moderna ، AstraZeneca و بخش دارویی جانسون و جانسون ، Janssen است.

در کل ، کانادا تقریباً 418 میلیون دوز واکسن COVID-19 را از هفت شرکت مختلف سفارش داده است – بیمه نامه ای در برابر احتمال بی اثر بودن برخی از واکسن های در حال توسعه.