ویرجین هایپرلوپ اولین سفر خود را با جابجایی دو مسافر فقط در 15 ثانیه انجام می دهد- اخبار فناوری ، Firstpost

خبر | No comments

Virgin Hyperloop اولین سفر خود را با حمل مسافران روز یکشنبه انجام داد ، در آزمایشی که شرکت ادعا کرد یک گام بزرگ به جلو برای فناوری “پیشگامانه” است که قادر به حمل و نقل مردم با سرعت 1000 کیلومتر (620 مایل) در ساعت است.

هایپرلوپ در نظر گرفته شده است تا مسافران را در غلاف های کوچک از طریق یک لوله خلاuum حمل کند ، و طرفداران استدلال می کنند که این امر می تواند انقلابی در سفر با سرعت بالا ایجاد کند.

ویرجین می گوید که هایپرلوپ قادر خواهد بود به حداکثر سرعت 1080 کیلومتر در ساعت (671 مایل در ساعت) برسد – این مسیری 45 دقیقه ای از لس آنجلس به سانفرانسیسکو را پیش بینی می کند – و هیچ انتشار کربنی تولید نخواهد کرد.

  ویرجین هایپرلوپ اولین سفر خود را با جابجایی دو مسافر فقط در 15 ثانیه به پایان رساند

دو کارمند هایپرلوپ باکره که اولین مسافران غلاف بودند. اعتبار تصویر: Virgin Hyperloop

اما تا روز یکشنبه ، این فناوری که برای اولین بار توسط الون ماسک ، بزرگتر فناوری غیرمتمرکز آمریکایی در سال 2012 پیشنهاد شد ، با افراد سرنشین آزمایش نشده است.

دو کارمند ویرجین فقط در 15 ثانیه در یک سایت آزمایشی در صحرای نوادا با یک وسیله نقلیه دو نفره 500 متر سفر کردند.

مسافر سارا لوچیان به بی بی سی گفت که احساس می کند این سفر “از نظر روحی و جسمی بسیار نشاط آور است” و هیچ گونه ناراحتی گزارش نکرد.

پس از استفاده منظم ، غلافها می توانند همزمان 28 نفر را حمل کنند ، ویرجین می گوید ، با مدلهای بزرگتر برای جابجایی کالا نیز در حال توسعه است.

Hyperloop شرکت ویرجینس بیش از 400 میلیون دلار سرمایه جمع کرده است که عمده آن از مدیر عامل شرکت ریچارد برانسون و شرکت تدارکاتی DP World است که متعلق به دولت دبی است. ویرجین یکی از تعدادی از شرکت هایی است که برای توسعه این فناوری تلاش می کند.

اما در حالی که برانسون روز یکشنبه از موفقیت “پیشگامانه” هایپرلوپ استقبال کرد ، نگرانی ها توسعه دهندگان را در مورد ایمن بودن این فناوری نگران کرده است.

یکی از محققان م Instituteسسه فناوری سلطنتی سوئد استدلال کرد که سرعت های بالا می تواند هایپرلوپ را به “سوار برف” تبدیل کند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>