ویندزور با روابط قوی با پل موریس و آرون اکبلاد، به فینال جام استنلی نگاهی نزدیک دارد.

خبر

فلوریدا پانترز در اولین فینال جام استنلی از سال 1996 است و سرمربی پل موریس و مدافع آرون اکبلاد ارتباط نزدیکی با ویندزور، اونت دارند.

موریس زودتر از همه مربیان هاکی نوجوانان را شروع کرد و در پایان دوران حرفه ای خود در OHL با ویندزور اسپیت فایرز دستیار شد.

چارلی مک گرگور، شمشیر ویندزور او، می‌گوید که او ویژگی‌های رهبری را در موریس به‌عنوان یک بازیکن می‌دید، زیرا هم تیمی‌ها در روزهای تعطیل و آخر هفته به سمت او و خانه‌شان می‌رفتند.

او گفت: “و من در مورد بازیکنانی صحبت می کنم که چند سال قبل از آمدن پل آنجا بودند. کیت گرتزکی یکی از آنها بود.”

مک گرگور موریس را به عنوان یک مدافع قابل اعتماد توصیف کرد که “قرار نبود تابلو را روشن کند.”

“بسیار متعهد، بسیار مطمئن است.”

یک مربی هاکی پشت بازیکنانش روی نیمکت می ایستد.
پل موریس در ژوئن 2022 به عنوان سرمربی تیم فلوریدا پانترز انتخاب شد. (بروس بنت/گتی ایماژ)

سرمربی فلوریدا پانترز در اوایل دوران حرفه ای خود در OHL از ناحیه چشم آسیب دید.

تا به امروز، او هنوز دید محیطی بسیار ضعیفی در چشم راست خود دارد.

تیم قدرتمند ویندزور اسپیت فایرز در سال 1988 که به جام یادبود راه یافت، سرانجام موریس را از ترکیب خارج کرد. تیم موافقت کرد که او را به جای دیگری منتقل کند یا به او یک شغل کمک مربی پیشنهاد دهد.

او در آن زمان مطمئن نبود که به اندازه کافی کمک کند تا احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد. نمی دانست چه باید بکند. پس از مدتی جست و جوی روحی و صحبت با برخی از دوستان و خانواده اش، تصمیم گرفت این کار را بپذیرد. وبقیه ماجرا تاریخ است.”

پل موریس و کارولینای هاریکنز بسته به نتایج روز پنجشنبه می توانند از آتلانتا جهش کرده و به جایگاه هشتم شرق برسند.
موریس کار مربیگری NHL خود را با هارتفورد والرز/کارولینا هوریکنز آغاز کرد. (Jim R. Bounds/Associated Press)

دومینیک پاپا، شخصیت قدیمی ورزش ویندزور می‌گوید موریس حتی در دوران نوجوانی بسیار بالغ بود.

پاپا، که همچنین بنیانگذار WE Digital Productions است، می گوید: «او شخصیت بزرگی داشت – مردی عالی برای حضور.

“اما در جایی که او بود، چیزی شاید کمی متفاوت بود. او آن کیفیت رهبری را داشت… فقط به همه چیز به روش درست برخورد کرد.”

موریس دومین مربی جوان در تاریخ NHL است که در سن 28 سالگی هدایت هارتفورد/کارولینا را بر عهده گرفت. او همچنین جوانترین سرمربی NHL شد که 1000 بازی را مربیگری کرده است. جدای از دوران حضورش در Whalers/Hurricanes، او در کارولینا، تورنتو، وینیپگ و اکنون فلوریدا سرمربی بوده است – با یک دوره کوتاه در KHL در روسیه.

مک گرگور می گوید دیدن تیمش به فینال جام باعث می شود که احساس خوبی داشته باشد.

“من در تماس نزدیک با پل … در طول سال ها، من بارها در کارولینای. کارولینای شمالی، در خانه او و در تورنتو. بنابراین ما پیوند خوبی داشتیم.”

تماشا | پدر آرون اکبلاد می‌گوید که رسیدن به فینال جام استنلی “خوشحال” بود:

پدر آرون اکبلاد می‌گوید که رسیدن به فینال جام استنلی “خوشحال” بود.

دیو اکبلاد از ویندزور می گوید برای پسرش بسیار خوشحال کننده بود که به فینال جام استنلی راه پیدا کند و او شانس فلوریدا برای برنده شدن در کل مسابقات را دوست دارد. آرون اکبلاد در نهمین فصل NHL خود با پانترز است، پس از اینکه در سال 2014 برای اولین بار به صورت کلی درفت شد.

آرون اکبلاد از ویندزور از زمانی که در سال 2014 برای اولین بار او را به عنوان پیش نویس دعوت کردند، برای 9 فصل با پانترز همکاری کرده است.

پدرش، دیو، می‌گوید که این بازی‌های پلی‌آف از زمانی که فلوریدا در سری دور اول خود با نتیجه 3-1 به قهرمان فصل معمولی بروینز شکست خورده بود، یک بازی وحشیانه بوده است.

او گفت: «این خیلی سرخوشانه است.

این بسیار شگفت انگیز و باورنکردنی بود که آنها توانستند تا این حد پیش بروند.”

دیو اکبلاد پدر آرون اکبلاد، مدافع تیم NHL فلوریدا پانترز است.
دیو اکبلاد پدر آرون اکبلاد، مدافع تیم NHL فلوریدا پانترز است. (مایکل ایوانز / سی بی سی)

اکبلاد می‌گوید که او در فلوریدا در کنفرانس NHL شرقی از طوفان‌های کارولینا – فرستادن پلنگ‌ها به جام استنلی – حضور داشت و گفت که جمعیت خانگی با حوله‌های سفیدشان که تکان می‌خورد و همه «دیوانه» می‌شدند، باورنکردنی بود.

“یک ویدئو وجود دارد که در آن او واقعاً به سمت ما نگاه می کند و به ما تکان می دهد. بنابراین آن لحظه واقعاً به یاد ماندنی بود. ما واقعاً از آن لذت بردیم.”

پاپا می‌گوید که آرون اکبلاد چیزهای زیادی را روی میز به ارمغان می‌آورد و از زمانی که موقعیت استثنایی برای ورود به OHL به عنوان یک نوجوان 15 ساله به او داده شد، به خوبی پیشرفت کرده است.

او به یک رهبر در آن تیم تبدیل شده است، از یک خانواده بزرگ است.

مجسمه کله پاچه ای آرون اکبلاد، مدافع پلنگ فلوریدا، در خانه والدینش در ویندزور-اسکس به نمایش گذاشته شده است.
مجسمه کله پاچه ای آرون اکبلاد، مدافع پلنگ فلوریدا، در خانه والدینش در ویندزور-اسکس به نمایش گذاشته شده است. (مایکل ایوانز / سی بی سی)

اکبلاد می‌گوید که امیدوار است بتواند به هر بازی جام استنلی راه پیدا کند، زیرا تماشای پسرش در فینال احتمالاً تجربه‌ای است که در طول عمرش یک بار است.

“هر زمانی که فرزندان شما کاری را در هر سطحی به خوبی انجام می دهند، یکسان است. این فقط یک پلی آف متفاوت است، یک قهرمانی متفاوت که شما به دنبال آن هستید. اما دیدن هر کاری که فرزندان شما به خوبی انجام می دهند همیشه عالی است.”

با توجه به موقعیت ویندزور، و عدم واجد شرایط بودن دیترویت رد وینگز برای پلی آف، اکبلاد می گوید که بسیاری از دوستانش از طرفداران Maple Leafs هستند که باعث ایجاد تنش در دور دوم شد.

“آنها قطعا پاره شده بودند، اما آنها به اطراف آمده اند. Panthers همیشه دومین تیم مورد علاقه آنها به دلیل ارتباط بود.”

مک گرگور می‌گوید که طرفدار تورنتو است و مانند دوستان اکبلاد، زمانی که فلوریدا در پنج بازی لیگ‌ها را شکست داد، چاره‌ای جز تشویق موریس پانترز نداشت.

“من یکی از طرفداران Maple Leaf هستم. و می دانید که در طول بازی های Leaf Florida وفاداری من پاره شده بود. اما همسرم 100 درصد از پل عقب بود و او زندگی من را برای آن … بازی ها بدبخت کرد.”

اگر اهل منطقه ویندزور هستید و به دنبال پلنگ‌ها نیستید، پاپا می‌گوید: «خجالت بکش.

پانترز فلوریدا در بازی 1 فینال جام استنلی شنبه ساعت 8 بعد از ظهر به وقت شرقی به مصاف شوالیه های طلایی وگاس می رود.