پرسش و پاسخ: به گفته بزرگترین بازار خودروی کانادا، علاقه به خودروهای الکتریکی کاهش یافته است

خبر

یک نظرسنجی اخیر از بازار خودرو AutoTrader نشان می دهد که علاقه به خودروهای الکتریکی در سال گذشته کاهش یافته است.

بر اساس داده‌ها، 56 درصد از کانادایی‌ها برای خودروی بعدی خود یک خودروی برقی در نظر می‌گیرند که نسبت به سال گذشته 68 درصد کاهش یافته است. AutoTrader همچنین گزارش داد که جستجو برای خودروهای الکتریکی در ماه گذشته در مقایسه با زمان مشابه در سال 2022، 32 درصد کاهش یافته است.

آلیسون دورو، میزبان Afternoon Drive با باریس آکیورک، معاون هوش بازاریابی در AutoTrader صحبت کرد تا درباره آخرین روند فروش خودروهای الکتریکی بیشتر بداند.

این مصاحبه برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

AD: در مورد روندی که از نظر میزان علاقه به خودروهای برقی مشاهده می کنید، بیشتر به ما بگویید.

عکسی از باریس آکیورک، معاون هوش بازاریابی در AutoTrader.
باریس آکیورک معاون هوش بازاریابی در AutoTrader است. (AutoTrader)

BA: این سومین سالی است که ما این نظرسنجی را اجرا می کنیم و آنچه در داده ها می بینیم این است که علاقه کلی خودروهای برقی در مقایسه با سال 2022 اندکی کاهش یافته است و عوامل متعددی پشت آن هستند. اگر به یاد داشته باشید در ماه مارس سال گذشته، قیمت بنزین در سراسر کشور به دلیل اتفاقاتی که در اوکراین می گذشت، به طور نجومی بالا بود، بنابراین آنچه که ما دیدیم این بود که جستجوهای خودروهای برقی در سایت افزایش کمی داشت. بنابراین به طور کلی، ما می بینیم که بین قیمت بنزین و علاقه EV رابطه وجود دارد. بنابراین وقتی قیمت بنزین بالا باشد، علاقه بیشتری به خودروهای برقی وجود دارد و بالعکس. بنابراین سطوح در نظر گرفتن 68 درصد بود، به این معنی که 68 درصد از مصرف‌کنندگانی که مورد بررسی قرار گرفتند قصد خرید یک خودروی الکتریکی به عنوان وسیله نقلیه بعدی خود را داشتند و این تعداد به 58 درصد کاهش یافت.

AD: پس آیا می‌گویید با وجود این کاهش یا نرم شدن، علاقه به خودروهای الکتریکی در کانادا همچنان قوی است؟

BA: علاقه هنوز بسیار قوی است. همانطور که گفتم، بیش از نیمی از کانادایی ها، 56 درصد آنها، که خودروی برقی ندارند، می گویند که علاقه مند به داشتن یک وسیله نقلیه الکتریکی هستند. و به طور کلی، از هر 10 کانادایی یک نفر در حال حاضر یک خودروی الکتریکی دارد. و همانطور که می دانید، دستورات مختلفی وجود دارد. آنها توسط دولت اجباری شده اند و تا سال 2026، ما 20 درصد، تا سال 2030 90 درصد، و تا سال 2035، 100 درصد خواهیم داشت. بنابراین، دولت پشت آن است، دستوراتی به آن ضمیمه شده است، خودروسازان برای مدل های جدید فشار می آورند و مصرف کنندگان به EV علاقه مند هستند.

AD: بهترین مدل های EV که به نظر می رسد مردم به دنبال آن هستند چیست؟

BA: بنابراین چهار مدل برتر همه تسلا هستند. تقریباً نیمی از کانادایی‌هایی که به دنبال یک خودروی الکتریکی می‌گردند، تسلا را جستجو می‌کنند و آن تسلا مدل 3، مدل Y، مدل S و مدل X است و پس از آن فورد F-150 لایتنینگ قرار می‌گیرد. پس از آن هوندا CRV هیبریدی داشتیم و پس از آن دو بی‌ام‌و i4 و iX قرار گرفتند. دو مورد آخر در ده خودروی برتر هیوندای توسان هیبریدی و هوندا آکورد هیبریدی هستند.

AD: آیا پیدا کردن یک EV کارکرده سخت است؟ منظورم این است که بازار دقیقاً مانند وسایل نقلیه گازسوز یا گازوئیل، خودروهایی که چندین دهه در اطراف وجود داشته اند، پر آب نیست.

BA: درست است. بنابراین وقتی به وب‌سایت خود نگاه می‌کنیم، شاهد افزایش کمی در خودروهای الکتریکی جدید و دست دوم هستیم. بنابراین با نگاهی به داده‌های ماه گذشته، آنچه می‌بینیم افزایش 128 درصدی سالانه نسبت به سال گذشته در موجودی موجودی است و هر دو نوع جدید و استفاده شده تا حدودی افزایش یافته‌اند. با نگاهی به اعداد موجودی کلی، کمتر از 20000 وسیله نقلیه الکتریکی در سایت وجود دارد، بنابراین گزینه‌های زیادی و انواع مختلفی از خودروهای الکتریکی وجود دارد. سلول های سوختی کامل الکتریکی، هیبریدی، پلاگین هیبریدی، بنابراین گزینه های زیادی در بازار موجود است.

گوش کن | مصاحبه کامل باریس آکیورک با مجری برنامه Afternoon Drive، آلیسون دورو را بشنوید:

AD: بنابراین اگر یک خریدار به دنبال یک خودروی الکتریکی دست دوم است، چه سؤالاتی باید بپرسد؟

BA: من فکر می کنم که مهمترین چیز انجام تحقیقات شما است. انواع مختلف خودروهای برقی موجود در بازار را درک کنید. بنابراین این شماره یک خواهد بود. شماره دو بدیهی است که بودجه شما را می دانید، زیرا بازار در یکی دو سال اخیر به دلیل تمام این کمبودها و کمبود میکروچیپ ها و اختلالات زنجیره تامین و قیمت ها بالاتر بوده است، بنابراین بازار واقعاً با آنچه که می شود متفاوت است. قبلا شبیه بود

AD: آیا روند خودروهای دیگری نیز وجود دارد که می بینید؟

BA: بله. به طور کلی، چیزی که می بینیم این است که مدل های جدید بیشتری وارد بازار می شوند. بنابراین فقط برای ارائه چند مثال، چند کامیون از شورولت، سیلورادو و سیرا و دوج رم 1500 وجود خواهد داشت، آنها با نسخه های الکتریکی عرضه می شوند. و در مقیاس بالاتر، Polestar، Mercedes و Genesis نیز مدل‌های جدیدی ارائه می‌کنند، بنابراین مدل‌های بیشتر، سرمایه‌گذاری بیشتر و علاقه بیشتر در مصرف‌کنندگان و توسط مصرف‌کنندگان وجود دارد. بنابراین ما معتقدیم که این روندها در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت.