پرونده مدرسه مسکونی سنت آن برای اقامت در انتاریو ، دادگاه تجدیدنظر احکام

خبر

دادگاه بالاتر حکم داد که یک قاضی انتاریو اشتباه کرده است که دستور داد دعوای حقوقی در بریتیش کلمبیا رسیدگی شود.

بازماندگان مدرسه مسکونی سنت آن ادعا می کنند که دولت فدرال بر روی هزاران صفحه اسنادی نشسته است که به جنگ آنها برای جبران خسارت کمک می کند.

دادگاه تجدیدنظر انتاریو هنگام تصمیم گیری خود در این هفته ، ملاحظات دسترسی به عدالت را ذکر کرد و گفت که آنها به ویژه با توجه به ضربه ای که به مردم بومی در سیستم مدارس مسکونی وارد شده ، بسیار م pressثر هستند.

دادگاه تجدیدنظر گفت: “دسترسی به عدالت به بهترین وجه فراهم می شود كه مسئله ای كه توسط یك مدعی انتاریو مطرح شده و فقط مربوط به اعضای كلاس انتاریو است توسط دادگاه ناظر انتاریو رسیدگی شود.”

قاضی دادگاه عالی انتاریو ، پل پرل ، که سالها به عنوان قاضی اداری شرقی نظارت بر اجرای شهرک مدرسه مسکونی هند را سپری کرده است ، در ماه ژوئن حکم داد که پرونده باید توسط قاضی ناظر در سال قبل رسیدگی کند ، پرل خود را به دلیل انتقاد قبلی خود به یکی از وکلای شاکی

در میان مدارس مسکونی در کانادا ، سنت آن در فورت آلبانی ، آنتونی ، به ویژه سمی بود. دانش آموزان از سو abuse استفاده جنسی و جسمی وحشتناکی از جمله شوکه شدن روی “صندلی برقی” برای سرگرم کردن سرپرستان و اجبار به خوردن استفراغ خود رنج بردند.

پلیس استان انتاریو در سال 1992 تا 1996 از سنت آن تحقیق کرد و طی آن اطلاعات زیادی جمع آوری کرد. شش نفر از هفت کارمند سابق متهم به جرم کیفری محکوم شدند.

دانش آموزان از مدرسه مسکونی سنت آن در هند در یک عکس بدون تاریخ. (مرکز ملی حقیقت و آشتی)

قاضی “از اختیار خود فراتر رفت”

پرونده فعلی که در سال 2013 تشکیل شد ، ادعای گروهی متشکل از 60 شاکی مبنی بر اینکه دولت فدرال نتوانسته است این اسناد را تحویل دهد – علیرغم دستور دادگاه برای انجام آن – قبل از اینکه آنها تحت توافق نامه طبقاتی برای جبران خسارت درخواست کنند ، بازمی گردد. آنها ادعا می کنند که دولت هنوز این دستورات را نقض می کند و می خواستند پرل از آنها پشتیبانی کند.

دولت انتاریو ، در کنار شاکیان ، استدلال کرد که پرل با دستور اقدام قبل از میلاد از اختیارات خود فراتر رفته است. دولت فدرال استدلال كرد كه عدالت حق دارد حكم را صادر كند.

وکیل مستقر در مونترال ، دیوید شولز ، که در دادخواست تجدیدنظر به عنوان مشاور مستقل عمل می کرد ، جنگ بی پایان دولت با مدعیان را به عنوان یک تخریب انتقاد کرد.

شولز روز پنجشنبه گفت: “این باید اکثر کانادایی ها را شوکه کند.” “این همیشه پیچیده ترین و پیچیده ترین تفسیر است که کانادا می تواند چنین نتیجه دهد که همیشه به طور مرموزی قربانیان سو abuse استفاده جسمی و جنسی را در دوران کودکی در مدارس فدرال بدون درمان رها می کند.”

دادگاه تجدید نظر کاملاً طرف شاکیان قرار گرفت. در میان موارد دیگر ، پرل پروتکل حل و فصل اختلافات را که بخشی از حل و فصل اقدام کلاس مدرسه مسکونی بود ، سو mis تعبیر کرد.

پرل اظهار داشت که ارسال پرونده به BC می تواند به قاضی باتجربه در عمل کلاس رسیدگی کند. این غیرمنصفانه و اتلاف وقت است که یک قاضی انتاریو از روند رسیدگی به دعوای حقوقی ناآشنا است.

پرل همچنین اظهار داشت که این اقدام تأثیر عملی کمی بر شاکیان خواهد داشت زیرا جلسات دادرسی با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 از راه دور انجام می شود. دادگاه عالی آن را بی ربط خواند.

در این گزارش آمده است: “نمی توانست در اندیشه احزاب باشد كه یك بیماری همه گیر جهانی مانند COVID-19 باعث شود اعضای كلاس از حضور ایمن در جلسات دادرسی شخصاً ممانعت كنند.”

دادگاه عالی گفت که اکنون قرار است رئیس دادگاه عالی انتاریو برای تعیین قاضی جدید تعیین شود.

چارلی آنگوس ، نماینده حزب دموکرات جدید ، از وزیر روابط تاج و تخت کارولین بنت خواست “کار درست” را برای بازماندگان سنت آن انجام دهد و برای یک راه حل عادلانه مذاکره کند.

بنت بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.