پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

خبر

پیستون ها با فاکتورهای مختلفی دسته بندی میشوند. موتورهای دیزل نیز مانند دیگر موتورهای درونسوز بر مبناهای مختلفی قابل طبقهبندی هستند؛ مثلاً میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان میگردد. این پیستونها که در موتورهای چهار زمانه استفاده میشوند بیشتر در خودروها کاربرد دارند. جنس پیستون را آلیاژی از آلومینیوم در نظر گرفته و با استفاده از المانهای ساختاری-حرارتی و اعمال شرایط مرزی بدست امده ، توزیع دما و همچنین تنشهای حرارتی ایجاد شده روی پیستون ، در دور موتورهای مذکور بررسی شده اند ، نتایج نشان دادند بیشترین دما در مرکز تاج پیستون و بیشترین تنش حرارتی روی نشیمنگاه پین piston 110 رخ می دهد. در صورتی که خودور شما دچار قفل رینگ پیستون شود، رینگ توانایی جمع کردن روغن از جداره سیلندر را از دست می دهد و روغن باقی مانده بر روی جداره سیلندر می سوزد و به صورت بخار از درب روغن خارج می شود.

این کارها حتما توسط یک متخصص خودرو انجام شود و در صورتی که سایر قطعات نیز احتیاج به تعویض داشتند آنها نیز تعویض شوند. اما بهطور کلی برای خودروهای خانواده پژو برای تعویض تایم و اجرت تعویض عددی معادل 400تا 600هزار تومان در نظر بگیرید. آلومینیوم هنگام گرم شدن منبسط می­شود، و به همین جهت می­بایست رواداری کافی را برای حرکت آزادانه آن در داخل سیلندر پیش بینی نمود. هرگاه تندی یک جسم را به همراه جهت حرکت آن نشان دهیم، در واقع سرعت آن را بیان کردهایم. البته افراد میتوانند تکتک محصولات را از بازار تهیه کنند، این مجموعه قطعات را داخل یک پک به مشتریان ارائه کردهایم. این عدد رابطه مستقیم با نوع تسمه خریداری شده متأسفانه در بازار حال حاضر قطعات یدکی قیمتی ثابت نداشته و نمی توان عددی برای آن ذکر کرد. زمان تعویض در موتور XU7 یا همان پژو405 نیز برابر با همین عدد یعنی 60هزار کیلومتر است.است. اما این نکته یادتان باشد که بیشتر علائم زمان تعویض تسمه خودرو شبیه به یکدیگر هستند و در جزئیات بایکدیگر تفاوت دارند. در ادامه این دو نوع رینگ را با جزئیات بیشتر بررسی میکنیم. در هنگام این بازدید حتما دنده ها و فولی و هرزگرد ها و واتر پمپ بازدید شوند و در صورت نیاز تعویض شوند.

در زمان تعویض تسمه تایم خرید بهترین برند شناخته شده برای مصرف کننده اهمیتی دو چندان دارد.در حال حاضر در بازار کشور تسمه تایم های اصلی که دارای کیفیت و کارایی بالایی دارند عبارتاند از: کنتیننتال آلمان ، اپتی بلت آلمان ، دایکو ایتالیا، دانگیل سوپر استار کره، پاور گریپ، mbp کره باید به این نکته مهم اشاره داشت که این تسمه ها نیز در بازار دارای انواع اصلی و تقلبی هستند در هنگام خرید به موارد ذکر شده برای تشخیص تسمه اصلی از طرح دقت فرمایید. پیستون فوق العاده داغ می شود و باید این گرما را به طور موثر دفع کند. در شکل بالا فشار ناشی از احتراق سبب می شود که پیستون در حال حرکت به سمت بالا وقتی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج شود.در نتیجه سر پایینی سطح فشار گیر اصلی با جداره سیلندر تماس پیدا می کند.پس از آنکه پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت،صاف می شود.در این هنگام سطح فشار گیر اصلی به طور کامل با جداره سیلندر تماس پیدا می کند.این تماس نوعی عمل روبشی است که زدن پیستون را به حد اقل می رساند.در نتیجه همین عمل موتور آرام تر کار می کند و دوام پیستون افزایش پیدا می کند.زدن پیستون معمولا فقط در موتور های کهنه ای مشاهده می شود که جدار سیلندر های آنها ساییده شده و دامنه پیستون آنها ساییده و یا شکسته شده است.

میله اتصال نیروی پیستون را به میل لنگ منتقل می کند و به طور مداوم تحت کشش ، فشار و خم شدن قرار می گیرد. شکاف افقی پیستون ها در زیر رینگ ها می باشد و به عنوان سد حرارتی ، از هدایت گرمای قسمت رینگ ها به بدنه پیستون-که دارای حداقل بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند. 2. تسمه تایم های اصلی به هیچ عنوان به صورت فله ای و باز به فروش نمی رسند. این عبور گاز از پیستون و داخل میل لنگ به عنوان دمنده شناخته می شود و برای حفظ فشرده سازی باید به حلقه پیستون حداقل برسد. نگهداری از این مدل ماشین ها کمی سخت است. پیستون قطعهای استوانهای شکل می باشد که در اندازه و قطعات مختلف با توجه مدل انواع موتورها ساخته می شود. این گروه تاکنون توانسته است 12 شرکت بزرگ در زمینه تولید قطعات و تجهیزات خودرویی تأسیس کند. کاهش سطح تماس میان پیستون و جداره سیلندر تا حداقل ممکن: افزایش سطح تماس به معنای افزایش اصطکاک بوده و آسیب های جدی را به دنبال خواهد داشت؛ شایان ذکر است که رینگ ها شاید بعد از مدتی ساییده شده و این امر نیز می تواند منجر به افزایش اصطکاک گردد. ماشین تندر 90 بعد از پراید و تیبا یکی از پرطرفدارترین خودرو شناخته شده است.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از پیستون هورنت پراید دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.