چرا بوم شناسان برای مهار گونه های جدید مهاجم در پارک ملی Point Pelee می جنگند

خبر

یک گیاه تهاجمی در پارک ملی Point Pelee ظاهر شده است و بوم شناسان با عصبانیت سعی در مهار گسترش آن دارند.

گل Chaff-Flow ژاپنی اولین بار در ژوئن 2018 در جزیره میانه ، جنوبی ترین سرزمین کانادا در طی بررسی گیاهان عادی از سنبل وحشی نادر کشف شد.

به گفته پارک های کانادا ، تامی دابی ، بوم شناس ، گیاهان را هنگامی که بر روی خوشه ای از آنها قرار گرفت ، تشخیص نداد اما مصمم بود که آنها را شناسایی کند.

فقط در پاییز همان سال گیاه شناس جیمز کامسترا با موفقیت گیاه را شناسایی کرد ، “بر اساس یک خبر خبری” اولین مورد آشکار وجود آن در کانادا را تأیید کرد “.

پیدا کردن “شگفت آور”

مقامات پارک در یک خبرنامه گفتند: “این کشف شوم با روشن شدن مفاهیم تأثیرات جنجالی در جامعه علمی خواهد داشت.”

گل Chaff-Flow ژاپنی اولین بار در جزیره میانه ، جنوبی ترین سرزمین کانادا و بخشی از پارک ملی Point Pelee ، طی یک بررسی معمول گیاه در سال 2018 دیده شد. (پارکهای کانادا)

با توجه به اینکه ریشه گیاه Chaff-flower ژاپنی در شرق آسیا است ، ورود آن به پارک ملی “حیرت انگیز” بود.

در خبرنامه آمده است: “ظاهر آن در جزیره میانی می تواند به دلیل پراکندگی بذر توسط پرندگان مهاجر در این جزیره لانه شود – شواهد تا به امروز از بنه های تاج دار تاج دار به عنوان یک حامل احتمالی حکایت دارد.”

شناخته شده است که گیاهان باکلان در جزیره میانه مشکل ساز هستند. مقامات گفته اند که این پارک دهه گذشته را صرف مدیریت جمعیت با کشتارهای منظم توسط کارکنان پارک کرده است تا از “تمامیت زیست محیطی” پارک محافظت کند.

تلاش برای مهار در حال انجام است

حضور گیاه نگران کننده است زیرا این گیاه توانایی “گسترش و خفه کردن” گیاهان بومی و مطلوب را دارد ، بعلاوه به دلیل توانایی رشد در چندین منطقه مختلف زیست محیطی ، امکان گسترش بسیار گسترده در سراسر کانادا را دارد.

اکولوژیست ها حدس می زنند که گیاه رویش در جزیره میانی احتمالاً نتیجه پراکندگی بذر توسط پرندگان مهاجر است و اعتقاد بر این است که بنه های تاج دار تا حامل احتمالی آن هستند. (درو اولسن)

پاركس كانادا گفت كه آژانس بازرسی مواد غذایی كانادا ، مرجع ملی حفاظت از گیاهان كانادا ، در حال انجام تجزیه و تحلیل كامل خطر گیاه است و در پارک ملی پوینت پلی ، اقدامات كنترل و “ریشه كن كردن” در حال انجام است.

مقامات پارک گفتند ، در مدت یک سال از کشف آن ، گل تولید مثل کرده و به بیش از ده هزار گیاه در جزیره میانی رسیده است.

وجود این گیاه همچنین بقای گیاه سنبل وحشی را تهدید می کند ، گونه ای در معرض خطر که فقط در جزایر دریاچه اری یافت می شود.

پاركس كانادا در خبرنامه ای گفت: “زمان نشان خواهد داد كه آیا می توان از شیوع گل كافه ژاپنی به جنوب انتاریو و فراتر از آن جلوگیری كرد یا خیر.”

“اقدامات کنترل ، تحقیق ، هوشیاری و ریشه کن کردن نقش مهمی در مهار آن خواهد داشت.”

پارک ملی Point Pelee ، در جنوب غربی انتاریو ، از منطقه حفاظت شده جزیره میانی و “اکوسیستم شکننده کارولین” آن مراقبت می کند. این جزیره یک جزیره کوچک 18.5 هکتاری است ، بخشی از مجمع الجزایر در غرب دریاچه اری است.