کاشه‌چوان و فورت آلبانی تخلیه را پیش از خطر سیل سالانه آغاز کردند

خبر

صدها نفر در ساحل خلیج جیمز انتاریو از روز سه شنبه با ترس سالانه سیل در رودخانه آلبانی سوار هواپیما می شوند.

در طی 15 سال گذشته، این به یک تخلیه برنامه ریزی شده هر بهار برای جامعه کاشه چوان که مستقیماً در دشت سیلابی قرار دارد، تبدیل شده است.

اما امسال اولین کشور همسایه فورت آلبانی نیز برای احتیاط بزرگان و کودکان را بیرون می‌فرستد.

گایوس وسلی، رئیس کاشه‌چوان، می‌گوید که رودخانه هنوز عمدتاً یخ زده است، اما بزرگانی که شرایط سیل را زیر نظر دارند، نگران بخش‌های باز بزرگ و حوضچه‌های آب در امتداد ساحل هستند.

یک ATV یک گاری پر از چمدان را از روی یک باند به سمت دو هواپیما می کشد
فرودگاه‌های کاشه‌چوان و فورت آلبانی در این هفته شلوغ خواهند بود و صدها نفر از افراد تخلیه‌شده در تیممینز به سمت جنوب پرواز می‌کنند و بسیاری دیگر با هواپیما به کمپ‌های شکار در بیابان منتقل می‌شوند، برنامه‌ای که در طول همه‌گیری COVID-19 آغاز شد. (اریک وایت/سی بی سی)

او گفت: «ظاهراً این نشانه این است که آب زیادی برای این جدایی آتی وجود خواهد داشت.

زمستان گذشته نسبت به سال های دیگر برف زیادی داشتیم.

وسلی می‌گوید شرایط شبیه به جدایی در سال 2006 است، آخرین باری که کل جامعه کاشه‌چوان زیر آب رفت.

در حالی که حدود 600 نفر از کاشه‌چوان برای پرواز به سمت جنوب به تیممینز برای اسکان در اتاق‌های هتل ثبت نام کرده‌اند، وسلی می‌گوید که 500 نفر دیگر به سمت شمال پرواز خواهند کرد.

مردی پشت تریبون ایستاده است.
رئیس گایوس وسلی از Kaschechewan می‌گوید که بزرگان جامعه می‌گویند شرایط بهار امسال مشابه سال 2006 است که اولین ملت تحت سیل فاجعه‌بار قرار گرفت. (اسپنسر کولبی/کانادین پرس)

آنها به عنوان بخشی از برنامه تخلیه «خارج از زمین» که در طول همه‌گیری کووید-19 آغاز شده بود، در چادرها چادر خواهند زد، زمانی که نگرانی‌هایی در مورد ابتلای مهاجران به ویروس کرونا در شهرها و شهرک‌ها و سپس بازگرداندن آن به جوامع منزوی وجود داشت.

وی گفت: ما همیشه می گفتیم که زمین شفای ماست.

بنابراین به عنوان بخشی از بهبود کووید، ما همچنان این گزینه را در دسترس قرار می دهیم زیرا مردم به دلیل محدودیت های COVID-19 از سلامت روانی، استرس و ناامیدی زیادی رنج می برند.

فورت آلبانی برنامه مشابهی را ارائه می دهد و برای افرادی که ترجیح می دهند فصل جدایی را در طول شکار سالانه غاز در زمین بگذرانند، لوازم کمپینگ ارائه می دهد.

عکس هوایی که یک بیابان وسیع، رودخانه ای عمدتاً یخ زده و یک ماشین برفی روی یخ را نشان می دهد.
رودخانه آلبانی هنوز یخ زده است، اما بزرگان کری می گویند تجمع آب روی یخ و برف عمیق در بوته نشانه آن است که این می تواند چشمه بدی برای سیل باشد. (فورت آلبانی سیل واچ)