یک ابزار همه جانبه چشمگیر در بخش گوشی های هوشمند ارزان قیمت – اخبار فناوری، فرست پست

خبر

طرفداران
– عمر باتری عالی
– زیبایی شناسی و طراحی
– CPU مبتنی بر 5 نانومتر فقط بخش بندی کنید
– یکی از ارزان ترین گوشی های 5G در بازار، با 13 باند
– دوربین اصلی چشمگیر
– دارای جک 3.5 میلی متری

منفی
– تک بلندگو
– بدون OIS در هیچ یک از دوربین ها
– بدون رتبه IP
– بدون آجر شارژی در جعبه
– حاشیه ها و پایین چانه
– دوربین های ماکرو و عمق کار چندانی انجام نمی دهند

قیمت: 14990 روپیه برای نسخه 6 گیگابایتی + 128 گیگابایتی
امتیاز: 4/5

بخش اقتصادی صنعت گوشی‌های هوشمند هندی همیشه مقوله‌ای بسیار هیجان‌انگیز بوده است، به طوری که سازندگان دستگاه‌ها دائماً با ارائه‌های عجیب و غریب و جذاب، یکدیگر را تایپ می‌کنند. گلکسی M14 5G سامسونگ یکی از این محصولات است.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (1)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

در حالی که ممکن است این دستگاه مانند سایر پیشنهادات مقرون به صرفه سامسونگ در نگاه اول ساده به نظر برسد، با این حال، استراتژی اخیر سامسونگ برای ارائه چیزی متقاعد کننده در هر قیمتی را کاملاً نشان می دهد. مشخصات بسیار مناسبی نسبت به قیمت، عمر باتری بی نظیر و دوربین اصلی بسیار چشمگیر – سه عامل مهمی که یک گوشی هوشمند را می سازند، دریافت می کنید.

همه این‌ها باعث می‌شود گلکسی M14 5G یک گزینه بسیار چشمگیر و با ارزش برای هر کسی باشد که به دنبال خرید گوشی هوشمندی است که کار می‌کند و دنیای واقعاً خوبی دارد. سامسونگ ممکن است بر روی عوامل اساسی که یک گوشی هوشمند ارزان قیمت را مطلوب می کند تمرکز کرده باشد و اکثر جعبه ها را با Galaxy M14 5G بررسی کرده باشد.

این دستگاه با قیمت 14990 روپیه برای مدل رده بالای 6 گیگابایت + 128 گیگابایت که پس از تخفیف ها و تبلیغات با قیمت کمتری نیز قابل خریداری است، این دستگاه پتانسیل این را دارد که یکی از ارزان ترین تلفن های هوشمند 5G زیر 15000 روپیه باشد. جایگزین های ارزان تری نیز وجود دارد، از جمله نسخه 4 گیگابایتی + 128 گیگابایتی با هزار روپیه کمتر.

گلکسی M14 5G دارای ویژگی های چشمگیر و مشخصات قوی است و یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال تلفنی هستند که بتواند کار را بدون حواس پرتی انجام دهد. بنابراین، عملکرد گلکسی M14 5G چگونه است و آیا ارزش پولی که به سختی به دست آورده اید را دارد؟

بررسی Samsung Galaxy M14 5G: طراحی
Samsung Galaxy M14 5G ظاهری ساده و در عین حال زیبا دارد. ما رنگ نقره‌ای یخی را آزمایش کردیم که به دلیل صفحه پشتی براق ساخته شده از پلاستیک که جلوه‌ای رنگین کمانی دارد، بسیار شیک به نظر می‌رسید. اگرچه روکش براق برخی از اثر انگشت ها را به خود جذب می کند، اما جلوه رنگین کمانی به پوشاندن آنها کمک می کند. این دستگاه در رنگ های آبی دودی، آبی توت موجود است.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (10)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

حاشیه‌های نمایشگر جلو به‌ویژه چانه پایین قابل‌توجه است، که باعث می‌شود با وجود نمایشگر 6.6 اینچی، صفحه نمایش کوچک‌تر به نظر برسد. دوربین جلو پشت یک بریدگی قطره ای قرار گرفته است. در سمت راست، دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور را داریم که به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می کند. سمت چپ دکمه ای ندارد و سینی سیم کارت را در خود جای داده است که علاوه بر دو اسلات سیم کارت، یک اسلات برای کارت microSDXC نیز دارد.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (7)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

قسمت پایینی دستگاه دارای یک مشبک بلندگو است که یکی از بلندگوها و یک پورت USB Type-C را در خود جای داده است. در کمال تعجب، این دستگاه دارای جک 3.5 میلی متری هدفون نیز می باشد. در پشت، سه دوربین با تراز عمودی و یک فلاش LED وجود دارد که به دلیل عدم وجود جزیره دوربین، جذابیت ممتاز و مینیمالیستی را از پشت به دستگاه بخشیده است.

فلسفه طراحی اخیر سامسونگ در استفاده از زبان طراحی یکسان برای همه دستگاه‌ها، حتی به Galaxy M14 5G مقرون به صرفه نیز ظاهری شیک و ممتاز شبیه به دستگاه‌های گران‌ترش مانند Galaxy A34 می‌دهد. البته، تغییرات جزئی وجود خواهد داشت، چند عنصر در دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر حذف می‌شوند. این عناصر معمولاً برای عناصر گران تر، بالاتر از زنجیره غذایی مالی، رزرو می شوند.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (3)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

با وجود ساختار تمام پلاستیکی، سامسونگ گلکسی M14 5G کاملاً محکم است و مانند یک مخزن ساخته شده است. همانطور که گفته شد، به لطف لبه های منحنی آن، سبک است و به راحتی در دست است. در مجموع، این دستگاه زیبایی ساده و ظریفی دارد، اما نداشتن رتبه IP در آن از نظر طراحی و کیفیت ساخت یک نقطه ضعف است.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G: نمایشگر
حاشیه‌های سامسونگ گلکسی M14 5G ممکن است این تصور را ایجاد کند که نمایشگر آن پایین‌تر است، اما اینطور نیست. این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی FHD+ LCD با رزولوشن 1080×2408 پیکسل با نسبت تصویر 20:9 است. صفحه نمایش دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز است که تجربه کاربری روانی را ارائه می دهد. نرخ تازه سازی را می توان تا 60 هرتز کاهش داد. این نمایشگر همچنین به Corning Gorilla Glass 5 مجهز شده است.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (5)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

همچنین Eye Comfort Shield وجود دارد که یک ویژگی مفید است که میزان نور آبی ساطع شده از صفحه را کاهش می دهد و به ویژه در شب مفید است. به طور قابل توجهی فشار چشم را کاهش می‌دهد و خواب سریع‌تر و بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد، به خصوص اگر تمایل دارید درست قبل از خواب در رسانه‌های اجتماعی مرور کنید.

Samsung Galaxy M14 5G تجربه تماشای رضایت بخشی را ارائه می دهد زیرا رنگ ها زنده و پررنگ هستند. با این حال، فاقد گزینه تنظیم از پیش تنظیم رنگ در تنظیمات برای کسانی است که تن طبیعی تری را ترجیح می دهند. نکته مثبت این است که دستگاه از Widevine L1 پشتیبانی می کند که به کاربران امکان می دهد فیلم ها و برنامه های تلویزیونی Netflix را با کیفیت 1080p پخش کنند.

در اکثر سناریوها مانند بازی‌های معمولی، مشاهده محتوا و مرور رسانه‌های اجتماعی در فضای داخلی، نمایشگر گلکسی M14 به آرامی کار می‌کند. با این حال، در نور مستقیم خورشید، صفحه نمایش ممکن است کمی شسته به نظر برسد.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (4)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

با وجود پنل LCD بودن، نمایشگر برای اکثر کاربران رضایت بخش است. مانند سایر دستگاه های سامسونگ، صفحه نمایش شفاف و واضح است و تا زمانی که با نمایشگرهای AMOLED آشنا نباشید، نسبت کنتراست قابل توجه یا تفاوت سطح مشکی را تشخیص نخواهید داد. کاربرانی که به پنل‌های LCD در گوشی‌های دیگر عادت کرده‌اند، از ظرافت و اشباع صفحه نمایش گلکسی M14 5G قدردانی خواهند کرد.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G: دوربین
اگرچه سامسونگ گلکسی M14 5G دارای تنظیمات دوربین سه گانه در پشت است، اما تنها دوربین اصلی با سنسور 50 مگاپیکسلی و لنز f1.8 قابل صحبت است. دو دوربین دیگر هر کدام 2 مگاپیکسل هستند، یکی برای ماکرو و دیگری برای عمق. در جلو، ما یک دوربین 13 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی داریم.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (2)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

دوربین اصلی دستگاه به PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز) مجهز است و تصاویر چشمگیری را به خصوص در شرایط با نور خوب ثبت می کند. عکس ها غنی و واضح هستند و جزئیات زیادی را نشان می دهند. با این حال، در موقعیت‌های خاص با نور غیربهینه، ممکن است تصاویر بیش از حد پردازش شده به نظر برسند. در حالی که محدوده دینامیکی رضایت بخش است، ما معتقدیم که سامسونگ می تواند با به روز رسانی دوربین بهینه آن را بیشتر افزایش دهد.

در شرایط کم نور، دوربین با مشکل مواجه می شود و تصاویر معمولا دانه دانه تر هستند، اما همچنان قابل استفاده هستند. حالت شب تا حدودی کیفیت تصویر را بهبود می بخشد، اما عکس ها به طور قابل توجهی پردازش می شوند. همچنین، دوربین هنگام ثبت عکس در حالت شب در مقایسه با تنظیمات معمولی عکسبرداری کندتر است. با این وجود، این یک مشکل رایج در اکثر گوشی های هوشمند در این بازه قیمتی است.

اگر می خواهید عکس هایی با افکت بوکه دلپذیر ثبت کنید، می توانید از حالت پرتره استفاده کنید و با دقت روی سوژه فوکوس کنید. این دوربین همچنین فیلترهای مختلفی را برای کسانی که از آزمایش کردن تصاویر خود لذت می برند ارائه می دهد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به طور پیش فرض عکس خود را روی 12 مگاپیکسل قرار می دهد، بنابراین این را در نظر داشته باشید.

دوربین جلو یک سنسور 13 مگاپیکسلی است و با توجه به قیمت دستگاه نتایج مناسبی را ارائه می دهد. دوربین فوکوس ثابت جزئیات زیادی را ثبت می کند و رنگ ها دقیق هستند. با این حال، دوربین تمایل دارد تا چهره را کمی نوردهی کند تا آن را روشن کند، که مشکلی رایج در اکثر گوشی های هوشمند در این رده قیمتی است.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (9)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

وقتی صحبت از فیلم برداری به میان می آید، سامسونگ گلکسی M14 5G می تواند هم در سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و هم در دوربین جلو، فیلم های 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرد. با این حال، تثبیت کننده تصویر الکترونیکی (EIS) چندان موثر نیست.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G: عملکرد، تجربه نرم افزاری و رابط کاربری
سامسونگ گلکسی M14 که به پردازنده هشت هسته ای Exynos 1330 و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 مجهز شده است، یک گوشی هوشمند توانمند است که عملکردی سریع برای کارهای روزمره ارائه می دهد. واحد آزمایشی ما دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بود که از طریق کارت microSDXC تا 1 ترابایت قابل ارتقا بود. گلکسی M14 تنها دستگاه در بخش خود است که دارای پردازنده 5 نانومتری است.

علاوه بر این، رم پلاس سامسونگ به 6 گیگابایت حافظه فیزیکی اضافی اجازه می دهد. در حالی که امتیازات بنچمارک دستگاه رکوردشکنی نیست، اما در استفاده روزمره ما، حتی در طول جلسات شدید بازی و انجام چند کار، عملکرد خوبی داشت.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (8)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

Samsung Galaxy M14 بازی‌های سبک‌تری مانند Alto’s Odyssey را به آرامی مدیریت می‌کرد و حتی می‌توانست بازی‌های سخت‌تر مانند Asphalt 9 و Call of Duty Mobile را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، البته با تنظیمات گرافیکی پایین، مدیریت کند. این دستگاه بر روی OneUI 5.1، مبتنی بر اندروید 13، مستقیماً از جعبه اجرا می شود و آخرین ویژگی های اندروید را به کاربران ارائه می دهد. رابط OneUI 5 به خوبی طراحی شده است و ما به ویژه از ویژگی Voice Focus لذت بردیم که نویز پس‌زمینه را در طول تماس‌های تلفنی حذف می‌کند.

Samsung Galaxy M14 با برخی نرم افزارهای bloatware در قالب برنامه های خود سامسونگ عرضه می شود که با این قیمت قابل انتظار است و تا حدودی قابل قبول است. گزینه های اتصالی که ما دریافت می کنیم چشمگیر هستند. این دستگاه دارای وای فای، بلوتوث 5.2 و پورت USB Type-C 2.0 و همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون است. با این حال، بلندگوی مونو دستگاه در پایین و عدم وجود بلندگو در بالا ممکن است برخی از کاربران را هنگام مصرف محتوا یا بازی بدون هدفون ناامید کند.

Samsung Galaxy M14 از هر دو باند SA و NSA با مجموع 13 باند 5G پشتیبانی می کند که محبوب ترین فرکانس های 5G را پوشش می دهد. در طول آزمایشات 5G ما به راحتی توانستیم در فاصله 500 متری از یک برج به سرعت 450 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنیم.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G: عمر باتری
عمر باتری گلکسی M14 ما را تحت تاثیر قرار داد و ما فقط چیزهای مثبتی در مورد آن داریم. با یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی و یک پنل LCD و یک CPU نسبتاً کم تقاضا، عمر باتری بسیار چشمگیر است. در روشنایی 70 درصد، نمایشگر به‌موقع به‌راحتی از 10 تا 12 ساعت فراتر می‌رود، در حالی که زمان استفاده بیش از 14 ساعت است. سامسونگ ادعا می کند که باتری با یک بار شارژ می تواند دو روز دوام بیاورد و آزمایشات ما این موضوع را تایید کرد.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (6)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

در حالی که گلکسی M14 از شارژ سیمی 25 واتی پشتیبانی می کند، آجر شارژ ندارد، فقط کابل USB-C به USB-C دارد. با توجه به اینکه سایر گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه از زمان‌های شارژ سریع‌تر پشتیبانی می‌کنند و همچنین با آجر شارژ سازگار همراه هستند، این موضوع در این قیمت شگفت‌آور است.

سامسونگ باید حداقل یک کابل USB-A به USB-C ارائه می کرد. با این اوصاف، باید بگوییم که ما به طور کلی تحت تاثیر قرار گرفتیم که طول عمر باتری به طور مداوم در طول آزمایش ما خوب بود و ما معمولاً حدود 30 تا 35 درصد باتری در پایان روز باقی می‌ماندیم.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G: حکم
سامسونگ گلکسی M14 یک انتخاب عالی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه است که خواهان یک گوشی هوشمند 5G از یک برند معتبر هستند. علیرغم قیمت کمتر از 15000 روپیه، این دستگاه ویژگی های زیادی را ارائه می دهد که آن را به نسبت قیمت مناسب می کند.

بررسی Samsung Galaxy M14 5G (11)
اعتبار تصویر: Tech2 | مهول روبن داس

در حالی که سایر تولیدکنندگان ممکن است ویژگی‌های بیشتر و سخت‌افزار کمی بهتر را در این قیمت ارائه کنند، اما با مشکلات کیفی مواجه هستند و اغلب خدمات پس از فروش ضعیفی دارند.

یکی از ویژگی های برجسته گلکسی M14 تعهد سامسونگ به ارائه دو سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و چهار سال به روز رسانی امنیتی است. عملکرد دستگاه نیز کاملاً خوب است و اکثر کاربران با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد مگر اینکه گیمرهای حرفه ای یا کاربران بسیار سنگین باشند.

به طور کلی، سامسونگ گلکسی M14 یک گوشی هوشمند قابل اعتماد و مقرون به صرفه است که ما با اطمینان آن را به هر کسی که به دنبال یک برند قابل اعتماد است که برای چندین دهه در دسترس است توصیه می کنیم.