یک ساعت تناسب اندام ساده و مقرون به صرفه همراه با چند ویژگی جالب – اخبار فناوری ، Firstpost

خبر

امتیاز: 4/5

قیمت: 3،999 روپیه

طی 12 تا 14 ماه گذشته ، تعداد معدودی از ساعتهای برتر Amazfit را بررسی کرده ایم ، از Amazfit GTR گرفته تا T-Rex ، که بخش های مختلفی از خریداران را در اختیار شما قرار می دهد. آنچه را که روی میز آوردند کاملاً دوست داشتیم. امروز ، ما آخرین پیشنهاد بودجه خود را ارائه داده ایم ، Amazfit Bip U که از برخی از ویژگی های پیشرفته تر مانند صفحه نمایش داخلی GPS و OLED چشم پوشی می کند ، اما شامل ویژگی های مفید کافی در نیم تا یک سوم قیمت فروش برجسته تر آن است خواهر و برادر

  بررسی Amazfit Bip U: یک ساعت تناسب اندام ساده و ارزان قیمت با مجموعه ای از ویژگی های جالب

تصویر Amazfit Bip U.: Amazfit

طراحی استاندارد اما راحت پوشیدن

طراحی کاملاً استاندارد است ، دارای یک صورت مستطیلی و یک دکمه منفرد در سمت راست است. به نظر می رسد کاملا شبیه به Amazfit GTS است و مانند هر سوم ساعت های هوشمند / تناسب اندام در کشور ، این طراحی از سری ساعت های هوشمند اپل الهام گرفته است. اگرچه بدنه از پلاستیک ساخته شده است ، اما کیفیت کمی را احساس نمی کند و ساخت آن کاملاً محکم است. ساختار پلاستیکی به کاهش وزن فقط به 31 گرم کمک می کند. استفاده از Amazfit Bip U برای ساعات طولانی بسیار راحت است و بندهای سیلیکونی حتی پس از استفاده طولانی مدت باعث تحریک پوست نمی شوند.

صفحه نمایش لمسی به شما امکان می دهد تا در منوها فهرست شده و به توابع مختلف این دستگاه همراه با دکمه فیزیکی فوق الذکر که در لبه سمت راست قرار داده شده دسترسی پیدا کنید. صفحه بعد از چند ثانیه به طور خودکار خاموش می شود (یا طبق مدتی که از تنظیمات تعیین می کنید). به طور متناوب ، می توانید آن را برای یک ثانیه با کف دست خود بپوشانید تا خاموش شود. رابط ساعت کاربر پسند است و استفاده از آن حتی برای کاربر تازه کار نیز آسان است. اطلاعات بیشتر در مورد آن کمی بعد.

اکسی متر در Amazfit Bip U. اعتبار تصویر: Ameya Dalvi

اکسی متر در Amazfit Bip U. اعتبار تصویر: Ameya Dalvi

صفحه نمایش شارپ با طیف گسترده ای از صفحه های ساعت

Amazfit Bip U دارای یک صفحه نمایش TFT LCD با وضوح 1.43 اینچ با وضوح 320 x 302 پیکسل است. این توسط لایه ای از شیشه های مقاوم در برابر خراش 2.5D که دارای یک پوشش ضد اثر انگشت است که بسیار خوب محافظت می شود. در طول آزمایش به سختی می توانم اثر انگشت یا لکه های روی صفحه مشاهده کنم. این صفحه دارای کنترل دستی روشنایی است و در فضای باز ، حتی با روشنایی 50٪ کاملاً خوانا است. در داخل خانه ، حتی 25٪ روشنایی نیز به اندازه کافی خوب است.

برای روشن کردن صفحه باید مچ دست خود را بزنید. اگر این کار نکرد ، همیشه می توانید دکمه را فشار دهید. یک حالت DND وجود دارد که به شما امکان می دهد عملکرد حساس به حرکت روی صفحه را هر زمان که بخواهید یا بین ساعت 10 شب تا 8 صبح غیرفعال کنید. اگر ترجیح می دهید آن را برای خوابیدن بپوشید و ویژگی DND را فعال نکنید ، Bip U با تشخیص اینکه به خواب رفته اید ، صفحه را به طور خودکار خاموش نگه می دارد. این ساعت با چهار صفحه ساعت از پیش بارگیری شده است که دو تای آنها را می توان به صورت سفارشی تنظیم کرد تا اطلاعات مختلفی را به انتخاب شما مانند شمارش گام ، کالری سوزانده شده ، ضربان قلب ، وضعیت باتری و موارد دیگر به دلخواه نمایش دهد. دو چهره دیگر را می توان با هر 50 چهره عجیب و غریب 50 ساعته موجود در این ساعت ، از آنالوگ گرفته تا دیجیتال ، از یکپارچهسازی با سیستمعامل تا بد بو جایگزین کرد.

چهره را تماشا کنید.  اعتبار تصویر: آمیه دالوی

چهره را تماشا کنید. اعتبار تصویر: آمیه دالوی

در هر لحظه ، حداکثر می توانید چهار صفحه ساعت در ساعت ذخیره کنید. هیچ یک از چهره هایی که از برنامه روی ساعت بارگیری می کنید قابل شخصی سازی نیست ، چیزی که من دوست ندارم. اگرچه گزینه های زیادی برای انتخاب دارید ، بعضی از آنها می توانستند بهتر طراحی شوند. برخی از چهره ها اطلاعات زیادی را نشان می دهند ، اما اندازه قلم بسیار کوچک است ، در حالی که ممکن است برخی دیگر از پارامترهای دقیق مورد نظر شما در صفحه اصلی ساعت را نداشته باشند. چیزی برای کار شرکت.

رابط کاربری ساده و هوشمند

مانند تمام ساعت های Amazfit ، شما باید برنامه Amazfit را بارگیری کنید (اکنون Zepp نامیده می شود) ، دستگاه خود را در آنجا اضافه کرده و از طریق بلوتوث همگام سازی کنید. در ابتدا مدتی طول می کشد ، اما وقتی تنظیم شد ، همه چیز روان کار می کند. انتقال موارد به ساعت مانند به روزرسانی سیستم عامل جدید یا حتی صفحه ساعت بیشتر از حد معمول طول می کشد. من در گذشته از اعتماد بیش از حد ساعتهای Amazfit به برنامه برای دسترسی به اکثر ویژگی های آن شکایت کرده ام ، اما در اینجا این مورد صدق نمی کند. Bip U به شما امکان می دهد چندین عملکرد را از روی صفحه نمایش کنترل کنید ، فقط چند مورد برای برنامه باقی می گذارد ، که دیدن آن بسیار عالی است.

شما به برنامه عمدتاً برای انتخاب یک ساعت مچی متفاوت ، تعیین اهداف تناسب اندام ، پیگیری پیشرفت ، خرد کردن داده های گرفته شده توسط ساعت و ارائه آن به روشی مرتب به شما نیاز دارید. با رسیدن به اهداف تناسب اندام روزانه یا تماس ها و پیام های دریافتی ، هشدارها را در صفحه تماشا دریافت می کنید. رابط کاربری ساعت بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه را برای تنظیمات به پایین بکشید و برای دسترسی به اعلان ها را به سمت بالا بکشید. برای مرور فعالیت ها ، پیشرفت روزمره هدف و سایر گزینه ها مانند ضربان قلب ، میزان اکسیژن خون ، کنترل موسیقی ، آب و هوا یا هر گزینه دیگری که به عنوان میانبر برنامه انتخاب می کنید ، انگشت خود را به چپ یا راست بکشید.

Amazfit Bip U در تمام رنگ های موجود.  تصویر: Amazfit

Amazfit Bip U در تمام رنگ های موجود. تصویر: Amazfit

اکثر توابع با توضیحات کوتاه (روی صفحه نمایش ساعت) درباره آنچه که قرار است انجام دهند ارائه می شود ، که افزودنی خوبی است. با فشار دادن دکمه فیزیکی به سایر عملکردها مانند داده های خواب و استرس ، انتخاب تمرین ، زنگ ساعت و موارد دیگر دسترسی پیدا می کنید. برای بازگشت به فهرست می توانید از همین دکمه استفاده کنید. رابط کاربری هوشمندانه ای طراحی شده است ، کاملاً لکنت و عادت دارد.

تعداد انگشت شماری از ویژگی های مفید ، عملکرد شگفت آور خوبی برای این بخش

قبل از اینکه به سراغ ویژگی های سلامتی و تناسب اندام برویم ، بگذارید سریع موارد مفید دیگری را که Amazfit Bip U از پس آنها برمی آید ، برسانم. این ساعت به شما امکان می دهد به تماس های دریافتی از صفحه تماشا پاسخ دهید یا آنها را ساکت کنید. اگر این کار را در برنامه همراه فعال کنید ، می توانید تماس را رد کرده و با پیامک از پیش تعیین شده از آنجا پاسخ دهید. پیام کوتاه همچنین می تواند بر روی صفحه نمایش خوانده شود ، و فونت به اندازه کافی بزرگ است. با این وجود نمی توانید از ساعت پاسخ دهید. می توانید اعلان ها را از سایر برنامه ها همراه با یادآوری رویداد و به روزرسانی های هوا دریافت کنید. شما نمی توانید برنامه جدیدی را روی این دستگاه نصب کنید و باید به آنچه در ساعت تعبیه شده است بسنده کنید.

به عنوان یک ردیاب تناسب اندام ، گزینه های مفیدی وجود دارد. این می تواند ده ها نوع تمرین مختلف – داخلی و خارجی – از راه رفتن ، دویدن ، دوچرخه سواری ، شنا ، پرش با وزنه و سایر موارد را همراه با نزدیک به 60 حالت مختلف ورزشی که شامل بدمینتون و کریکت است نیز ردیابی کند. Bip U تا 50 متر در برابر آب مقاوم است ، بنابراین در صورت تمایل آن را بدون نگرانی در استخر شنا بپوشانید (البته بعد از همه گیری). این ساعت GPS داخلی ندارد اما در موارد خاص می تواند از GPS تلفن استفاده کند. شمارنده گام در بیشتر مواقع نسبتاً دقیق است. این گاهی اوقات از نظر محافظه کار خطا می کند ، اما مراحل غلط در طول آزمایش من را گزارش نمی کند.

مراحل و داده های خواب در برنامه.  تصویر: نویسنده ارائه شده است

مراحل و داده های خواب در برنامه. تصویر: Screengrab از Amazfit / Ameya Dalvi

این ساعت ادعا می کند که از نظارت مستمر ضربان قلب پشتیبانی می کند ، اما بهترین فرکانسی که می توانید تنظیم کنید 1 دقیقه است. همچنین می توانید فرکانس مانیتورینگ را به 5 ، 10 یا 30 دقیقه تغییر دهید تا عمر باتری حفظ شود. بهتر است “نظارت بر ضربان قلب فعال” را در برنامه روشن کنید. هنگامی که ساعت فعالیت بدنی را تشخیص می دهد ، به طور خودکار فرکانس نظارت را برای نتایج دقیق تر افزایش می دهد. بعد از اتمام تمرین ، برای صرفه جویی در باتری ، فرکانس دوباره کاهش می یابد. تمام داده های تناسب اندام در برنامه موجود است و به شما تفکیک روزانه ، هفتگی و ماهانه فعالیت های مختلف تناسب اندام را که در آن دوره انجام داده اید ، ارائه می دهد.

یک ویژگی ردیابی خواب برای تجزیه و تحلیل عادات خواب شما وجود دارد. من شخصاً دوست ندارم ساعت مچی را در رختخواب بگذارم ، اما برای آزمایش این ویژگی چند شب این کار را انجام دادم. این مدت خواب کلی را تقریباً از زمانی که واقعاً به خواب می روید کاملاً لکه دار می کند و فقط به تخت نمی خورد. این کوانتوم خواب سبک ، خواب عمیق و زمان بیداری را ردیابی می کند. جالب است که اطلاعات مربوط به خواب REM نیز در اینجا موجود است. هنگامی که آنها را بررسی کردم ، در ساعتهای گران قیمت Amazfit وجود نداشت.

همچنین شما می توانید میزان استرس خود را به صورت دستی اندازه گیری کنید یا ساعت را روی نظارت روزانه تنظیم کنید. استرس بر اساس تنوع ضربان قلب استفاده کننده محاسبه می شود. این ساعت همچنین راهنمای تنفس را برای کمک به شما در آرامش و تعادل سطح استرس فراهم می کند. خانم ها از عملکرد ردیابی چرخه قاعدگی در این ساعت قدردانی می کنند.

Amazfit Bip U دارای یک ویژگی بسیار مفید برای زمان فعلی است – یک سنسور SpO2 یا یک پالس اکسی متر. سطح اشباع اکسیژن در خون را اندازه گیری می کند. قرائت دقیقاً به اندازه یک اکسی متر اصلی بدون نسخه است که می توانید این روزها بخرید. با این حال ، شما برای رسیدن به آنجا به یک دست ثابت سنگ ، یک مقدار خوب صبر و حداقل 30 ثانیه زمان نیاز دارید. برای به دست آوردن نتایج دقیق در حدود نیم دقیقه ، باید دست خود را روی صفحه صاف و صفحه نمایش به سمت بالا قرار دهید و کاملا ثابت بمانید. بهترین کار این است که چند خواندن انجام دهید تا اطمینان مضاعف داشته باشید. با این وجود ، یک ویژگی مفید بیش از حد وجود دارد.

قرائت تمرین.  تصویر: آمیا دالوی

قرائت تمرین. تصویر: آمیا دالوی

عمر باتری مناسب ، اما Amazfit بهتر ما را خراب کرده است

چیزی که می توانید از ساعت های Amazfit انتظار داشته باشید ، ماندگاری عالی باتری است. Amazfit Bip U در این بخش نمره خوبی دارد اما این ارقام به اندازه مدل های GTR یا GTS چشمگیر نیستند. این شرکت با یک بار شارژ در شرایط آزمایش که به عنوان “ویژگی اندازه گیری خودکار ضربان قلب به مدت 10 دقیقه فعال شده است ، ویژگی فعال سازی بر روی افزایش فعال است و سایر تنظیمات در حالت پیش فرض نگهداری می شوند. هر روز شامل عملیات زیر است: 50 اعلان دریافت و نمایش داده می شود ، 200 فعال سازی صفحه در حال افزایش انجام می شود ، اجرای یک روز در میان در فضای باز به مدت 30 دقیقه و اندازه گیری SpO2 دو بار در روز

در آزمایش در دنیای واقعی با شرایطی تا حدودی مشابه موارد فوق اما با فرکانس اندازه گیری ضربان قلب روی 1 دقیقه ، نظارت بر خواب به مدت سه شب و چند SpO اضافی2 اندازه گیری روزانه ، باتری سایه زیر 6 روز با شارژ کامل دوام آورد. بدون ردیابی خواب یا با تنظیم فرکانس ضربان قلب روی 5 دقیقه ، می تواند یک هفته کامل طول بکشد. بله ، به هیچ وجه به 3 تا 4 هفته ای که موفق شدم به ترتیب از Amazfit GTS و GTR خارج شوم ، نزدیک نیست ، اما مجبور شدن هفته ای یک بار ساعت خود را در این گروه قیمت شارژ کنید ، نتیجه ای کاملاً مناسب است. شارژ کامل باتری 230 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یون پلیمر با شارژر پین 2 پین POGO همراه که به صورت مغناطیسی به پایه ساعت متصل می شود ، حدوداً 2 ساعت زمان می برد.

قیمت و حکم

Amazfit Bip U با یک سال ضمانت در هند 3999 روپیه به فروش می رسد. در آن قیمت ، تمایل دارم که بر آنچه ساعت ارائه می دهد تمرکز کنم تا آنچه که نمی کند. با یک صفحه نمایش تیز ، 50 متر مقاومت در برابر آب ، ده ها حالت ردیابی تناسب اندام ، SpO یک ساعت تناسب اندام بدون مزخرف و غنی از ویژگی ها دریافت می کنید.2 سنسور و عمر باتری مناسب ، از جمله موارد دیگر. این یک ارتقا big بزرگ نسبت به باندهای تناسب اندام بودجه از نظر عملکرد و ویژگی ها برای یک حق بیمه بسیار کوچک است. سادگی و سهولت استفاده از آن Amazfit Bip U را کاملاً دوست داشتنی و آسان برای توصیه می کند.