یک هدیه دیوالی به جامعه: خط تلفنی که توسط مرکز محلی اداره می شود مبارزه با انزوای اجتماعی است

خبر

مرکز جنوب آسیای ویندزور (SACW) خط تلفن جدیدی را ایجاد کرده است که برای “گپ های دوستانه” ساخته شده است در تلاش برای اتصال اعضای جامعه با کسی برای گفتگو در میان بیماری همه گیر.

مدیر پروژه SACW گفت که برگزارکنندگان به دلیل محدودیت های COVID-19 ، که باعث شده بسیاری از افراد ماه ها از تجمع آنها جلوگیری کنند ، شکافی در ارتباط جامعه جنوب آسیا را شناسایی کرده اند.

“خانواده های تازه وارد ، دانشجویان بین المللی ، سالمندان و مراقبان که به دلیل تمام محدودیت های بهداشت عمومی منزوی شده اند … بیشتر آنها به خانه می روند ، به ویژه سالخوردگان ، و از آنجا که بسیاری از آنها حتی از موانع زبانی و فرهنگی برخوردار هستند ، برای آنها نیز دشوار است برای ارتباط با جوامع اطراف خود که به زبان آنها صحبت نمی کنند ، “توضیح داد ناندینی تیرومالا.

از طریق بنیاد جامعه ویندزور-اسکس و یونایتد وی (United Way) ، این مرکز توانست بودجه لازم را برای آموزش داوطلبان جهت پشتیبانی از طریق خط تلفن جدید ، به نام Namaste Windsor ، تأمین کند.

تیرومالا گفت: “اهمیت Namaste Windsor … این همه نشان دادن صراحت ، احترام ، گرما و ارتباط است. و این دلیلی است که ما شماره تلفن را Namaste Windsor قرار دادیم.”

داوطلبان به تعدادی از زبانها از جمله هندی ، تامیل ، اردو ، نپالی ، بنگالی و پنجابی به خطوط تلفن پاسخ خواهند داد. هر کسی در ویندزور بالای 18 سال می تواند برای برقراری ارتباط سریع و یا پشتیبانی از طریق شماره 226-280-8165 تماس حاصل کند.

خطوط انتظار می رود در ماه های زمستان شلوغ باشند

“[The phone line] بیشتر به عنوان یک تماس دوستانه و همچنین چت پاسخ داده خواهد شد و به زبانهای مختلفی خواهد بود … هندی ، تامیل ، اردو ، نپالی ، بنگالی پنجابی زبانهای پرمصرف در اینجا در ویندزور هستند ، بنابراین داوطلبان آموزش دیده از طریق این پشتیبانی می کنند خطوط تلفن ، “او گفت.

تیرومالا گفت: در حدود دو داوطلب به ازای هر زبان دوشنبه تا جمعه از ساعت 1 بعدازظهر تا 5 بعد از ظهر برای مکالمه در دسترس خواهند بود. وی افزود اگر تقاضای جامعه از آن بخواهد ، این برنامه فرصت برای رشد دارد.

خط تلفن از هفته 16 نوامبر آغاز خواهد شد ، زیرا بسیاری از اعضای جامعه از دیوالی جشن می گیرند.

“ما فکر کردیم که دیوالی زمان خوبی برای راه اندازی سرویس خواهد بود و همچنین به این دلیل که همچنین می بینیم زمستان به زودی فرا می رسد و همچنین موارد در منطقه رو به افزایش است. بنابراین این به معنای انزوای بیشتر برای کسانی است که قبلاً تجربه کرده اند [isolation]، “تیرومالا گفت.

“دیوالی معمولاً یک جشن بزرگ برای ما در اینجا در ویندزور است. ما می دانیم که خانواده ها دور هم جمع می شوند ، ما در معبد هندو اجتماعات بزرگ نماز برگزار می کنیم … اما با بالا رفتن همه موارد COVID-19 ، ما باید اولویت سالم را داشته باشیم. و بنابراین مهم است که ما هنوز راه هایی برای ارتباط با یکدیگر پیدا کنیم. “