هر داوطلب در کنکور دارای 2 نوع رتبه است

خبر

عربی: در میان داوطلبان با رتبه زیر 1000 کمترین درصد عربی 32 درصد بوده و 131 نفر به درصد 100 رسیده اند میانگین کل این درس داوطلبان 89/2 درصد است. این که حداقل با چه درصد و رتبه ای می توانیم در دندانپزشکی قبول شویم یا به عبارت دیگر رتبه لازم برای قبولی در دندان پزشکی چه قدر است سوال خیلی از داوطلبان است. با بررسی کارنامه های سال های اخیر به خصوص سال 97 می توانیم به این نتیجه برسیم که قبولی با میانگین 50 درصد دروس در رشته دندانپزشکی سراسری احتمالی خیلی ضعیف یا شاید غیر ممکن را دارد. یک جلسه مشاوره رایگان که میتوانید تمامی مشکلات کنکوری خود را با آن حل کنید. دین و زندگی : در میان داوطلبان با رتبه ی زیر 1000 کمترین درصد دین و زندگی 32 درصد و فقط 1 نفر آن را 100 زده و میانگین درصد این داوطلبان 71/7 درصد است. همانطور که خودتان بهتر می دانید رشته دندانپزشکی از رشته های پرتقاضا و مورد علاقه بسیاری از داوطلبان تجربی است و خیلی از داوطلبان آرزوی تحصیل در دندانپزشکی را دارند ولی از آنجا که این رشته ظرفیت بسیار کمی برای پذیرش دارد، تعداد کمی از داوطلبان می توانند در رشته دندانپزشکی قبول شوند حتی نسبت به سایر رشته های پرطرفدار علوم پزشکی مانند داروسازی و پزشکی، برای قبولی به رتبه بهتری نیازمند است.

قبل از این که رتبه ها و کارنامه های قبول شدگان و رتبه لازم برای قبولی در دندان پزشکی را بررسی کنیم توضیح مختصری از رتبه و چگونگی سهمیه ها می دهم تا در بررسی داده ها دچار مشکل نشوید. چون باید کل نمره و درصد های همه دروس داوطلب را بررسی کرد چه بسا داوطلبی که یک درس را 100 درصد پاسخ داده است ولی به دلیل پاسخ گویی ضعیف به بقیه دروس رتبه 4 رقمی یا بیشتر آورده است. در سال 97 تعداد شرکت کننده های کنکور تجربی، 642228 نفر و مجموع کل ظرفیت رشته های دندانپزشکی کشور (روزانه، پردیس، تعهدی ) 1299 نفر بود به عبارتی فقط 0/2% از داوطلبان تجربی توانسته اند در این رشته قبول شوند که این نشان از شدت پایین بودن ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی دارد. جدول زیر که بر اساس کارنامه داوطلبان کنکور 97 تنظیم شده است، اطلاعاتی درباره رتبه آخرین نفر قبول شده در 14 دانشگاه کشور در رشته دندانپزشکی را به ما می دهد و با بررسی این جدول متوجه خواهید شد که داوطلبان حداقل با چه رتبه ای توانسته اند در دندانپزشکی پکیج کامل رشته ریاضی حرف آخر سراسری قبول شوند. بنده رضا عباسی فر دانشجوی دندانپزشکی شما را تا پایان این مقاله همراهی خواهم کرد و امیدوارم که با خواندن این مقاله بسیاری از سوالاتتون در این زمینه حل حرف آخر بشه.

در این مقاله اطلاعات خوبی را از زبان رضا عباسی فر دانشجوی دندان پزشکی خواهیم شنید که واقعا به شما کمک میکند. درصد داوطلب یک نمره خام است و نمی شود فقط با درصد رتبه داوطلب را حدس زد چرا که ارزش درصد فقط با مقایسه با درصد دیگران مشخص می شود و حداقل درصد لازم برای قبولی در یک رشته می تواند سال به سال تغییر کند و بستگی به نحوه پاسخگویی داوطلبان دارد. فیزیک: در میان این گروه از داوطلبان که رتبه زیر 1000 کشوری کسب کرده اند کمترین درصد 31/2 درصد است و 24 نفر به درصد 100 رسیده اند و میانگین کل این گروه 77/6 درصد است. زبان انگلیسی: در میان داوطلبانی با رتبه ی زیر 1000 کشوری کمترین درصد 17/4 درصد است و 74 نفر به درصد 100 رسیده اند. میانگین درصدهای دروس داوطلبان زیر 1000 کشوری تقریباً 76 درصد است. ریاضی: در میان داوطلبان با رتبه زیر 1000 کشوری کمترین درصد 26/7 درصد است و 3 نفر به درصد 100 رسیده اند و میانگین کل این گروه از داوطلبان 74/1 درصد است.

به عنوان مثال درصد های بین ۴۵ تا ۵۵ را درصد ۵۰ در نظر گرفته ایم. فقط کافی است فرم زیر را پر کنید تا سریع با شما تماس بگیریم. در ضمن تمامی این اطلاعات را در مقاله رتبه لازم برای قبولی در پزشکی نیز می توانید مطالعه کنید. از بین سهمیه ها 30 درصد مربوط به ایثارگان و 70 درصد مربوط به سهمیه مناطق می باشد و این 70% متناسب با تعداد شرکت کننده ها و کیفیت آموزش بین مناطق تقسیم می شود. شیمی: در میان این گروه کمترین درصد 31/4 است و کسی به درصد 100 نرسیده است و بالاترین درصد 92/2 درصد بوده است و میانگین کل این داوطلبان در این درس 68/2 درصد می باشد. ☆☆لازم به ذکر است این درصدها تقریبی و گرد پکیج آموزشی حرف آخر شده می باشند. میانگین درصد این داوطلبان 76/3 درصد است. این سهمیه ها هم شامل سهمیه مناطق 1، 2، 3 و سهمیه ایثارگران است. میانگین درصدهای آخرین فرد قبول شده در دانشگاه سراسری رشته دندانپزشکی در منطقه 1 تقریباً 67 درصد، در منطقه 2 تقریباً 63 درصد، در منطقه 3 تقریباً 61 درصد است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آموزش پایه پنجم ابتدایی لطفا از صفحه ما بخواهید.