بک لینک PBN و لینک سازی پی بی ان [خوب یا بد؟

خبر

ما طی 7 سال فعالیت، بخصوص این 6ماه گذشته متوجه شدیم که با سئوی داخلی و تولید محتوا تا حدودی رتبه سایت بهتر می شود. مثلا اگر وقتی که واقعیت مجازی (VR) ساخته شده بود شما در ایران یک سایت برای آن می زدید و در شبکه های مجازی فعالیت می کردید بدون نیاز به لینک سازی رشد میکردید (البته هم اکنون که سال 1398 است هم در این حوزه میتوانید اینکار را کنید). این سایت یک مرجع اطلاعاتی و پل ارتباطی بین من و شماست و پلی هست با هدف انتقال تجربیات بین من و شما. زیرا فروشنده بک لینک با توجه به محدودیت های فضای تبلیغاتی سایت خود ، نمیتواند تعداد نا محدودی از بک لینک دائمی را به مشتریان خود ارائه دهد . سایت های pbn : شبکه سایت های مخفی و قدرتمند با داشتن تمامی شرایط قابل توجه گوگل، یکی از بهترین استراتژی های بک لینک سازی برای بالا آوردن یک کلمه کلیدی محسوب می شود. اکثر لینک های خریداری شده چون از الگوهای مشخصی پیروی می کنند توسط گوگل شناسایی می شوند و کاملا منفی هستند. در واقع ، PBN یک لینک سیاه ، یک کلاه خاکی SEO است ، که می تواند قوانین لینک خانه گوگل را نقض کند ، و گوگل همواره در تلاش برای شناسایی و نمایش PBN است.

طبق قوانین و اصول سئو ، لینک ها باید بصورت طبیعی ساخته شوند ، پس در هنگام خرید باید به تعداد صفحات وب سایت ، موضوع آن ، محتوای صفحات ، محل درج بک لینک و … اما هنگام ایجاد محتوای مهم ، وب سایت های دیگر به شما پیوند می دهند و این مهم است. همانطور که بک لینک می تواند در سئو تاثیر مثبت داشته باشد و موجب ارتقا رتبه سایت شود ، همان اندازه نیز خطرناک است و اشتباه در لینک سازی یا خرید بک لینک بی کیفیت سایت شما را در معرض جریمه و حتی حذف کامل از نتایج گوگل قرار می دهد. بسیاری از سایت های فروش بک لینک با فروش لینک های بی کیفیت کاربران را از رسیدن به نتایج بالاتر ناامید می کنند و حتی بعضی مواقع این لینک ها باعث افت سئو سایت نیز میشود. به عبارت دیگر ممکن است در حالی که آن بخش از سئو خود را برون سپاری میکنید، در حال استفاده از PBN باشید و حتی ندانید.

اما ازجهتی، بک لینک هایی که توسط ما ارائه داده می شود، انتخابی است. بک لینک یا خرید بک لینک از یک وب سایت دیگر، یکی از فاکتور های رتبه بندی در گوگل می باشد و ارزش بسیار زیادی دارد و می تواند شمارا در یک کلمه به رتبه های بالا برساند، اما از جهتی دریافت بک لینک کار ساده ای نبوده و شما دو راه برای لینک سازی دارید، راه اول ساخت وب سایت توسط خودتان می باشد که باید روزانه روی آن محتوا بگذارید و آپدیت کنید و سپس از طریق آن به وب سایت خودتان لینک دهید و راه دوم خرید لینک های ارزشمند و قدرتمند می باشد که پیشنهاد ما استفاده از راه دوم می باشد. آیا شما میتوانید یک سایتی ایجاد کنید و آن را با کلمه سنجش به رتبه 1 گوگل بیاورید؟ کسب رتبه بالا در سرچ های موتور جستجو گر گوگل باعث میشود که کسب و کار دچار تغییرات و پیشرفتی عظیم شود. برنامه کلمات کلیدی: ابتدا باید بدانید که کلمات کلیدی با SEO کار می کند و البته ما می خواهیم کلمات کلیدی را از گوگل رتبه دهیم. می دانید که هر نوع لینک سازی به صورت دستی، چنانچه توسط گوگل قابل شناسایی باشد، منجر به ایجاد محدودیت و یا جریمه از سمت گوگل خواهد شد.

گوگل سایت سنجش اصلی را از بک لینکهایی که از سایتهای بزرگ دولتی و آموزشی و خبری دریافت کرده شناسایی میکند. گوگل سایت سنجش اصلی را از سایت سنجش تقلبی تشخیص میدهد. گوگل از کجا متوجه می شود که کدام سایت، سایت سنجش اصلی هست که کاربران به دنبال آن هستند؟ همانطور که در مقاله تاثیر بک لینک در سئو سایت گفتیم ، یکی از مهمترین دلایل بی ارزش بود بک لینک برای بهبود رتبه گوگل و سئو این است که تبلیغات متنی یا همان بک لینک ها برای یک زمان موقتی در سایت ها قرار میگرند و خریدار بک لینک به هر حال برای یک مدت یک تا شش ماهه یا نهایتا یک ساله میتواند هزینه خرید بک لینک را پرداخت کند و درواقع به هیچ عنوان چیزی به عنوان بک لینک دائمی وجود ندارد . می تواند باشد اصول اولیه سئو این است که اهداف خود را متناسب کنید.

این مورد اغلب نادیده گرفته میشود ولی فوقالعاده فاکتور مهمی در سئو سایت محسوب میشود. اگر رقبای شما از وزنه “لینک بیلدینگ” در جهت افزایش سئوی سایت خود استفاده کرده اند (طبق بررسی ها در 99% موارد از کلمات رقابتی بک لینک مورد نیاز است) شما هم باید “لینک بیلدینگ” انجام دهید تا از رقیب خود پیشی بگیرید. تعداد لینک های مستقیم ساخته شده در متد فعلی لینک سازی PBN محدود بوده و صرفا در لایه اصلی از لینک هایی استفاده می گردد که هیچ گونه خطری برای سایت شما ندارند و از این جهت حداکثر امنیت برای سایت شما به ارمغان خواهند آمد و سپس در لایه های بعدی جهت قدرت بخشیدن به لایه اصلی چند صد لینک ساخته خواهند شد. هرچقدر تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده اند بیشتر باشد ارزش و اعتباری که به هریک از آنها میرسد کاهش خواهد یافت.