درو دیلکز، شهردار ویندزور، پس از دو هفته مذاکره بین دولت فدرال و استانی و استلانتیس که نتوانسته است قرارداد جدیدی برای کارخانه باتری نکست استار EV در ویندزور ایجاد کند، می گوید که “عمیقا نگران” است.
دیلکنز بعدازظهر جمعه در بیانیهای گفت: «هر روز که میگذرد این احتمال را افزایش میدهد که ویندزور، کارگران، ساکنان و کسبوکارها تعهدات خود را دریافت نکنند.»
دیلکنز طوماری را منتشر کرد که در آن از دولت فدرال میخواهد تا «تمام مسائل مالی باقیمانده» مربوط به کارخانه باتری NextStar را نهایی کند، و او از همه ساکنان خواست تا آن را امضا کنند.

او گفت: «غیرقابل قبول است که ویندزور به دلیل وعدههای محقق نشده توسط دولت فدرال، کوتاهمدت یا مجبور به پذیرش نسخه کوچکتر شود».
سخنگوی Stellantis روز جمعه به CBC News تایید کرد که ساخت و ساز در بخش ماژول تاسیسات باتری EV هنوز از سر گرفته نشده است.
Stellantis در ابتدا ساخت بخش ماژول تاسیسات باتری EV خود را تقریباً دو هفته پیش متوقف کرد و گفت که در حال بررسی “برنامه های احتمالی” است و ادعا می کند که دولت فدرال به وعده های خود در مذاکرات عمل نکرده است.
قرارداد این تاسیسات که قرار بود در سال 2024 افتتاح شود، با تصویب قانون کاهش تورم ایالات متحده، که شامل مشوق های تولید برای شرکت های سازنده باتری خودروهای الکتریکی در ایالت می شود، لغو شد.
صدها شغل دیگر در صورت خروج استلانتس: سرمایه گذاری در WindsorEssex
جو گونکالوز، معاون جذب سرمایه گذاری و ابتکارات استراتژیک برای Invest WindsorEssex گفت: نیاز به دستیابی به یک “نقطه بحرانی” رسیده است.
گونکالوس گفت: «فکر میکنم این در ساعت یازدهم است که تصمیمگیری در گوشه و کنار است، پروژه در حال حاضر برای 9،10 روز متوقف شده است.
گونکالوز گفت که او از منابع آمریکایی شنیده است که Stellantis در حال بررسی یک سایت در میشیگان با یک ساختمان موجود است که برای ساخت ماژولهای باتری سازگار باشد.
نخست وزیر داگ فورد گفت که پس از اینکه کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر، از انتاریو خواست تا سهم خود را در این معامله بپردازد، دولت استانی پول بیشتری را در معامله استیلانتیس روی میز قرار خواهد داد.
در حالی که بخش ماژول باتری این مرکز مسئول حدود 300 شغل از 2500 شغلی است که این پروژه برای منطقه ایجاد می کند، گونکالوز گفت که حداقل 700 شغل دیگر مرتبط با سرمایه گذاری Stellantis وجود دارد که ممکن است در خطر باشد.
او گفت که Invest WindsorEssex همچنین تماسهایی را از سایر شرکتهایی که با آنها در ارتباط با زنجیره تامین خودرو کار میکند، به دنبال سرمایهگذاری در ویندزور بوده و از خود میپرسد که آیا این مکان مناسبی برای انجام تجارت است.
گونكالوز گفت: “صادقانه بگویم، این مشاغل مشاغل ما هستند. آنها برای میشیگان، ایندیانا، تورنتو، کبک نیستند. آنها برای ما هستند.” “من فکر می کنم که ما به عنوان یک جامعه نیاز داریم که واقعاً سخت بجنگیم زیرا این مشاغل برای فرزندان ما، برای نوه های ما و برای آینده جامعه ما هستند.”
گونکالوز گفت که قرارداد Stellantis چیزی بیش از شغل برای منطقه ویندزور است، و اضافه کرد که از دست دادن قرارداد باتری می تواند به اعتبار جامعه برای سرمایه گذاری آتی لطمه بزند.
او گفت: «به عنوان یک جامعه، ما در 20 سال گذشته تلاش کردهایم تا خود را دوباره اختراع کنیم. “ما در طول یک سال و نیم گذشته سخت کار کردیم… تا واقعاً این انتقال را انجام دهیم. اکنون، فرش ها از زیر ما بیرون کشیده می شوند.”
گونکالوز گفت که او معتقد است هنوز فرصتی برای دستیابی به توافق وجود دارد.
وزیر حمل و نقل “اعتماد به نفس” دارد
عمر الغبرا وزیر حمل و نقل فدرال روز جمعه برای اعلامیه ای در Morterm Ltd در ویندزور بود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد Stellantis گفت که نمی تواند در مورد مذاکرات جاری صحبت کند اما افزود که “تعهد و احساس اطمینان وجود دارد که امیدوارم به زودی اخبار خوبی داشته باشیم.”
ما مطمئن هستیم که راهی پیدا خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که این کارخانه نه تنها باقی خواهد ماند. [but] الغبرا گفت: شکوفا می شود و افراد بیشتری را از این منطقه استخدام می کند، خودروهای بیشتری تولید می کند و بخش خودرو را در اینجا احیا می کند.
ایرک کوسمیرچیک، نماینده ویندزور-تکومسه به الغبرا پیوست که گفت دولت فدرال «کاملاً متمرکز» است تا مشاغل Stellantis در منطقه ویندزور را تضمین کند.

کوسمیرچیک گفت: «وقتی ساکنان فرصتی برای دیدن ریاضیات پیدا کنند… متوجه خواهند شد که این دولت فدرال آنجا بوده است، پشتیبان خود بوده، سرمایهگذاری جدی، تاریخی و بیسابقهای را در آینده کارگران خودرو در این جامعه انجام داده است». .
“آنها همچنین متوجه خواهند شد که مقیاس سرمایه گذاری که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم نیاز به مشارکت دارد، نیاز به گسترش همه شرکا.”
او گفت که با نخست وزیر جاستین ترودو در حالی که روز پنجشنبه برای یک رویداد تبلیغاتی در وودستاک، انتاریو بود، صحبت کرده است. ترودو همچنین توقفی سریع در سنت توماس، اونت داشت.
“این نیاز به دولت فدرال، دولت استانی، Unifor و Stellantis و شهر ویندزور دارد که با هم کار کنند و برای عبور از خط پایان تلاش کنند. اما اشتباه نکنید، این دولت فدرال … کاملاً به این امر متعهد است. کوسمیرچیک گفت: کارخانه باتری اینجا در ویندزور.

اما اندرو دووی MPP Windsor-Tecumseh گفت که دولت استانی هفته گذشته با یک تعهد بودجه اضافی “گام برداشته است”.
Dowie گفت: “مانند همه Windsorites، من مشتاقانه منتظر اعلام گفتگوهای موفق در اسرع وقت هستم.” «این در دست دولت فدرال است که مذاکرات خود را با Stellantis و LG به پایان برساند [Energy Solution] و از موفقیت پروژه اطمینان حاصل کنید.
ما آنجا هستیم تا از دولت فدرال در گفتگو با استلانتس حمایت کنیم.»