1 اردیبهشت 1394

ابلاغ آیین‌نامه حقوق مسافر / مهلت دو هفته‌ای به ایرلاین‌ها برای اجرا

مولف: مدیریت سیستم   /  دسته: اخبار مهم   /  رتبه دهید:

رئیس سازمان هواپیمایی خبر داد

ابلاغ آیین‌نامه حقوق مسافر / مهلت دو هفته‌ای به ایرلاین‌ها برای اجرا

معاون وزیر راه از ابلاغ آیین‌نامه حقوق مسافر از روز گذشته خبر داد و گفت: به ایرلاین‌ها دو هفته مهلت داده‌ایم نسبت به اجرای آن اقدام کند.

علیرضا جهانگیریان امروز پس از نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌ها، وزیر راه و شهرسازی و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور برگزار شد.

وی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد پروازها در سال گذشته بیان کرد: در سال 93 میزان پروازها نسبت به سال 92 حدود 11 درصد رشد داشت و در مقایسه با متوسط رشد حمل مسافر در 10 سال گذشته که 8 درصد بود، شاهد افزایش این آمار بودیم.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: این در حالی است که صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور دچار محدودیت‌هایی بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش رضایتمندی مردم هنوز به سطح قابل قبولی دست نیافته‌ایم، گفت: البته در حوزه فرودگاهی ایستایی مسافران کاهش یافته است ضمن آنکه فرودگاه از نظر معماری و فضا مناسب شده است.

جهانگیریان بیان کرد: در فرودگاه مهرآباد با انتقال پروازهای حجاج فضاهای مناسبی برای مسافران ایجاد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به ایجاد شبکه‌های جدید بین‌المللی به دنبال توافقات 5+1 بیان کرد: شرکت‌ها برای استفاده از این فرصت برنامه‌های خود را ارائه داده‌اند و دولت هم تمهیداتی برای پشتیبانی اتخاذ می‌کند.

وی با اشاره به بررسی جزئیات آیین‌نامه حقوق مسافر در جلسه امروز بیان کرد: آیین‌نامه حقوق مسافر در پروازهای داخلی از روز گذشته ابلاغ شد، ضمن آنکه از قبل از عید در شورای عالی هواپیمایی مصوب شده و به تأیید وزیر راه رسیده بود.

رئیس سازمان هواپیمایی تأکید کرد: ایرلاین‌ها باید تا دو هفته آینده نسبت به اجرای کردن این آیین‌نامه اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه حقوق مسافر در بخش‌های مختلف در این آیین‌نامه مدنظر قرار گرفته شده است، گفت: چارچوب این آیین‌نامه بین‌المللی بوده و در همه کشورها اجرایی می‌شود.

جهانگیریان درباره جزئیات این آیین‌نامه توضیح داد: تأخیرات پروازی در آیین‌نامه مذکور به تأخیرات تا دو ساعت، بین 2 تا 4 ساعت و بالای 4 ساعت تقسیم‌بندی شده است و بسته به نوع و میزان تأخیر، نوع خدمات به مسافر مشخص شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: برای پروازهای بیش از 4 ساعت ایرلاین‌ها باید نرخی را بابت خسارت بپردازند ضمن آنکه درباره پروازهای ابطالی اگر زمان 24 ساعت قبل از پرواز باشد ایرلاین باید خسارت بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه ضمانت اجرایی این آیین‌نامه، ضمانت قانونی است گفت: از این پس نظارت بر اجرای آن به دقت وجود دارد و تخطی از آن مشمول جریمه و اقدامات قانونی است.

جهانگیریان با تأکید بر اینکه در آیین‌نامه حقوق مسافر تأخیرات ناشی از آب‌وهوا از خسارت مستثنی شده‌اند گفت: البته باید در این تأخیرات هم تسهیلاتی به مسافران ارائه شود.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه این آیین‌نامه روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری وجود دارد، گفت: مسافران در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره تلفن‌هایی که روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری درج شده است، ارتباط بگیرند.

تعداد مشاهده (720)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "ابلاغ آیین‌نامه حقوق مسافر / مهلت دو هفته‌ای به ایرلاین‌ها برای اجرا"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید