آمارهای جدید نشان می دهد که خشونت علیه رانندگان اتوبوس لندن در 5 سال گذشته دو برابر شده است

خبر

اعداد به دست آمده توسط CBC News نشان می دهد که حوادث خشونت آمیز علیه رانندگان اتوبوس ترانزیت لندن در پنج سال گذشته دو برابر شده است.

در سال گذشته، تعداد کل حوادث خشونت در محل کار گزارش شده توسط رانندگان، 55 مورد بود، حدود یک مورد در هفته. در سال 2017، 25 حادثه خشونت آمیز در محل کار گزارش شده است که در اعداد به دست آمده از کمیسیون حمل و نقل لندن از طریق درخواست آزادی اطلاعات نشان داده شده است.

Kelly Paleczny، رئیس ترانزیت لندن، گفت: “مطمئناً نگران کننده است که اوضاع رو به افزایش است، و این چیزی است که ما همچنان بر آن نظارت می کنیم.”

“به نظر من به طور کلی، فیوزهای مردم به نظر بسیار کوتاه تر هستند. صبر زیادی وجود ندارد.”

اعدادی که برای CBC منتشر شده است، حوادث را به سه دسته تقسیم می کنند، از تهدید به خشونت فیزیکی، تلاش برای اعمال خشونت فیزیکی، و خشونت فیزیکی واقعی. رایج‌ترین دسته، تهدیدات است، اگرچه خشونت واقعی دومین دسته رایج است.

نموداری که حوادث خشونت در محل کار را در هر سال از سال 2017 تا اواسط مارس 2023 در اتوبوس های شهری نشان می دهد.  در سال 2017، 25 مورد و در سال 2022، 55 مورد رخ داده است.
نموداری از حوادث خشونت در محل کار ثابت شده در پنج سال گذشته، همانطور که توسط کمیسیون حمل و نقل لندن به CBC News ارائه شده است. (تامین شده توسط لندن ترانزیت)

مایکل گوتیه، رئیس اتحادیه حمل و نقل محلی 741، که نمایندگی اپراتورهای حمل و نقل لندن را نمایندگی می کند، گفت: “مردم نسبت به رانندگان بسیار خصمانه هستند. این وضعیت در خارج از کشور بیشتر و بیشتر می شود. ما با مسائل بهداشت روانی زیادی نیز سروکار داریم.” .

“رانندگان قطعا می گویند ترسناک است.”

گوتیه گفت که اتحادیه نزدیک به یک دهه برای نصب موانع پلکسی بین رانندگان و مسافران مبارزه کرد، اقدامی که در نهایت به دلیل همه‌گیری COVID-19 مورد تایید قرار گرفت. او گفت که موانع حدود 1.5 میلیون دلار هزینه دارند و به رانندگان احساس ایمنی بیشتری می دهند.

گوتیه گفت: «اپراتورها از آنها استقبال بسیار خوبی کردند.

اختلاف کرایه، فیوزهای کوتاه

پالچینی گفت که به رانندگان گفته می شود که در صندلی های خود بمانند و در صورت نیاز به کمک رادیویی، به جای ترک صندلی خود و باز کردن خود در برابر خشونت های فیزیکی احتمالی، اعزام شوند.

او گفت: “تعداد قابل توجهی از حوادث با اختلاف کرایه شروع می شود.” “ما به اپراتورهای خود آموزش می‌دهیم که می‌توانند به مسافر یادآوری کنند که انتظار این است که باید کرایه‌ای بپردازید، اما اگر امروز آن را ندارید، خوب است، سوار شوید و دفعه بعد ما را برگردانید.”

گوتیه گفت رانندگان به آموزش بیشتری در مورد موقعیت های کاهش تنش و احتمالاً موانعی نیاز دارند که آنها را به طور کامل از مسافران دور کند.

او گفت که مردم وقتی سوار اتوبوس اشتباه می شوند یا ایستگاه خود را از دست می دهند عصبانی می شوند و می خواهند بلافاصله پیاده شوند

“این می تواند هر چیزی باشد. تعیین دقیق آنچه که افراد را تحریک می کند دشوار است. آنها سر راننده جیغ می زنند و فریاد می زنند، و راننده تعیین می کند که کجا بی خطر است آنها را رها کند، اما آنها می خواهند در جای دیگری رها شوند، آنها به جایی می رسند که بالا می روند. آنها شروع به تهدید می کنند، شروع به تف کردن روی راننده می کنند، سعی می کنند از مانع عبور کنند، مانع را بشکنند، سعی کنند به سمت اپراتورها از حصار دور بزنند.”

گوتیه گفت: رانندگانی که سفیدپوست نیستند اغلب وقتی مردم عصبانی می شوند با توهین های نژادپرستانه مواجه می شوند. روند رو به رشد در شهرهای مختلف را می شنوید، حملاتی که در اتوبوس ها با مردم سوار یا علیه اپراتورها اتفاق می افتد، و این بسیار نگران کننده است.

او افزود که اگرچه این اعداد نشان دهنده دو برابر شدن حوادث خشونت آمیز در پنج سال گذشته است، اما بسیاری از حوادث گزارش نمی شوند.

می‌خواهم به مردم سواری بگویم، اگر ناراحت هستید، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد، زندگی اتفاق می‌افتد. این شخصی نیست. عمدی نیست. به یاد داشته باشید که شخصی که آن اتوبوس را رانندگی می‌کند، مسئولیت دارد که شما را از نقطه A به نقطه B برساند. لطفاً سعی کنید به راننده احترام بگذارید.”

ممکن است شما روز بدی داشته باشید، راننده ما ممکن است روز بدی داشته باشد، اما در نهایت، همه ما انسان هستیم.