آیا واقعاً بازار جویندگان کار وجود دارد؟

خبر

نرخ بیکاری در کانادا همچنان در حول و حوش پایین ترین رقم تاریخ یعنی پنج درصد است، بنابراین شما فرض می کنید که یافتن شغل آسان تر از همیشه است. اما روایت دیگری وجود دارد که باید در نظر گرفت.

جیم استنفورد، اقتصاددان و مدیر مرکز کار آینده، یک مؤسسه تحقیقاتی که در کانادا و استرالیا فعالیت می کند، گفت: «این هنوز یک میلیون نفر بیکار هستند و این همه داستان را نشان نمی دهد.

او گفت: «احتمالاً میلیون‌ها نفر دیگر هم کم‌کار هستند که شغل دارند، اما آن‌قدر که می‌خواهند کار نمی‌کنند یا از مهارت‌های کامل خود استفاده نمی‌کنند. پس از آن بسیاری از افراد دیگر – احتمالاً یک میلیون نفر دیگر – در حاشیه نیروی کار رسمی وجود دارند که مایلند کار کنند اما به‌عنوان بیکار رسمی به حساب نمی‌آیند.»

استنفورد توضیح داد برای اینکه در نیروی کار رسمی به حساب بیایید، باید شاغل یا در دسترس باشید و فعالانه به دنبال کار باشید.

او گفت: «بسیاری از جویندگان کار دلسرد و افراد دیگری وجود دارند که می گویند مایل به کار هستند، اما این معیارها را ندارند، بنابراین StatsCan آنها را در نیروی کار به حساب نمی آورد.

جنیفر تامپسون، 27 ساله، اهل لندن، نمونه ای از فردی است که در تلاش برای یافتن شغلی است که با مهارت های او مطابقت داشته باشد و بتواند این کار را انجام دهد. او در حال حاضر در برنامه Ontario Works است که کمک های مالی، مزایا و کمک های شغلی را ارائه می دهد.

تامپسون از آپارتمان یک خوابه ای که با پسر خردسالش مشترک است، گفت: “من یک مادر مجرد هستم که از کودک سه ساله خود مراقبت می کنم و فقط می خواهم هر چه زودتر از OW خارج شوم.”

مردم می گویند که نمی توانند کارگر پیدا کنند زیرا چیزی که ارائه می دهند پایدار نیست.– آرمینه یالنیزیان، اقتصاددان

تامپسون به تازگی یک دوره آرایش مو را در مرکز GA Wheable، بزرگسالان و آموزش مداوم گذرانده است. او قبلاً مدرک آرایش مو را از کالج Fanshawe در سال 2018 دریافت کرده بود.

تامپسون امیدوار بود در آرایشگاه مجاور کار کند، جایی که او فقط یک تعاونی هشت هفته‌ای بدون دستمزد بسته و 140 ساعت کار کرده بود – جایی که قبلاً کار کرده بود، اما به او کاری پیشنهاد نشد.

“Sport Clips اعضای تیم تمام وقت و پاره وقت را استخدام می کند.” پیتر کووال، رئیس و مدیر عملیاتی، گفت، اما این فقط به نیازهای فروشگاه در آن زمان بستگی دارد.

جنیفر تامپسون و پسرش مایلز در یک آپارتمان یک خوابه در شمال شرقی لندن زندگی می کنند.
تامپسون و پسرش مایلز در یک آپارتمان یک خوابه در شمال شرقی لندن زندگی می کنند. (ربکا زاندبرگن/سی بی سی نیوز)

اکنون، تامپسون جستجوی خود را تغییر مسیر داده و ده‌ها درخواست آنلاین را برای مشاغل مختلف با حداقل دستمزد ارسال کرده است.

او در مورد جستجوی شغل خود گفت: تقریباً همه جا. “خرده فروشی در مرکز خرید، مشاغل میزبان در رستوران ها، تیم هورتونز، هر جایی خرده فروشی، هر رستورانی. تقریباً هر چیزی که من شرایط لازم برای آن را داشته باشم یا به تجربه زیادی نیاز نداشته باشد.”

تامپسون در 16 سالگی به نیروی کار پیوست و تجربه زیادی در خرده فروشی دارد.

تا کنون، او فقط از یک شرکت دمنده برگ و یک سالن در آن سوی شهر شنیده است، بنابراین باید دو اتوبوس سوار شود. از آنجایی که او تنها تامین کننده است و باید پسرش را به موقع از مهدکودک تحویل دهد، اتکا به حمل و نقل شهری او را عصبی می کند.

او همچنین به ساعات کاری تمام وقت نیاز دارد، که از همسالانش شنیده است که رسیدن به آن سخت تر به نظر می رسد.

به عنوان بخشی از یک دوره آرایش مو، جنیفر تامپسون یک همکاری مشترک را در SportClips تکمیل کرد.
به عنوان بخشی از یک دوره آرایش مو، جنیفر تامپسون یک همکاری بدون دستمزد را در SportClips به مدت هشت هفته تکمیل کرد. او از 10 صبح تا 4 بعد از ظهر دوشنبه تا جمعه کار می کرد. (ربکا زاندبرگن/سی بی سی نیوز)

بسیاری از مشاغل پایدار نیستند

استنفورد گفت: «ما در مورد به اصطلاح کمبود نیروی کار زیاد می شنویم. اما ما آن را بیشتر از زبان کارفرمایان می شنویم.

کارفرمایان دوست ندارند که برای یافتن کارگر بیشتر به دنبال آن باشند… و به طور بالقوه حتی دستمزد کمی بالاتر از گذشته پرداخت می کنند.”

ما اغلب افرادی را می‌یابیم که در دو یا سه موقعیت خاص دستکاری می‌کنند، و فقط برای گذراندن زندگی خود در تلاش هستند.– پل هوبرت، مدیر عامل، مرکز راهنمایی اشتغال Pathways

آرمینه یالنیزیان، اقتصاددان، همکار بنیاد اتکینسون در مورد آینده کارگران، گفت: نرخ بیکاری در کانادا روی کاغذ خوب به نظر می رسد، اما “در مورد ساعات کار چیزی به شما نمی گوید.”

او گفت: “سؤال فقط این نیست که “من نمی توانم کارگر پیدا کنم”، بلکه “من نمی توانم کارگری با این دستمزدها یا با این ساعت ها پیدا کنم.”

“این جایی است که ما در آن بخش هستیم. مردم می گویند که نمی توانند کارگر پیدا کنند زیرا چیزی که ارائه می دهند پایدار نیست.”

جنیفر تامپسون می گوید که عاشق کار با مردم است و مشتاق است در صنعت خدمات شغلی پیدا کند.
تامپسون می گوید که عاشق کار با مردم است و مشتاق است در صنعت خدمات شغلی پیدا کند. (ربکا زاندبرگن/سی بی سی نیوز)

رزومه خود را تازه کنید و مهارت های مصاحبه خود را تقویت کنید

پل هوبرت، مدیر اجرایی مرکز راهنمایی اشتغال Pathways در لندن، گفت: «ما اغلب افرادی را می‌یابیم که در دو یا سه موقعیت خاص دستکاری می‌کنند، و فقط برای گذران زندگی در تلاش هستند.

“یک شغل در تیم هورتونز، مک دونالد، هر چه که باشد، مردم هنوز از نظر مالی برای گذراندن زندگی، پرداخت کرایه، پرداخت هزینه غذا با مشکل مواجه هستند.”

به گفته هوبرت، Pathways به افراد کمک می‌کند تا رزومه‌های بهتری بسازند و مهارت‌های مصاحبه خود را تقویت کنند، و گاهی اوقات این تنها چیزی است که برای یافتن شغل بهتر لازم است.

تامپسون هنوز امیدوار است که شغلی پیدا کند که کارساز باشد و از پسرش برای انجام این کار الهام گرفته است.

او گفت: “این باعث شد تمرکز کنم. من می خواهم در زندگی بهتر عمل کنم.” “قبل از این فکر می کردم، “اوه، من می توانم در خرده فروشی کار کنم، یک کار خرده فروشی برای همیشه. اما اکنون مانند جایی می خواهم که بتوانم آن را گسترش دهم، مانند جایی که بتوانید با شرکت رشد کنید و موقعیت های مدیریتی و تمام وقت را به عهده بگیرید. موقعیت ها.’

آرمینه یالنیزیان یک اقتصاددان کانادایی است
آرمینه یالنیزیان، اقتصاددان کانادایی و عضو بنیاد اتکینسون در مورد آینده کارگران است. (ارسال شده توسط آرمینه یالنیزیان)

گوش کن | جنیفر تامپسون جویای کار به لندن صبح می گوید که چرا یافتن کار چندان آسان نیست:

صبح لندن7:16بازار کار برای مادر مجرد جنیفر تامپسون سخت است

جنیفر تامپسون حتی پس از ارسال 200 درخواست به صورت آنلاین و 20 درخواست به صورت حضوری، شانسی برای یافتن شغل نداشته است. او به لندن صبح درباره مبارزاتش می گوید